Digitaalinen mainonta, Kaupunkiympäristö, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Valotaidefestivaali Lux Helsingin aikaan Musiikkitalon seinää koristaa SPECTRUM, tekoälypohjainen videoinstallaatio, joka on enemmän kuin vain näyttävä valoteos. Se on kunnianosoitus monimuotoisuudelle, kulttuurille ja yhteisöllisyydelle.

 

Lux Helsinki on vuosittain järjestettävä valotaidefestivaali, joka esittelee monipuolisesti valotaiteen eri muotoja Helsingissä. 

Luxin aikaan saamme jälleen tarjota valovoimaista energiaa, kun Musiikkitalon seinän pintamme, The Fame, muuttuu estradiksi SPECTRUM-teokselle ylittäen perinteisen taiteen rajat. Yli 170-neliöinen mediaseinä mahdollistaa ohittamattoman alustan teokselle, joka yhdistää teknologian, taiteen ja kulttuurin ainutlaatuisella tavalla.

 

Rajat ylittävää taidetta modernilla otteella

Italialaisen taiteilijan, C999:n, luoma SPECTRUM on AI-teknologiaa ja videotaidetta yhdistävä tuotos, joka juhlistaa globaalia monimuotoisuutta. Teos on visuaalisen ilmentymän lisäksi vuoropuhelu katsojan ja digitaalisen maailman välillä. Animoidut digimuotokuvat kuvastavat kansallisuuksia, sukupuolia ja näkökulmia, jotka heijastavat nykymaailman kulttuurista mosaiikkia.

 

"Taideteos juhlii sukupuolen moninaisuutta, ilmastonmuutoksen vastaista työtä, konfliktien ja ihmisoikeusloukkausten vastaisia protesteja sekä henkilöitä, jotka ovat muuttaneet maailman eri kolkkiin ja tulleet osaksi uusia yhteisöjä ja pyrkineet näin edistämään ennakkoluulotonta yhtenäisyyttä ja muutosta." 1

 

Osana elävää ja voimaannuttavaa katukuvaa

Yhdessä Musiikkitalon kanssa haluamme elävöittää kaupunkikuvaa ja tarjota alustan, joka mahdollistaa esteettisen ilmaisumuodon ja kulttuuria edistävien äänien kuulumisen. Ulkomainonnan kautta taide voi toimia välineenä tuoda ihmiset yhteen sekä edistää tärkeitä teemoja kulttuurikeskittymien paraatipaikoilla.

Luxin aikaan The Fame ei ole vain mainospinta; se on ikkuna uusiin maailmoihin, näkökulmiin ja mahdollisuuksiin. SPECTRUM on erinomainen esimerkki ainutlaatuisen taiteen luomisesta, joka rikastuttaa kaupunkiympäristöämme ja laajentaa käsityksiämme taiteen mahdollisuuksista.

 

"Haluamme olla aktiivisesti edistämässä Helsingin eläväistä kaupunkikulttuuria ja levittää taidetta myös Musiikkitalon seinien ulkopuolelle. On äärimmäisen hienoa, että olemme onnistuneet kehittämään Luxin ja Clear Channelin kanssa yhteistyön, jonka myötä saamme tuoda valoa tammikuun pimeyteen – kirjaimellisesti”, sanoo Musiikkitalon myynti- ja markkinointipäällikkö Juha Paaso.

 

 
 Lähteet:
Kuva: Petri Anttila

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Digitaalinen mainonta

Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Samsung toteutti näyttävän lanseerauskampanjan uuden Samsung Galaxy S22 -sarjan johdosta. Kampanjan...
Lue lisää
Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Digitaalinen mainonta

Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Koite Health Oy:n uusi innovaatio Lumoral esiteltiin yleisölle Helsingin ydinkeskustan näyttävillä...
Lue lisää
Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Digitaalinen mainonta

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Ulkomainonta valittiin mukaan Vallilan mainoskampanjaan, sillä sen avulla voidaan saada laaja...
Lue lisää

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita

Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Kaupunkiympäristö

Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Elisa halusi todentaa ulkomainonnan vaikutuksen myymäläkävijämääriin. ToinenPHD tutki, kuinka...
Lue lisää
Helsingin Sanomat – Land of free press

Kaupunkiympäristö

Helsingin Sanomat – Land of free press

Yhdysvaltojen presidentin Donald Trumpin ja Venäjän presidentti Vladimir Putinin tavatessa Suomessa...
Lue lisää
Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista

Kaupunkiympäristö

Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista

Clear Channel lanseerasi viime vuoden lopulla ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen, jonka...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Inspiraatio

Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Samsung lanseesari uuden Samsung Music Galaxy -tapahtumakonseptinsa yhteistyössä artisti Isac...
Lue lisää
HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

Inspiraatio

HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

HelsinkiMission Jotta vastassa olisi ihminen -varainhankintakampanjassa hyödynnettiin...
Lue lisää
Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Inspiraatio

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalisella ulkomainonnalla ihmisten tietoisuuteen − Lemonsoft Oy mainosti menestyksekkäästi...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Mainonnan toimivuus

Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Atria Suomi Oy halusi kampanjassaan kertoa, että kaikki kanatuotteet voidaan jäljittää...
Lue lisää
Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Mainonnan toimivuus

Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Vöner toteuttaa näyttäviä ulkomainoskampanjoita katukuvassa. Yrityksen ensimmäisen...
Lue lisää
Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Mainonnan toimivuus

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille...
Lue lisää