Digitaalinen mainonta, Kaupunkiympäristö, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Valotaidefestivaali Lux Helsingin aikaan Musiikkitalon seinää koristaa SPECTRUM, tekoälypohjainen videoinstallaatio, joka on enemmän kuin vain näyttävä valoteos. Se on kunnianosoitus monimuotoisuudelle, kulttuurille ja yhteisöllisyydelle.

 

Lux Helsinki on vuosittain järjestettävä valotaidefestivaali, joka esittelee monipuolisesti valotaiteen eri muotoja Helsingissä. 

Luxin aikaan saamme jälleen tarjota valovoimaista energiaa, kun Musiikkitalon seinän pintamme, The Fame, muuttuu estradiksi SPECTRUM-teokselle ylittäen perinteisen taiteen rajat. Yli 170-neliöinen mediaseinä mahdollistaa ohittamattoman alustan teokselle, joka yhdistää teknologian, taiteen ja kulttuurin ainutlaatuisella tavalla.

 

Rajat ylittävää taidetta modernilla otteella

Italialaisen taiteilijan, C999:n, luoma SPECTRUM on AI-teknologiaa ja videotaidetta yhdistävä tuotos, joka juhlistaa globaalia monimuotoisuutta. Teos on visuaalisen ilmentymän lisäksi vuoropuhelu katsojan ja digitaalisen maailman välillä. Animoidut digimuotokuvat kuvastavat kansallisuuksia, sukupuolia ja näkökulmia, jotka heijastavat nykymaailman kulttuurista mosaiikkia.

 

"Taideteos juhlii sukupuolen moninaisuutta, ilmastonmuutoksen vastaista työtä, konfliktien ja ihmisoikeusloukkausten vastaisia protesteja sekä henkilöitä, jotka ovat muuttaneet maailman eri kolkkiin ja tulleet osaksi uusia yhteisöjä ja pyrkineet näin edistämään ennakkoluulotonta yhtenäisyyttä ja muutosta." 1

 

Osana elävää ja voimaannuttavaa katukuvaa

Yhdessä Musiikkitalon kanssa haluamme elävöittää kaupunkikuvaa ja tarjota alustan, joka mahdollistaa esteettisen ilmaisumuodon ja kulttuuria edistävien äänien kuulumisen. Ulkomainonnan kautta taide voi toimia välineenä tuoda ihmiset yhteen sekä edistää tärkeitä teemoja kulttuurikeskittymien paraatipaikoilla.

Luxin aikaan The Fame ei ole vain mainospinta; se on ikkuna uusiin maailmoihin, näkökulmiin ja mahdollisuuksiin. SPECTRUM on erinomainen esimerkki ainutlaatuisen taiteen luomisesta, joka rikastuttaa kaupunkiympäristöämme ja laajentaa käsityksiämme taiteen mahdollisuuksista.

 

"Haluamme olla aktiivisesti edistämässä Helsingin eläväistä kaupunkikulttuuria ja levittää taidetta myös Musiikkitalon seinien ulkopuolelle. On äärimmäisen hienoa, että olemme onnistuneet kehittämään Luxin ja Clear Channelin kanssa yhteistyön, jonka myötä saamme tuoda valoa tammikuun pimeyteen – kirjaimellisesti”, sanoo Musiikkitalon myynti- ja markkinointipäällikkö Juha Paaso.

 

 
 Lähteet:
Kuva: Petri Anttila

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Digitaalinen mainonta

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille...
Lue lisää
HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

Digitaalinen mainonta

HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

HelsinkiMission Jotta vastassa olisi ihminen -varainhankintakampanjassa hyödynnettiin...
Lue lisää

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Kaupunkiympäristö

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Helsinki on jo pullollaan monipuolista ravintolatarjontaa, mutta ravintoloitsijat Jarkko Myllymäki...
Lue lisää
Helsinki Missio Yksinäisyyden Vangit

Kaupunkiympäristö

Helsinki Missio Yksinäisyyden Vangit

Helsinki Missio halusi herättää huomiota osallistavalla erikoistoteutuskampanjalla yksinäisyyttä...
Lue lisää
Helsinkimission joulukampanja puhuttelee kaupunkilaisia

Kaupunkiympäristö

Helsinkimission joulukampanja puhuttelee kaupunkilaisia

HelsinkiMission Myötätunto on valinta -kampanja näkyy Clear Channelin verkostoissa Kampin...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Inspiraatio

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Kotipizzalla otettiin käyttöön mainonnnan ROI:ta mittaava työkalu, jolla todennettiin jo aiemmin...
Lue lisää
HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

Inspiraatio

HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

HelsinkiMission Jotta vastassa olisi ihminen -varainhankintakampanjassa hyödynnettiin...
Lue lisää
Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Inspiraatio

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Kotipizzan herkullinen Jättitaulu-kampanja houkutteli Kotzonen ääreen

Mainonnan toimivuus

Kotipizzan herkullinen Jättitaulu-kampanja houkutteli Kotzonen ääreen

Kotipizza on toteuttanut herkullisen Jättitaulu-kampanjan jo useana kesänä peräkkäin. Kampanjan...
Lue lisää
Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Mainonnan toimivuus

Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Finnparkin kampanja pysäköintisovellus Moovysta toteutettiin ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen...
Lue lisää
Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Mainonnan toimivuus

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Ulkomainonta valittiin mukaan Vallilan mainoskampanjaan, sillä sen avulla voidaan saada laaja...
Lue lisää