Digitaalinen mainonta, Dynaaminen, Erikoistoteutus, Isot Digit, Inspiraatio

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Mustin ja Mirrin puhutteleva erikoistoteutus herätti huomiota uudenvuodenaattona Musiikkitalon jättimäisellä mainospinnallamme sekä katujen varsilla. Toteutuksessa hyödynnettiin luovuutta upeasti soveltamalla 3D-elementtejä ja äänimainontaa. Lue lisää ja katso video!

 

Asiakas: Musti ja Mirri

Kampanjan pääviesti: Täällä pelkään minä -kampanjalla haluttiin tuoda esiin ilotulitteiden lemmikeille aiheuttamia haittoja, ja kehottaa kaduilla juhlivaa kansaa siirtymään raketteineen kauemmas asutuksesta

Kohderyhmä: Juhlijoiden lisäksi ulkomainoskampanjalla tavoiteltiin Mustin ja Mirrin ydinkohderyhmää, eli lemmikinomistajia

Mainospinnat: The Fame ja Downtown Digital -mediapinnat

Kampanjan ajankohta: 30.12.-31.12.2022

 

Mustin ja Mirrin ulkomainoskampanja vei luovuuden jälleen uudelle ulottuvuudelle, kun vaikuttava toteutus tuotiin suuren ihmismassan keskelle virallisessa uudenvuodentapahtumassa. Toteutus näkyi  ydinkeskustassa myös laajemmin Downtown Digital -mediapinnoillamme. Kampanjan tarkoitus oli muistuttaa ihmisiä vastuullisesta juhlimisesta lemmikeille stressaavan päivän keskellä.

 

"Idea toteutukseen lähti siitä yksinkertaisesta oivalluksesta, että uudenvuoden juhlijat ja juhlimisesta kärsivät koirat eivät koskaan kohtaa toisiaan – koirat kun piiloutuvat juhlailtana visusti koteihinsa. Näin ilotulitteiden aiheuttamat ongelmat jäävät juhlakansalta näkemättä. Onneksi kaduilta löytyy ulkomainospintoja, joihin virtuaalinen Musti-koira saatiin tuotua", kuvailevat kampanjan suunnittelijat Aleksi Erma ja Erno Reinikainen.

 

Ulkomainonnan lisäksi Täällä pelkään minä -kampanjassa hyödynnettiin sosiaalista mediaa. Kontekstuaalisuus ja oikeat mediakanavat ovat ydintekijöitä kampanjan onnistumisessa.

 

"Ulkomainonta ja sosiaalinen media olivat äärimmäisen tärkeitä medioita kampanjalle. Vain ne kaksi kanavaa ovat siellä, missä juhlinta tapahtuu, eli kaduilla ja mukana kulkevissa puhelimissa", jatkaa Aleksi Erma.

 

Lue lisää: Miksi videomuotoisella ulkomainoskampanjalla kannattaa tukea somekampanjaa? »

 

Dynaamisuus teki koiran pelosta todellisen

Dynaamisessa ratkaisussa esiintyi 3D-efektillä toteutettu koira, joka reagoi ilotulitteisiin reaaliajassa. Kampanjaan tuotiin myös desipelimittari, jonka avulla ilotulitteiden aiheuttamat äänet yhdistettiin mainoksessa reagoivaan koiraan – melun yltyessä koira osoitti pelkoansa.

 

"Dynaamisuus tuo mainokseen vaikuttavuutta ja aitoutta. On täysin eri asia nähdä ilotulitteiden haitoista valistava juliste, kuin kokea koiran pelko ja reaktio ilotulitteisiin reaaliajassa", lisää Erno Reinikainen.

 

Lue lisää, millainen on hyvä ulkomainos »

 

Onnistunut yhteistyö ja vaikuttava toteutus johtivat upeisiin tuloksiin

Tavoitteet saavutettiin mallikkaasti sekä pääviestin läpimenon että brändin rakentamisen kannalta. Kampanja huomattiin laajasti ja keräsi kiitosta lemmikinomistajien keskuudessa. Sen huomattiin myös saaneen aikaan positiivista muutosta rakettien räjäyttelyssä. Lisäksi kampanja vaikutti positiivisesti  Mustin ja Mirrin mielikuvallisiin mittareihin.

 

"Yhteistyö sujui hienosti, ja arvostamme Clear Channelin valmiutta heittäytyä ideoihin, jotka koettelevat ulkomainonnan rajoja ja innovoivat sitä uusiin suuntiin", tiivistävät Aleksi Erma ja Erno Reinikainen.

 

Kampanja keräsi upeita saavutuksia

Täällä pelkään minä -kampanja sai kunniamaininnan Paras kampanja -kategoriassa Grand One 2023 -gaalassa. Lisäksi kampanja sai kunniaa IAB MIXX Awards 2023 -palkintogaalassa, jossa palkittiin digimarkkinoinnin osaajia ja innovatiivisia toteutuksia. Kampanja valikoitui yksimieliseksi voittajaksi kategoriassa Paras nousevien digikanavien markkinointikokonaisuus.

 

"Kyseessä on sekuntikellon tarkasti aikaan ja paikkaan kohdennettu, upean brändin toteutus, joka reagoi reaaliaikaisesti ja salamannopeasti reaalimaailman tapahtumiin. Se luo ennen kaikkea voimakkaan ja emotionaalisen kokemuksen luoden brändille vahvan vastuunkantajan maineen", kommentoi Lassi Tolonen, IAB MIXX Awards Paras nousevien digikanavien markkinointikokonaisuus -kategorian päätuomari ja Development and Product Director Clear Channelilta.

 

Katso video:

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

Digitaalinen mainonta

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

L'Oréalin uutuustuote Telescopic Lift lanseerattiin näyttävästi kauppakeskusympäristössä....
Lue lisää
Vuoden jaetuin ulkomainos – #myhelsinkiairport

Digitaalinen mainonta

Vuoden jaetuin ulkomainos – #myhelsinkiairport

Finavia toteutti yhdessä TWBA\Helsingin ja Clear Channelin kanssa luovan kampanjan, josta syntyi...
Lue lisää
3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Digitaalinen mainonta

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus...
Lue lisää

Dynaaminen - lue asiakastarinoita

HOK-Elannon dynaaminen kampanja mukautui Suomen arvaamattomaan säähän

Dynaaminen

HOK-Elannon dynaaminen kampanja mukautui Suomen arvaamattomaan säähän

HOK-Elannon Terassikesä -kampanja houkutteli kaupunkilaisia ravintoloidensa terasseille sään mukaan...
Lue lisää
Canary Islands Tourism inspiroi karkaamaan etelän lämpöön

Dynaaminen

Canary Islands Tourism inspiroi karkaamaan etelän lämpöön

Canary Islands Tourism yhdisti nerokkaasti eurooppalaisia vaivaavan kolean säätilanteen osaksi omaa...
Lue lisää
Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Dynaaminen

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiön Poista tämä mainos -kampanja lasten syöpätutkimusten puolesta...
Lue lisää

Erikoistoteutus - lue asiakastarinoita

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Erikoistoteutus

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Suomalaisen komediatuotannon johtotähdet palaavat valkokankaalle, kun Luokkakokous 3 -elokuva saa...
Lue lisää
PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Erikoistoteutus

PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Hymyjen tarina -kampanja ilahdutti kauppakeskuskävijöitä hyödyntämällä täysin uudenlaista...
Lue lisää
Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Erikoistoteutus

Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Hau-Hau Championin innovatiivinen erikoitustoteutus Helsingin Kauppakeskus Kampissa tarjosi...
Lue lisää

Isot Digit - lue asiakastarinoita

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Isot Digit

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja...
Lue lisää
Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Isot Digit

Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Henkilöstövuokrausyritys Bolt.Works on kampanjoinut näyttävästi jo parin vuoden ajan Clear...
Lue lisää
Mentos MentMen Mobile-toteutus The Wallilla

Isot Digit

Mentos MentMen Mobile-toteutus The Wallilla

Tuhansia tuli koolle pelaamaan Mentoksen peliä puhelimillaan Clear Channelin digitaalisessa The...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Inspiraatio

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää
Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Inspiraatio

Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Valotaidefestivaali Lux Helsingin aikaan Musiikkitalon seinää koristaa SPECTRUM, tekoälypohjainen...
Lue lisää
Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Inspiraatio

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään....
Lue lisää