Digitaalinen mainonta, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Pelastusarmeija uudisti perinteisen Joulupata-kampanjansa käyttämällä ohjelmallista ostamista Broadsignin kautta. Kampanja sujui saumattomasti DSP-ostojärjestelmän ansiosta, mikä osoittaa, kuinka hyväntekeväisyys voi uudistua ja kehittyä digitaalisessa ympäristössä.

 

Asiakas: Pelastusarmeija

Kampanjan tavoite: kerätä varoja vähävaraisille lapsiperheille ja muille apua tarvitseville

Kohderyhmä: yli 18-vuotiaat, jotka ovat valmiita lahjoittamaan hyväntekeväisyyteen

Mainospinnat: City Digital

Kampanjan ajankohta: 27.11.–26.12.2023

 

Joulupata on ollut osa suomalaista jouluperinnettä jo yli 130 vuotta. Kampanjan pääviesti on yksinkertainen, mutta voimakas: apua tukea tarvitseville joulun aikaan. Sen tavoitteena on kerätä varoja, jotta mahdollisimman moni vähävarainen perhe tai yksilö saisi kokea joulun ilon.

 

Ohjelmallinen ostaminen toi kampanjaan vapautta ja läpinäkyvyyttä

Ohjelmallinen ostaminen mahdollistaa mainoskampanjoiden tarkan seurannan ja raportoinnin reaaliaikaisesti, mikä tehostaa kampanjan kohdistamista ja optimointia. Se mahdollistaa mainonnan joustavan suunnittelun seuraten asiakasta läpi koko asiakaspolun, aina digitaalisesta ympäristöstä reaalimaailmaan asti. Tämä varmistaa mainonnan maksimaalisen vaikuttavuuden ja brändin säilymisen asiakkaan mielessä jatkuvasti.

 

Ulkomainonnan ohjelmallinen ostaminen, eli medianäkyvyyden ostaminen verkkopohjaisen ostojärjestelmän avulla, on mahdollista useiden eri DSP-alustojen kautta. Pelastusarmeija otti käyttöön Sage+Archerin DSP:n, joka mahdollisti kampanjan nopean ja vaivattoman toteutuksen.

Muita ostojärjestelmiä ovat mm. Splicky, Displayce, Verve (Platform 161), TapTap, Azerion, Adform, TheTradeDesk, BidTheater.

 

"Ohjelmallinen ostaminen tuo vapauden hallita kampanjaa alueellisesti, ympäristöllisesti ja ajoituksellisesti. Se tarjoaa myös läpinäkyvyyttä, sillä kampanjan suorituskykyä voidaan seurata reaaliajassa ja kampanjaraportit saadaan suoraan alustalta", kertoo Eveliina Ahola, Media Specialist (Print & OOH), Dentsu.

 

Ulkomainonta tavoitti joulumielellä olevia ihmisiä positiivisessa ympäristössä

Joulun aikaan ihmiset ovat iloisella joulumielellä liikkeellä ja käyttävät aikaa joululahjojen ostamiseen. Sen vuoksi Pelastusarmeija valitsi kampanjan ympäristöksi ostoskeskukset ja vilkkaat kadut, joissa oikea yleisö kohdataan luontevasti.

Ulkomainonnan voima onkin, että kampanjat kohdataan yleensä positiivisessa mielentilassa ilman häiritsevää keskeytystä. Näin Joulupadan kaltaiset merkitykselliset ja vaikuttavat aiheet tulevat nähdyksi optimaalisessa kontekstissa.

 

"Ulkomainonta on laajalle ulottuva massamedia, jonka viikoittainen tavoittavuus on 99 %. Se on myös mediakanava, johon mainosten estotoiminnot eivät vaikuta. Siksi pystymme tavoittamaan laajan kohderyhmän tehokkaasti ulkomainonnan avulla", lisää Eveliina Ahola.

 

Ansaittua pro bono -näkyvyyttä merkitykselliselle aiheelle

Tämän vuoden Joulupata-kampanja oli meidän ensimmäinen pro bono -näkyvyys, joka toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla. Toteutuksen innovatiivinen näkökulma ja saumaton yhteistyö johtivat onnistuneeseen lopputulokseen.
 
"Yhteistyö on ollut helppoa, ja mahdolliset haasteet on ratkaistu nopeasti", tiivistää Eveliina Ahola.
 
Meillä Bauer Media Outdoorilla olemassaolomme tarkoitus "A platform for Good" kiteytyy siihen, että haluamme olla muutakin kuin mediantarjoaja. Teemme pieniä ja suuria tekoja yhdessä kaupunkien ja mainostajien kanssa, joilla edistämme hyvinvointia yhteiskunnassamme. Siksi haluamme tarjota tämän kaltaisille tärkeille aiheille ilmaista medianäkyvyyttä.

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Digitaalinen mainonta

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Taksi Helsinki on kääntänyt katseet puoleensa kaupungin vilinässä ja lentokentän hälinässä –...
Lue lisää
Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Digitaalinen mainonta

Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Valotaidefestivaali Lux Helsingin aikaan Musiikkitalon seinää koristaa SPECTRUM, tekoälypohjainen...
Lue lisää
Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Digitaalinen mainonta

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiön Poista tämä mainos -kampanja lasten syöpätutkimusten puolesta...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Inspiraatio

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää
Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Inspiraatio

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille...
Lue lisää
Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Inspiraatio

Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Nesteen kampanja toteutettiin luova toimisto Sherpan kanssa alusta loppuun tekoälyä hyödyntäen....
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Mainonnan toimivuus

Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Valotaidefestivaali Lux Helsingin aikaan Musiikkitalon seinää koristaa SPECTRUM, tekoälypohjainen...
Lue lisää
Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Mainonnan toimivuus

Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Nesteen kampanja toteutettiin luova toimisto Sherpan kanssa alusta loppuun tekoälyä hyödyntäen....
Lue lisää
Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Mainonnan toimivuus

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille...
Lue lisää