Kaupunkiympäristö, Isot Digit

Helsingin Sanomat – Land of free press

Yhdysvaltojen presidentin Donald Trumpin ja Venäjän presidentti Vladimir Putinin tavatessa Suomessa Helsingin Sanomille tarjoutui mahdollisuus muistuttaa heitä riippumattoman journalismin merkityksestä demokraattisen kansalaisyhteiskunnan välttämättömänä tukipilarina.

Welcome to the land of free press -kampanja toteutettiin yhteistyössä TBWA\Helsingin sekä ulkomainosyhtiö Clear Channelin ja JCDecaux’n kanssa, jotka yhdistivät voimansa kronologisen tarinalinjan luomiseksi läpi presidenttien saapumisreitin. Kaiken kaikkiaan haltuunotto sisältää lähes 300 pintaa presidenttien ajoreitin ja tapaamispaikan ympäriltä, tehden kampanjasta ulkomainosteon, jota on mahdoton sivuuttaa.

Helsingin Sanomien vastaavan päätoimittajan Kaius Niemen mukaan kyseessä on teko lehdistönvapauden puolesta.

”Tämä on kannanotto kriittisen ja laadukkaan journalismin puolesta. Samalla, kun toivotamme huippukokouksen Suomeen tervetulleeksi, muistutamme presidenttejä vapaan lehdistön merkityksestä. Median tarkoitus ei ole toimia presidenttien tai hallitusten sylikoirina”, Niemi sanoo.

”Haluamme osoittaa tukemme niille kollegoille, jotka joutuvat kamppailemaan päivittäin yhä vaikeammissa olosuhteissa sekä Venäjällä että Yhdysvalloissa. Tavoitteenamme on nostaa lehdistönvapauden merkitys puheenaiheeksi ympäri maailman.”

TBWA\Helsingin Chief Creative Officer Jyrki Poutasen mukaan toteutus edustaa rohkeaa brändivision todeksi elämistä.

”Helsingin Sanomien tärkeimpiä toimintaedellytyksiä ovat riippumaton media sekä lehdistönvapaus. Lehti taistelee päivittäin työssään valeuutisia ja puolueellista informaatiota vastaan faktoin ja vedenpitävin lähtein. Kahden suurvallan presidentin kohtaaminen antoi meille erinomaisen mahdollisuuden toteuttaa näkyvää brändityötä tämän teeman ympärillä.”

Lähde: Helsingin Sanomat

 

 

Tutustu Isot Digit-tuotteisiin Tutustu Kaupunkiympäristö-tuotteisiin

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Kaupunkiympäristö

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Helsinki on jo pullollaan monipuolista ravintolatarjontaa, mutta ravintoloitsijat Jarkko Myllymäki...
Lue lisää
FOX YHDISTI ULKOMAINONNAN VAIKUTTAVAAN MARKKINOINTITEMPAUKSEENSA

Kaupunkiympäristö

FOX YHDISTI ULKOMAINONNAN VAIKUTTAVAAN MARKKINOINTITEMPAUKSEENSA

Vaikka ulkomainonta on tehokas mainoskeino jo sellaisenaan, sen merkitystä muiden kampanjoiden...
Lue lisää
Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Kaupunkiympäristö

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiön Poista tämä mainos -kampanja lasten syöpätutkimusten puolesta...
Lue lisää

Isot Digit - lue asiakastarinoita

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

Isot Digit

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

L'Oréalin uutuustuote Telescopic Lift lanseerattiin näyttävästi kauppakeskusympäristössä....
Lue lisää
Mentos MentMen Mobile-toteutus The Wallilla

Isot Digit

Mentos MentMen Mobile-toteutus The Wallilla

Tuhansia tuli koolle pelaamaan Mentoksen peliä puhelimillaan Clear Channelin digitaalisessa The...
Lue lisää
Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Isot Digit

Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Koite Health Oy:n uusi innovaatio Lumoral esiteltiin yleisölle Helsingin ydinkeskustan näyttävillä...
Lue lisää