Digitaalinen mainonta, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus, Ohjelmallinen

Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Finnparkin kampanja pysäköintisovellus Moovysta toteutettiin ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen avulla. Ohjelmallinen ostaminen tekee mainonnan hyödyntämisestä entistä nopeampaa, digitaalisempaa ja tehokkaampaa. Lue lisää!

 

Asiakas: Finnpark

Kampanjan tavoite: Puhutella kortilla ja kolikoilla maksavia autoilijoita Moovy-pysäköintisovelluksen helppoudesta

Kohderyhmä: Hiukan iäkkäämmät autoilijat, erityisesti kortilla ja kolikoilla maksavat pysäköitsijät Helsingissä

Mainospinnat: Downtown Digital -verkosto 

Kampanjan ajankohta: maalis–huhtikuu 2023

 

Moovy on valtakunnallisesti toimiva pysäköintisovellus, joka tarjoaa autoilijoille mahdollisimman helpon ja sujuvan pysäköintipalvelun. Ohjelmallisesti ostettu ulkomainonta oli osana Moovyn kampanjaa tehostamassa oikean kohderyhmän saavuttamista otollisessa ympäristössä. 

 

Ulkomainospinnat pysäköintipaikkojen läheisyydessä olivat nappivalinta

Moovyn kampanjalla haluttiin puhutella ihmisiä läheltä pysäköintimahdollisuuksia, joten kontekstuaalinen ulkomainonta oli loistava ratkaisu oikean yleisön tavoittamiselle. Toteutuksella haluttiin tavoittaa kortilla ja kolikoilla maksavia pysäköitsijöitä Helsingissä – erityisesti niitä, jotka eivät ihan ensimmäisten joukossa lataa sovelluksia. 

Ulkomainoslaitteiden sijainti tarjoaa tehokkaan keinon kuluttajien tavoittamiseksi siellä, missä he liikkuvat ja tekevät ostoksia – kuitenkaan häiritsemättä tai keskeyttämättä. Tämän vuoksi ulkomainonta mahdollistaa kattavan tavoittavuuden sekä korkean toistotason, mikä auttaa brändin rakentamisessa sekä taktisissa mainoskampanjoissa. 

 

"Ulkomainonnan etu on brändin tunnettuuden kasvattaminen, mikä toimii hyvin yhteen taktisen sovelluslatausmainonnan kanssa. Lisäksi mainospinnat katupysäköintipaikkojen läheisyydessä toimivat erityisen hyvin Moovyn kampanjaan", kommentoi Satu Uotila, Finnparkin markkinointipäällikkö.

 

 

MIKSI ULKOMAINONTA?

 

 

Ohjelmallinen ostaminen tehostaa kampanjoita lukuisilla eri tavoilla

Moovyn kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla tällöin mainostaja voi itse ostaa ja hallita kampanjoitaan verkkopohjaisen järjestelmän avulla eri ostojärjestelmien eli DSP-alustojen (demand side platform) kautta. DSP-alustat mahdollistavat useiden eri medioiden ostamisen samasta paikasta, joten ne nopeuttavat sekä tehostavat kampanjasuunnittelua.

Ohjelmallisessa mainonnassa ostaja pääsee hallitsemaan kampanjaa itse, jolloin mainontaa voi ostaa sekä muokata reaaliajassa. Esimerkiksi kampanja-ajan tai -sisällön muokkaaminen on helppoa ja nopeaa, sillä sen voi tehdä itse heti tarpeen ilmetessä. Mainontaa voi myös ostaa automatisoidusti näkymään esimerkiksi silloin, kun aurinko paistaa ja on yli 22 astetta lämmintä. Kohdentaminen erilaisten olosuhteiden mukaan mahdollistaa sen, että mainos näkyy juuri otollisimpana aikana. Ulkomainonnan ohjelmallinen ostaminen tarjoaa mainostajalle lukuisia hyötyjä, kuten tehokkuus, nopeus, reagointi- ja kontrollointimahdollisuudet, joustavuus sekä räätälöinti. 

 

"Ohjelmallisuus ulkomainonnan ostamisessa on todella hieno ja tervetullut ominaisuus, joka mahdollistaa entistä nopeampaa reagointia, mainonnan optimointia ja eri sijoitteluiden taktista ostamista. Mainonnan mitattavuus ja tulokset ovat olleet meille aina tärkeää ja saamme ohjelmallisten alustojen kautta helposti tiedon, miten paljon mainontaa on näytetty. Näiden lisäksi kokonaisbudjetin hallinnointi sekä mahdolliset budjettisiirrot ovat ohjelmallisena aikana meille merkittävä etu kampanjoiden suunnittelussa ja toteutuksessa", kuvailee Satu Uotila.

 

Lue lisää ohjelmallisesta ostamisesta »

Lue case: Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista »

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Uusi teknologia tukemassa Polarin onnistunutta kampanjaa

Digitaalinen mainonta

Uusi teknologia tukemassa Polarin onnistunutta kampanjaa

Polar lähti rohkeasti toteuttamaan ulkomainonnan avulla uusien tuotteiden lanseerauksia ja...
Lue lisää
Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Digitaalinen mainonta

Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Samsung lanseesari uuden Samsung Music Galaxy -tapahtumakonseptinsa yhteistyössä artisti Isac...
Lue lisää
Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Digitaalinen mainonta

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Ulkomainonta valittiin mukaan Vallilan mainoskampanjaan, sillä sen avulla voidaan saada laaja...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Inspiraatio

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille...
Lue lisää
Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Inspiraatio

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään....
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Inspiraatio

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Mainonnan toimivuus

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää
Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Mainonnan toimivuus

Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Ruoan verkkokauppa, Oda, toteutti luovan ja näyttävän ulkomainonnan erikoistoteutuksen. Odan...
Lue lisää
Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Mainonnan toimivuus

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille...
Lue lisää

Ohjelmallinen - lue asiakastarinoita

Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista

Ohjelmallinen

Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista

Clear Channel lanseerasi viime vuoden lopulla ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen, jonka...
Lue lisää