Digitaalinen mainonta, Kaupunkiympäristö, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Valotaidefestivaali Lux Helsingin aikaan Musiikkitalon seinää koristaa SPECTRUM, tekoälypohjainen videoinstallaatio, joka on enemmän kuin vain näyttävä valoteos. Se on kunnianosoitus monimuotoisuudelle, kulttuurille ja yhteisöllisyydelle.

 

Lux Helsinki on vuosittain järjestettävä valotaidefestivaali, joka esittelee monipuolisesti valotaiteen eri muotoja Helsingissä. 

Luxin aikaan saamme jälleen tarjota valovoimaista energiaa, kun Musiikkitalon seinän pintamme, The Fame, muuttuu estradiksi SPECTRUM-teokselle ylittäen perinteisen taiteen rajat. Yli 170-neliöinen mediaseinä mahdollistaa ohittamattoman alustan teokselle, joka yhdistää teknologian, taiteen ja kulttuurin ainutlaatuisella tavalla.

 

Rajat ylittävää taidetta modernilla otteella

Italialaisen taiteilijan, C999:n, luoma SPECTRUM on AI-teknologiaa ja videotaidetta yhdistävä tuotos, joka juhlistaa globaalia monimuotoisuutta. Teos on visuaalisen ilmentymän lisäksi vuoropuhelu katsojan ja digitaalisen maailman välillä. Animoidut digimuotokuvat kuvastavat kansallisuuksia, sukupuolia ja näkökulmia, jotka heijastavat nykymaailman kulttuurista mosaiikkia.

 

"Taideteos juhlii sukupuolen moninaisuutta, ilmastonmuutoksen vastaista työtä, konfliktien ja ihmisoikeusloukkausten vastaisia protesteja sekä henkilöitä, jotka ovat muuttaneet maailman eri kolkkiin ja tulleet osaksi uusia yhteisöjä ja pyrkineet näin edistämään ennakkoluulotonta yhtenäisyyttä ja muutosta." 1

 

Osana elävää ja voimaannuttavaa katukuvaa

Yhdessä Musiikkitalon kanssa haluamme elävöittää kaupunkikuvaa ja tarjota alustan, joka mahdollistaa esteettisen ilmaisumuodon ja kulttuuria edistävien äänien kuulumisen. Ulkomainonnan kautta taide voi toimia välineenä tuoda ihmiset yhteen sekä edistää tärkeitä teemoja kulttuurikeskittymien paraatipaikoilla.

Luxin aikaan The Fame ei ole vain mainospinta; se on ikkuna uusiin maailmoihin, näkökulmiin ja mahdollisuuksiin. SPECTRUM on erinomainen esimerkki ainutlaatuisen taiteen luomisesta, joka rikastuttaa kaupunkiympäristöämme ja laajentaa käsityksiämme taiteen mahdollisuuksista.

 

"Haluamme olla aktiivisesti edistämässä Helsingin eläväistä kaupunkikulttuuria ja levittää taidetta myös Musiikkitalon seinien ulkopuolelle. On äärimmäisen hienoa, että olemme onnistuneet kehittämään Luxin ja Clear Channelin kanssa yhteistyön, jonka myötä saamme tuoda valoa tammikuun pimeyteen – kirjaimellisesti”, sanoo Musiikkitalon myynti- ja markkinointipäällikkö Juha Paaso.

 

 
 Lähteet:
Kuva: Petri Anttila

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Digitaalinen mainonta

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Helsinki on jo pullollaan monipuolista ravintolatarjontaa, mutta ravintoloitsijat Jarkko Myllymäki...
Lue lisää
Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Digitaalinen mainonta

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Suomalaisen komediatuotannon johtotähdet palaavat valkokankaalle, kun Luokkakokous 3 -elokuva saa...
Lue lisää
3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Digitaalinen mainonta

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus...
Lue lisää

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita

SF FILM ILAHDUTTI INTERAKTIIVISELLA KAMPANJATOTEUTUKSELLA

Kaupunkiympäristö

SF FILM ILAHDUTTI INTERAKTIIVISELLA KAMPANJATOTEUTUKSELLA

SF Film toi digitaaliset värityskuvat Kauppakeskus Kampin kävijöiden kokeiltavaksi Late Lammas:...
Lue lisää
PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Kaupunkiympäristö

PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Hymyjen tarina -kampanja ilahdutti kauppakeskuskävijöitä hyödyntämällä täysin uudenlaista...
Lue lisää
Helsingin Sanomat – Land of free press

Kaupunkiympäristö

Helsingin Sanomat – Land of free press

Yhdysvaltojen presidentin Donald Trumpin ja Venäjän presidentti Vladimir Putinin tavatessa Suomessa...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Inspiraatio

Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Nesteen kampanja toteutettiin luova toimisto Sherpan kanssa alusta loppuun tekoälyä hyödyntäen....
Lue lisää
Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Inspiraatio

Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Terveystalo toteutti loka-marraskuun vaihteessa ennaltaehkäisevän mainoskampanjan Shopping Digital...
Lue lisää
Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Inspiraatio

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Mainonnan toimivuus

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Bolt.Works kampanjoi näkyvästi Clear Channelin mainosverkostossa kevään ja kesän 2020 aikana...
Lue lisää
Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Mainonnan toimivuus

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalisella ulkomainonnalla ihmisten tietoisuuteen − Lemonsoft Oy mainosti menestyksekkäästi...
Lue lisää
Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Mainonnan toimivuus

Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Nesteen kampanja toteutettiin luova toimisto Sherpan kanssa alusta loppuun tekoälyä hyödyntäen....
Lue lisää