Matkustusympäristö, Digitaalinen mainonta, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Taksi Helsinki on kääntänyt katseet puoleensa kaupungin vilinässä ja lentokentän hälinässä –  ulkomainonta loistaa niin pikkujoulukaudella kuin ympäri vuoden. Taitavasti toteutetut lyhyt- ja pitkäaikaiset kampanjat rakentavat luottamusta uudistuneeseen brändiin ja aktivoivat sujuvasti asiakaskuntaa. Mainonta on johtanut upeisiin tuloksiin, minkä vuoksi näkyvyydelle on luvassa jatkoa.

 

Asiakas: Taksi Helsinki 

Kampanjan tavoite: Luottamuksesi arvoinen -brändikonseptin tunnettuuden kasvattaminen 

Kohderyhmä: Matkustajat lentoasemalla ja pikkujoulujuhlijat Helsingin keskustassa

Mainospinnat: Sokos 360, The Scene, lentoaseman ovien teippaukset

Kampanjan ajankohta: Pikkujoulukampanja 20.11.202303.12.2023, lentoaseman ovien teippaukset 2023–2024

 

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudestaan juuri silloin, kun tarve taksille on suurimmillaan – kontekstuaalinen lähestymistapa puhuttelee heidän asiakaskuntaansa onnistuneesti. Mainonnan taktinen ja uudistunutta brändiä vahvistava yhdistelmä onkin kasvattanut merkittävästi Taksi Helsingin tunnettuutta halutuissa kohderyhmissä. 

 

"Viimeisimmän bränditutkimuksen mukaan olemme kaikilla mittareilla mitattuna ykkösvaihtoehto asiakkaille ja ykkösbrändi taksimarkkinassa. Ulkomainonta on osa mediamixiämme, joten sillä on ollut osuutensa sijoituksessamme", iloitsee Suvi Viitala, Head of Sales and Marketing, Taksi Helsinki.

 

Pitkäaikainen läsnäolo lentokentällä

Brändin jatkuva näkyvyys Helsinki-Vantaan lentoasemalla kiteyttää uuden brändikonseptin ydinviestin: luottamuksesi arvoinen. Brändiuudistuksen myötä taksien uudet teippaukset heijastuvat yhtenäisesti lentoaseman oviteippausten ilmeeseen, joka ohjaa matkustajat saumattomasti Taksi Helsingin autoihin.

 

"Pitkäaikainen mainonta luo vahvan bränditunnettuuden sekä mahdollistaa jatkuvan näkyvyyden ja sitoutumisen pitkällä aikavälillä. Avain menestykseen on asiakkaiden kestävä tyytyväisyys, joka saavutetaan pitämällä brändi jatkuvasti heidän mielessään", sanoo Suvi Viitala.

 

Lentoasema palvelee kuukausittain yli miljoonaa matkustajaa1 vapaa-ajan matkustajista ostovoimaisiin työmatkustajiin, jotka harkitsevat taksikyytiä kotimatkalle. Ainutlaatuinen ympäristö tarjoaa erinomaisen estradin laajan yleisön kohtaamiseen valtakunnallisesti sekä kansainvälisesti

 

"Olemme lentoaseman sopimuskumppani ja koemme, että kontekstuaalinen näkyvyys ennen taksiasemaa auttaa kuluttajia valitsemaan luotettavan taksimme", jatkaa Suvi Viitala.

 

Lue lisää lentoasemalla mainostamisesta »

 

Taktiset kampanjat jatkavat brändin viestiä 

Brändiuudistuksen jälkeen on ollut merkityksellistä jatkaa dialogia asiakkaiden kanssa taktisten kampanjoiden kautta. Pikkujoulukampanja valaisee kaupungin iltoja antaen lupauksen turvallisesta matkasta kotiin. Lyhytaikaista näkyvyyttä uuden brändin pohjalta oli myös kesällä. 

Kampanjoihin valitut pinnat sijaitsevat Helsingin ydinkeskustan vilkkaimmilla sijainneilla Kampin ja Sokoksen seinillä, juuri oikealla hetkellä potentiaalisten asiakkaiden puhuttelemiseen. Taktisten kampanjoiden tavoitteina ovat aktivointi, kiinnostuksen herättäminen ja uuden arvolupauksen tunnettuuden kasvattaminen. 

 

 

Katso video pikkujoulukampanjasta:

 

 

Hedelmälliselle yhteistyölle jatkoa

Määrätietoisella suunnittelulla, oikea-aikaisella toteutuksella ja kestävällä yhteistyöllä voidaan saavuttaa merkittäviä tuloksia brändin tunnettuuden ja asiakassuhteen vahvistamisessa. Taksi Helsingin tulokselliselle ulkomainonnalle on luvassa jatkoa niin lentoasemalla kuin muuallakin.

 

"Olemme olleet erittäin tyytyväisiä yhteistyöhän Bauer Media Outdoorin kanssa. Etenkin yhteyshenkilömme on aivan huippu!" kiteyttää Suvi Viitala.

 

 

Lähteet: 1) Finavia, matkustajatilastot 2023

Matkustusympäristö - lue asiakastarinoita

Volvon näyttävä ulkomainoskampanja johti hyviin tuloksiin

Matkustusympäristö

Volvon näyttävä ulkomainoskampanja johti hyviin tuloksiin

Volvo Car Finland toteutti jälleen onnistuneen tuotelanseerauksen Helsinki-Vantaan lentoasemalla....
Lue lisää

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Digitaalinen mainonta

Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Pelastusarmeija uudisti perinteisen Joulupata-kampanjansa käyttämällä ohjelmallista ostamista...
Lue lisää
Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Digitaalinen mainonta

Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Ronald McDonald Talo toteutti lapsen oikeuksien viikolla koskettavan ulkomainoskampanjan, joka...
Lue lisää
Valio Oltermanni muistutti liikenneturvasta näyttävästi

Digitaalinen mainonta

Valio Oltermanni muistutti liikenneturvasta näyttävästi

Valio Oltermanni halusi tehostaa liikenneturvallisuuskampanjaansa mahdollisimman vaikuttavasti,...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Vaikuttava 3D-ulkomainonta aktivoi lahjoittamaan SPR Konttiin

Inspiraatio

Vaikuttava 3D-ulkomainonta aktivoi lahjoittamaan SPR Konttiin

Suomen Punaisen Ristin Kontti kannusti lahjoittamaan tarpeettomia, hyväkuntoisia tavaroita...
Lue lisää
Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Inspiraatio

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään....
Lue lisää
Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Inspiraatio

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Mainonnan toimivuus

Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Nesteen kampanja toteutettiin luova toimisto Sherpan kanssa alusta loppuun tekoälyä hyödyntäen....
Lue lisää
Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Mainonnan toimivuus

Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Ronald McDonald Talo toteutti lapsen oikeuksien viikolla koskettavan ulkomainoskampanjan, joka...
Lue lisää
Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Mainonnan toimivuus

Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Henkilöstövuokrausyritys Bolt.Works on kampanjoinut näyttävästi jo parin vuoden ajan Bauer Media...
Lue lisää