Digitaalinen mainonta, Isot Digit, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Rabblen ulkomainonta suurilla mainospinnoilla vauhditti käyttäjämäärien kasvua

Kun halutaan tehdä vaikutus nopeasti sekä pysäyttää katse, huomiota herättävät sekä valtavat ulkomainospinnat tarjoavat ratkaisun. Rabble hyödynsi suuria mainospintoja tavoittaakseen laajan yleisön ja ohjatakseen heidät tutustumaan alustallaan oleviin kampanjoihin. Sovelluksen käyttäjämäärät ja kuluttajien aktiivisuus kasvoivat, kun vahva brändiviesti kohtasi kaupunkilaiset tehokkaasti sijoitetuilla ulkomainospaikoilla.


Asiakas: Rabble

Kampanjan pääviesti: Tuoda esille Rabblen alustalla olevia kampanjoita

Kohderyhmä: Yli 18-vuotiaat ruokakaupoissa asioivat kuluttajat

Mainospinnat: Signature

Kampanjan ajankohta: 20.01-202526.01.2025


Rabble on Ruotsissa perustettu, Pohjoismaissa toimiva sovellus, joka tarjoaa kuluttajille rahaa takaisin ruokakaupassa tehdyistä ostoksista. Yritys lanseerasi alkuvuodesta 2022 suuren suosion saavuttaneen Cashback-palvelun, ja tekee yhteistyötä satojen kuluttajabrändien kanssa tarjoten näiden tuotteista erilaisia etuja. Ostoksia voi tehdä missä tahansa myymälässä, jossa kampanjatuotteita on saatavilla, ja Rabblen kautta saa osuuden rahoista takaisin.

"Haluamme näkyä meidän sovelluksen ja somen lisäksi monikanavaisesti myös ulkomainonnan avulla, jotta tavoitamme uusia käyttäjiä sekä voimme tarjota asiakkaidemme kampanjoille lisänäkyvyyttä", kuvailee Anniina Vainikainen, Rabble Suomen asiakkuusvastaava.

 

Näyttävät Signature-pinnat herättävät huomion

Suuret sekä näyttävät Signature-pinnat ovat yksi tehokkaimmista tavoista herättää huomio sekä tuoda tunnettuutta brändille. Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevat premium-mainospaikat tavoittavat kuluttajat kaupan ja kulttuurin keskittymissä sekä vilkkaiden kulkureittien varrella.

Valtavat digitaaliset näytöt takaavat näkyvyyden jo kaukaa esimerkiksi uudistuneelta Lasipalatsinaukiolla sijaitseva The Rex -mainospinta tavoittaa jopa 138 000 silmäparia viikossa

"Suuret pinnat tukevat Rabblen kampanjoita ja kampanjaviesti tulee selkeästi esille, eikä kukaan voi välttyä mainonnalta", jatkaa Anniina Vainikainen.

 

Vahva brändi-ilme ja selkeä pääviesti erottuivat edukseen

Kun kuluttajat kohtaavat laadukasta ja erottuvaa mainontaa merkittävissä kohtaamispaikoissa, se jää mieleen ja rakentaa brändin tunnettuutta tehokkaasti. Ulkomainonta tuki Rabblen tavoitteita olla näkyvästi esillä ja muistutti kuluttajia sovelluksen tarjoamista eduista. 

"Ulkomainonnassa selkeys on avainasemassa. Tämä korostuu erityisesti isoilla pinnoilla, joilla pienet yksityiskohdat voisivat jäädä helposti huomioimatta", lisää Anniina Vainikainen.

 

Ulkomainonnalla selkeää käyttäjämäärien kasvua

Rabblen keskeinen tavoite oli tavoittaa mahdollisimman laaja yleisö ja ohjata kuluttajat tutustumaan alustan kampanjoihin. 

"Huomasimme käyttäjämäärien kasvua sekä kuluttajien aktiivisuuden kasvaneen ulkomainonnan aikana", kertoo Anniina Vainikainen.

Rabblen mukaan yhteistyö Clear Channelin kanssa on aina ollut vaivatonta ja sujuvaa.

"Yhteistyö on ollut aina hyvin sujuvaa. Clear Channel tuntee meidän tarpeemme sekä millaista ulkomainontaa Rabble haluaa toteuttaa. Olemme aina saaneet nopeaa palvelua ja joustavuus on ehdottomasti yksi Clear Channelin suurimmista vahvuuksista", toteaa Anniina Vainikainen.

 

Tutustu Signature-pintoihimme » 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Digitaalinen mainonta

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Helsinki on jo pullollaan monipuolista ravintolatarjontaa, mutta ravintoloitsijat Jarkko Myllymäki...
Lue lisää
HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

Digitaalinen mainonta

HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

HelsinkiMission Jotta vastassa olisi ihminen -varainhankintakampanjassa hyödynnettiin...
Lue lisää
Uusi teknologia tukemassa Polarin onnistunutta kampanjaa

Digitaalinen mainonta

Uusi teknologia tukemassa Polarin onnistunutta kampanjaa

Polar lähti rohkeasti toteuttamaan ulkomainonnan avulla uusien tuotteiden lanseerauksia ja...
Lue lisää

Isot Digit - lue asiakastarinoita

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Isot Digit

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Mustin ja Mirrin puhutteleva erikoistoteutus herätti huomiota uudenvuodenaattona Musiikkitalon...
Lue lisää
Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Isot Digit

Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Koite Health Oy:n uusi innovaatio Lumoral esiteltiin yleisölle Helsingin ydinkeskustan näyttävillä...
Lue lisää
Vaikuttava 3D-ulkomainonta aktivoi lahjoittamaan SPR Konttiin

Isot Digit

Vaikuttava 3D-ulkomainonta aktivoi lahjoittamaan SPR Konttiin

Suomen Punaisen Ristin Kontti kannusti lahjoittamaan tarpeettomia, hyväkuntoisia tavaroita...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Inspiraatio

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Kotipizzalla otettiin käyttöön mainonnnan ROI:ta mittaava työkalu, jolla todennettiin jo aiemmin...
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Inspiraatio

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää
Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Inspiraatio

Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Pelastusarmeija uudisti perinteisen Joulupata-kampanjansa käyttämällä ohjelmallista ostamista...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Mainonnan toimivuus

Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Atria Suomi Oy halusi kampanjassaan kertoa, että kaikki kanatuotteet voidaan jäljittää...
Lue lisää
Luova SodaStream-kampanja herätti ostokiinnostuksen

Mainonnan toimivuus

Luova SodaStream-kampanja herätti ostokiinnostuksen

Maailman johtavan kuplavesien valmistajan SodaStreamin selkeät ja hyväntuuliset ulkomainokset...
Lue lisää
Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Mainonnan toimivuus

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää