Clear Idea: parempaa ulkomainontaa

Clear-Idea-parempaa-ulkomainontaa
 
 
Clear Idea hyvä ulkomainos_banneri 
  
Ulkomainonta antaa loputtomasti mahdollisuuksia erottua, vain mielikuvitus on rajana. Toimivia mainoskampanjoita on monenlaisia – rohkeita tai klassisia, järkeen tai tunteen vetoavia, taktisia tai brändillisiä, suurella tai pienellä budjetilla tehtyjä. Onnistuneen kampanjan suunnittelun taustalla vaikuttavat kuitenkin samat työvaiheet. Ota tästä talteen muistilista, jolla varmistat mainoksesi menestyksen edellytykset!
 

Millainen on hyvä ulkomainos?

 

Vaikuttava ulkomainos on toimivan kampanjan ydin. Mainoksen kuuluu herättää huomiota, mutta selkeys ja ymmärrettävyys tulee pitää mielessä.

Näyttävä ulkomainonta tavoittaa suuren yleisön.


Mainonnassa kannattaa hyödyntää visuaalisuutta, digitaalisuutta ja kekseliäisyyttä. Noudattamalla alla olevia vinkkejä jätät pitkän muistijäljen juuri sinun yleisöllesi. Tuo brändisi esille rohkeasti!

1. Yksinkertaisuus

Mainos nähdään vain lyhyen ajan, joten viestin tulee olla nopeasti omaksuttava.

Tarkista ainakin nämä:

 Jokainen mainoksen visuaalinen elementti on relevantti ja tukee viestin läpimenoa.
 Mainokseen sisältyy kuva mainostettavasta tuotteesta.

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Variaatio1.jpg

2. Brändi

Brändin tulisi käydä selkeästi ilmi mainoksesta. Liitä mukaan selkeän kokoinen logo, mutta älä kuitenkaan niin isoa, että se vie huomion mainoksen ydinviestiltä. Jos brändi on niin selkeä ja tunnistettava, että siitä voidaan viestiä muilla tavoin, logoa ei välttämättä tarvita ollenkaan.

Tarkista ainakin nämä:
 Mainoksen visuaaliset elementit, kuten käytetyt värit, ovat linjassa muun viestinnän kanssa.
 Mainonnassa on yhtenäinen, brändin mukainen teema.
https://info.clearchannel.fi/hubfs/variaatiot2.jpg

3. Kuvat ja kontrasti

Käytä isoja, selkeitä kuvia, jotka eivät kaipaa sanallista selittämistä, ja pidä tausta yksinkertaisena. Varmista lisäksi, että tekstin ja taustan välillä on hyvä kontrasti. Huomioi myös ympäristö ja vuodenaika, sillä mainoksen tulisi erottua ympäristöstään.

Tarkista ainakin nämä:
  Valitse kirkkaita, selkeitä ja voimakkaita värejä, jotka näkyvät myös kauempaa. Hyviä värivaihtoehtoja ovat mm. musta, punainen, keltainen ja sininen.
  Taustan ja tekstin välillä on korkea kontrasti ja kuvat ovat laadukkaita sekä tarkkoja.
https://info.clearchannel.fi/hubfs/Variaatiot3.jpg

4. Teksti

Tiivistä sanamäärä minimiin ja käytä selkeää fonttia (non-serif, bold) sekä tarpeeksi suurta fonttikokoa. Huolehdi, että tekstin väritys erottuu selkeästi taustasta. Tässä auttavat myös reunukset tekstin ympärillä.
 
Tarkista ainakin nämä:

  Mainoksessa tarjotaan jotakin tiettyä asiaa, kuten uutuustuotetta.
  Tekstisisältö on ilmaistu tiiviisti, sanoja on korkeintaan kymmenen.

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Variaatiot4.jpg

5. Rohkeus ja kekseliäisyys

Pyri herättämään huomiota ja tunteita. Kolmiulotteisuus, liikkuvat osat ja animointi lisäävät mainonnan huomioarvoa. Jos käytössä on useampi lähekkäin sijoitettu pinta, käytä mielikuvitusta ja kuljeta tarinaa. Hyödynnä myös digitaalisuutta, dynaamisuutta ja vuorovaikutteista mainontaa. 
 

Tarkista ainakin nämä:
 Kokeile hyödyntää kekseliäitä mainosviestejä ja erilaisia tekstivariaatioita, jotka jatkavat tarinaa.
  Jää tehokkaammin mieleen hyödyntämällä digitaalisten mainospintojen mahdollisuuksia

 

 

Lue lisää kampanjan suunnitteluvaiheista »  

https://info.clearchannel.fi/hubfs/Variaatiot5.jpg

3 syytä valita meidät 

 

1. Ulkomainonta on moderni mediavalinta

Digitaalisuuden myötä 99 % suomalaisista tavoittava massamedia voidaan valjastaa moderneihin tarpeisiin vastaavaksi, kuten kohdennettuun mainontaan ja ohjelmalliseen ostamiseen. Digitalisaation ja datan hyödyntämisen myötä ulkomainonnan tarjoamat mahdollisuudet ovatkin muuttuneet lähes rajattomiksi.

Ulkomainonnan vahvuutena on suuren tavoittavuuden lisäksi toiston määrä, sillä mainosviestit seuraavat eri-ikäisiä ihmisiä tasaisesti koko päivän ajan siellä missä he luontaisestikin liikkuvat ja viihtyvät. Suurten yleisöjen tavoittamisen lisäksi ulkomainontaa voidaan yhä paremmin myös kohdentaa ja yksilöidä.

Digitaalinen ulkomainosverkostomme on Suomen laajin.

Lue lisää ulkomainonnan mahdollisuuksista » 

 

2. Ulkomainonta tavoittaa tosielämän kontekstissa

Ulkomainonta on ainutlaatuinen media, sillä se tavoittaa kuluttajat tosielämän kontekstissa. Ulkomainonta on siten turvallinen valinta, sillä mainostaja tietää jo etukäteen, minkälaisessa ympäristössä ja kontekstissa mainos näkyy.

Tätä tietoa voidaan hyödyntää jo mainoksen suunnitteluvaiheessa, jolloin mainos sopii ympäristöön täydellisesti. Mainos voidaan kustomoida esimerkiksi vuodenaikaan, viikonpäivään tai säähän sopivaksi. Kontekstuaalisuus, kuten sään tai ympäristön mukaan muuttuva mainos, lisää myös tutkitusti mainonnan tehokkuutta. 

Mainostaja voi valita juuri tarkoitukseensa sopivimmat mediapinnat, kuten mainosnäytöt lähellä päivittäistavarakauppoja, apteekkeja tai urheiluliikkeitä. Ei kannata myöskään unohtaa Helsingin keskustan houkuttelevinta ostokeskittymää: Helsinki High Street.

Lue lisää kontekstuaalisuudesta »

 

3. Olemme luotettava mediakumppani

Olemme vastuullinen ja arvostettu kumppani. Missiomme on olla "Platform for Brands, Platform for Good" – sen lisäksi, että tarjoamme mainostajille vaikuttavan mediakanavan, edistämme myös kaupunkien, ihmisten ja ympäristön hyvinvointia.

Haluamme tuottaa parasta palvelua ja luoda parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen. Panostamme vahvasti tutkimukseen ja tarjoamme asiakkaittemme työn tueksi ajankohtaista osaamista media-alaan ja kuluttajiin liittyen. Kehitämme jatkuvasti toimintaamme ja tuoteportfoliotamme vastataksemme entistä paremmin markkinaympäristön muutoksiin.

Asiakkaamme ovat meille tärkeitä, ja siksi tavoitteenamme on tarjota paras mahdollinen asiakaskokemus ja edistää asiakkaidemme markkinoinnin onnistumista. Toteutamme kvartaaleittain NPS-kyselyitä, joiden perusteella kehitämme tapaamme toimia. Saamamme palaute on ollut erinomaista:

 

"Yhteyshenkilöt ovat superammattilaisia, ihanalla asenteella ja mahtavalla fiiliksellä. Koen saavani aina kaiken tarvitsemani tuen ja avun, mikään ei jää puolitiehen ja yhteistyö on toimivaa ja kaiken lisäksi hauskaa."


Lue lisää asiakastyytyväisyydestämme »

 

 

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

0207 312 000. tai lähetä sähköpostia
sales@clearchannel.fi