n. 43 %
ulkomainonnan mainostuloista
käytetään yhteiskunnan hyväksi*.
*PwC OOH positive impact report UK 2019
Clear Channelin olemassaolon tarkoitus on kaksiosainen: a Platform for Brands ja a Platform for Good. Toteutamme mainostajien mediatavoitteet samalla kun vaikutamme positiivisesti meitä ympäröivään maailmaan.
a Platform for Brands – tarjoamme mainostajille joustavan, luovan ja vastuullisen mediakanavan mediatavoitteiden saavuttamiseksi.
a Platform for Good – haluamme olla muutakin kuin mediantarjoaja. Palvelemme yhteiskuntaa ja kaupunkeja vastuullisesti ja teemme pieniä ja suuria tekoja yhdessä kaupunkien ja mainostajien kanssa, joilla edistämme hyvinvointia yhteiskunnassamme ja kaupunkilaisten keskuudessa.
Molemmat alueet ovat yhtä tärkeitä ja liittyvät oleellisesti toisiinsa – emme voi tehdä toista tekemättä toista.
yleishyödyllisille tahoille 2022
Ulkomainonnan hyödyt
Ulkomainosyhtiöt tukevat yhteiskuntaa ja julkisen infrastruktuurin ja palvelujen ylläpitoa ja kehittämistä noin 43 %:lla liikevaihdosta. Ulkomainosyhtiöt ovat merkittäviä vuokranmaksajia ja mainosrahoitteisten palvelujen ylläpitäjiä ja kehittäjiä (PwC).
Yhteiskunnan hyvinvointi
Tuemme yhteiskunnan hyvinvointia vuokranmaksajana – maksamme vuokraa mm. useille kaupungeille, Helsingin satamille ja Helsinki-Vantaan lentoasemalle, jotka ovat tärkeä osa koko valtion taloudellista toimivuutta. Tuomme myös hyötyjä elinkeinoelämään mm. työllisyysvaikutuksina ja veronmaksajan asemassa sekä tarjoamme vastuullisen mediakanavan tuotteiden ja palvelujen markkinoinnille.
Vastuullinen ja älykäs kaupunki
Olemme mukana rakentamassa vastuullista, älykkäämpää ja elävämpää kaupunkia kaikille. Otamme huomioon ympäröivän miljöön ja sovitamme toimintamme ympäristöön. Helpotamme kaupunkilaisten arkea sekä parannamme kaupunkien toimivuutta ja viihtyisyyttä mainosrahoitteisilla bussikatoksilla, sähköauton latauspisteillä, kaupunkipyörillä ja Agora-pakettiautomaateilla.
Mainosrahoitteiset bussipysäkkikatokset julkisen liikenteen tukena
484 bussipysäkkikatosta 12 eri paikkakunnalla.
Ulkomainonnalla mahdollistetaan bussipysäkkikatokset, joita rahoitetaan mainostamisesta saaduilla tuotoilla. Bussipysäkkien mainospinnat tarjoavat samalla alustan yhteiskunnallisesti tärkeille aiheille tavoittaen lukuisia matkustajia.
Kaupunkipyörät – tulevaisuuden päästötön liikennemuoto
4,5 milj. kaupunkipyörämatkaa 2022 (1.
Mainosrahoitteisuus mahdollistaa laajan ja edullisen kaupunkipyörä- verkoston Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Turussa. Terveyshyötyjen ohella pyöräliikenteen edistäminen tuo viihtyisyyttä, tehokkaampaa tilankäyttöä ja aikasäästöjä sekä parantaa liikenneturvallisuutta.
Agora-pakettiautomaatti – vastaa verkkokaupan kasvuun
74 % suomalaisista on tehnyt verkko-ostoksia (2.
Pakettiliikenteen kasvu on globaali megatrendi ja se edellyttää uusia logistiikka- ratkaisuja. Pakettiautomaattien avulla voidaan vähentää ruuhkia, toimitus-kustannuksia ja CO2-päästöjä (3.
Latauspisteverkosto – helpottaa sähköautoon vaihtamista
38 % uusista autoista oli ladattavia vuonna 2022 (4.
Mainostamisesta saaduilla tuotoilla katetaan latausverkoston asennus-, käyttöönotto- ja ylläpitokustannuksia. Tämä mahdollistaa asemien rakentamisen myös heikomman käyttöasteen kohteisiin.
1) Helsingin kaupunki, kaupunkiympäristön toimiala 2) Kaupan liitto 2022 *kysyttäessä viimeisen vuosineljänneksen aikana (kyselyvuosi 2021)
3) World Economic Forum, (2020). The Future of the Last-Mile Ecosystem. 4) Automarkkinoiden vuosikatsaus 2023, Autoalan Tiedotuskeskus
Hiilineutraali tulevaisuutemme
Olemme sitoutuneet hiilidioksidipäästöjen nollatasoon vuoteen 2030 mennessä scope 1- ja 2 -päästöissä ja vuoteen 2045 mennessä scope 3 -päästöissä. Clear Channel Europe on aktiivisesti mukana matkallamme kohti hiilineutraalia tulevaisuuttamme. Esimerkiksi käyttämämme sähkö on täysin peräisin uusiutuvista energianlähteistä ilman ydinvoimaa. Kestävä kehitys on olennainen osa toimintaamme – tuemme toimialaamme, mainostajiamme, kuntia ja liikekumppaneitamme saavuttamaan ympäristötavoitteet.
Energiankulutuksen vähentäminen
Osana etenemistämme kohti hiilidioksidipäästötöntä tulevaisuutta teemme toimenpiteitä ja investoimme teknologioihin, jotka vähentävät energiankulutustamme. Korvaamme esimerkiksi loisteputkivalaistusta mittatilaustyönä valmistetuilla LED-vaihtoehdoilla, vähennämme digitaalisten mainosten näyttötunteja ja asennamme energiatehokkaampia digitaalisia näyttöjä.
Energiatehokas laiteteknologia
Olemme pitkään investoineet moderniin ja energiatehokkaaseen teknologiaan. Mainoslaitteissamme on käytössä kirkkaussensori, joka säätelee valovoiman tehoa ympäristön kirkkauden mukaan. Sensorin ansioista laitteiden maksimitehosta hyödynnetään vain murto-osa, mikä tarkoittaa pientä energiankulutusta etenkin pilvisen sään ja pimeän aikana.
Työhyvinvointi ja tasa-arvo
Haluamme olla media-alan reiluin toimija. Pyrimme edistämään oikeudenmukaisuutta työympäristössämme henkilökunnan kesken ja suhteessamme asiakkaisiin ja yhteistyökumppaneihin. Työntekijöistämme 9/10 kokee, että Clear Channelilla on samat mahdollisuudet riippumatta etnisestä taustasta, uskonnosta, ideologiasta, persoonasta, vammasta tai toimintarajoitteesta, sukupuolesta, iästä tai seksuaalisesta suuntautumisesta.
Tukea yleishyödyllisille tahoille
Tarjoamme yleishyödyllisille tahoille, kuten terveys- ja sosiaalialan järjestöille, hyväntekeväisyysorganisaatioille ja viranomaisille ilmaista medianäkyvyyttä.
Taloudellinen vastuumme
Olemme osa globaalia konsernia, mutta maksamme meille kuuluvat verot Suomeen. Pyrimme suosimaan paikallisia kumppaneita ja alihankkijoita, ja täten tukemaan suomalaista työllisyyttä. Meille on myönnetty Suomen Vahvimmat Platina -sertifikaatti, joka on merkki positiivisista taloudellisista tunnusluvuista, luotto-kelpoisuudesta, taustatiedoista ja hyvästä maksukäyttäytymisestä. Vain 12 % yrityksistä täyttää sertifikaatin kriteerit.
Meidän toimintamme ympäristöön liittyvissä asioissa on tavoitteellista, ja ympäristöasiat pyritään ottamaan huomioon niissä toiminnoissa, joissa ympäristövaikutukset on suurimpia. Tätä työtä tukee ISO-sertifioitu ympäristöjohtamisjärjestelmä.
Vuodesta 2021 lähtien Clear Channel Outdoor Holdings on sitoutunut YK:n Global Compact -yritysvastuualoitteeseen ja sen periaatteisiin ihmisoikeuksien, työn, ympäristön ja korruption torjunnan aloilla.