Digitaalinen mainonta, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Pelastusarmeija uudisti perinteisen Joulupata-kampanjansa käyttämällä ohjelmallista ostamista Broadsignin kautta. Kampanja sujui saumattomasti DSP-ostojärjestelmän ansiosta, mikä osoittaa, kuinka hyväntekeväisyys voi uudistua ja kehittyä digitaalisessa ympäristössä.

 

Asiakas: Pelastusarmeija

Kampanjan tavoite: kerätä varoja vähävaraisille lapsiperheille ja muille apua tarvitseville

Kohderyhmä: yli 18-vuotiaat, jotka ovat valmiita lahjoittamaan hyväntekeväisyyteen

Mainospinnat: Downtown Digital ja Shopping Digital

Kampanjan ajankohta: 27.11.–26.12.2023

 

Joulupata on ollut osa suomalaista jouluperinnettä jo yli 130 vuotta. Kampanjan pääviesti on yksinkertainen, mutta voimakas: apua tukea tarvitseville joulun aikaan. Sen tavoitteena on kerätä varoja, jotta mahdollisimman moni vähävarainen perhe tai yksilö saisi kokea joulun ilon.

 

Ohjelmallinen ostaminen toi kampanjaan vapautta ja läpinäkyvyyttä

Ohjelmallinen ostaminen mahdollistaa mainoskampanjoiden tarkan seurannan ja raportoinnin reaaliaikaisesti, mikä tehostaa kampanjan kohdistamista ja optimointia. Se mahdollistaa mainonnan joustavan suunnittelun seuraten asiakasta läpi koko asiakaspolun, aina digitaalisesta ympäristöstä reaalimaailmaan asti. Tämä varmistaa mainonnan maksimaalisen vaikuttavuuden ja brändin säilymisen asiakkaan mielessä jatkuvasti.

Lue lisää ohjelmallisen ostamisen mahdollisuuksista »

 

Ulkomainonnan ohjelmallinen ostaminen, eli medianäkyvyyden ostaminen verkkopohjaisen ostojärjestelmän avulla, on mahdollista useiden eri DSP-alustojen kautta. Pelastusarmeija otti käyttöön Sage+Archerin DSP:n, joka mahdollisti kampanjan nopean ja vaivattoman toteutuksen.

Muita ostojärjestelmiä ovat mm. Splicky, Displayce, Verve (Platform 161), TapTap, Azerion, Adform, TheTradeDesk, BidTheater.

 

"Ohjelmallinen ostaminen tuo vapauden hallita kampanjaa alueellisesti, ympäristöllisesti ja ajoituksellisesti. Se tarjoaa myös läpinäkyvyyttä, sillä kampanjan suorituskykyä voidaan seurata reaaliajassa ja kampanjaraportit saadaan suoraan alustalta", kertoo Eveliina Ahola, Media Specialist (Print & OOH), Dentsu.

 

Ulkomainonta tavoitti joulumielellä olevia ihmisiä positiivisessa ympäristössä

Joulun aikaan ihmiset ovat iloisella joulumielellä liikkeellä ja käyttävät aikaa joululahjojen ostamiseen. Sen vuoksi Pelastusarmeija valitsi kampanjan ympäristöksi ostoskeskukset ja vilkkaat kadut, joissa oikea yleisö kohdataan luontevasti.

Ulkomainonnan voima onkin, että kampanjat kohdataan yleensä positiivisessa mielentilassa ilman häiritsevää keskeytystä. Näin Joulupadan kaltaiset merkitykselliset ja vaikuttavat aiheet tulevat nähdyksi optimaalisessa kontekstissa.

 

"Ulkomainonta on laajalle ulottuva massamedia, jonka viikoittainen tavoittavuus on 99 %. Se on myös mediakanava, johon mainosten estotoiminnot eivät vaikuta. Siksi pystymme tavoittamaan laajan kohderyhmän tehokkaasti ulkomainonnan avulla", lisää Eveliina Ahola.

 

Ansaittua pro bono -näkyvyyttä merkitykselliselle aiheelle

Tämän vuoden Joulupata-kampanja oli meidän ensimmäinen pro bono -näkyvyys, joka toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla. Toteutuksen innovatiivinen näkökulma ja saumaton yhteistyö johtivat onnistuneeseen lopputulokseen.
 
"Yhteistyö on ollut helppoa, ja mahdolliset haasteet on ratkaistu nopeasti", tiivistää Eveliina Ahola.
 
 Meillä Clear Channelilla olemassaolomme tarkoitus "A platform for Good" kiteytyy siihen, että haluamme olla muutakin kuin mediantarjoaja. Teemme pieniä ja suuria tekoja yhdessä kaupunkien ja mainostajien kanssa, joilla edistämme hyvinvointia yhteiskunnassamme. Siksi haluamme tarjota tämän kaltaisille tärkeille aiheille ilmaista medianäkyvyyttä.
 
 
 
 
Katso video toteutuksesta:
 
 

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Digitaalinen mainonta

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus...
Lue lisää
Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Digitaalinen mainonta

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Kotipizzalla otettiin käyttöön mainonnnan ROI:ta mittaava työkalu, jolla todennettiin jo aiemmin...
Lue lisää
HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

Digitaalinen mainonta

HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

HelsinkiMission ajankohtainen ja koskettava Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila -kampanja...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Inspiraatio

Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Terveystalo toteutti loka-marraskuun vaihteessa ennaltaehkäisevän mainoskampanjan Shopping Digital...
Lue lisää
Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Inspiraatio

Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Nesteen kampanja toteutettiin luova toimisto Sherpan kanssa alusta loppuun tekoälyä hyödyntäen....
Lue lisää
Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Inspiraatio

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään....
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Mainonnan toimivuus

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään....
Lue lisää
Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Mainonnan toimivuus

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää
World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

Mainonnan toimivuus

World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

World Visionin kampanja näkyi Helsingin katukuvassa ja sosiaalisessa mediassa huhtikuussa 2021....
Lue lisää