Digitaalinen mainonta, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus, Ohjelmallinen

Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Finnparkin kampanja pysäköintisovellus Moovysta toteutettiin ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen avulla. Ohjelmallinen ostaminen tekee mainonnan hyödyntämisestä entistä nopeampaa, digitaalisempaa ja tehokkaampaa. Lue lisää!

 

Asiakas: Finnpark

Kampanjan tavoite: Puhutella kortilla ja kolikoilla maksavia autoilijoita Moovy-pysäköintisovelluksen helppoudesta

Kohderyhmä: Hiukan iäkkäämmät autoilijat, erityisesti kortilla ja kolikoilla maksavat pysäköitsijät Helsingissä

Mainospinnat: Downtown Digital -verkosto 

Kampanjan ajankohta: maalis–huhtikuu 2023

 

Moovy on valtakunnallisesti toimiva pysäköintisovellus, joka tarjoaa autoilijoille mahdollisimman helpon ja sujuvan pysäköintipalvelun. Ohjelmallisesti ostettu ulkomainonta oli osana Moovyn kampanjaa tehostamassa oikean kohderyhmän saavuttamista otollisessa ympäristössä. 

 

Ulkomainospinnat pysäköintipaikkojen läheisyydessä olivat nappivalinta

Moovyn kampanjalla haluttiin puhutella ihmisiä läheltä pysäköintimahdollisuuksia, joten kontekstuaalinen ulkomainonta oli loistava ratkaisu oikean yleisön tavoittamiselle. Toteutuksella haluttiin tavoittaa kortilla ja kolikoilla maksavia pysäköitsijöitä Helsingissä – erityisesti niitä, jotka eivät ihan ensimmäisten joukossa lataa sovelluksia. 

Ulkomainoslaitteiden sijainti tarjoaa tehokkaan keinon kuluttajien tavoittamiseksi siellä, missä he liikkuvat ja tekevät ostoksia – kuitenkaan häiritsemättä tai keskeyttämättä. Tämän vuoksi ulkomainonta mahdollistaa kattavan tavoittavuuden sekä korkean toistotason, mikä auttaa brändin rakentamisessa sekä taktisissa mainoskampanjoissa. 

 

"Ulkomainonnan etu on brändin tunnettuuden kasvattaminen, mikä toimii hyvin yhteen taktisen sovelluslatausmainonnan kanssa. Lisäksi mainospinnat katupysäköintipaikkojen läheisyydessä toimivat erityisen hyvin Moovyn kampanjaan", kommentoi Satu Uotila, Finnparkin markkinointipäällikkö.

 

 

MIKSI ULKOMAINONTA?

 

 

Ohjelmallinen ostaminen tehostaa kampanjoita lukuisilla eri tavoilla

Moovyn kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla tällöin mainostaja voi itse ostaa ja hallita kampanjoitaan verkkopohjaisen järjestelmän avulla eri ostojärjestelmien eli DSP-alustojen (demand side platform) kautta. DSP-alustat mahdollistavat useiden eri medioiden ostamisen samasta paikasta, joten ne nopeuttavat sekä tehostavat kampanjasuunnittelua.

Ohjelmallisessa mainonnassa ostaja pääsee hallitsemaan kampanjaa itse, jolloin mainontaa voi ostaa sekä muokata reaaliajassa. Esimerkiksi kampanja-ajan tai -sisällön muokkaaminen on helppoa ja nopeaa, sillä sen voi tehdä itse heti tarpeen ilmetessä. Mainontaa voi myös ostaa automatisoidusti näkymään esimerkiksi silloin, kun aurinko paistaa ja on yli 22 astetta lämmintä. Kohdentaminen erilaisten olosuhteiden mukaan mahdollistaa sen, että mainos näkyy juuri otollisimpana aikana. Ulkomainonnan ohjelmallinen ostaminen tarjoaa mainostajalle lukuisia hyötyjä, kuten tehokkuus, nopeus, reagointi- ja kontrollointimahdollisuudet, joustavuus sekä räätälöinti. 

 

"Ohjelmallisuus ulkomainonnan ostamisessa on todella hieno ja tervetullut ominaisuus, joka mahdollistaa entistä nopeampaa reagointia, mainonnan optimointia ja eri sijoitteluiden taktista ostamista. Mainonnan mitattavuus ja tulokset ovat olleet meille aina tärkeää ja saamme ohjelmallisten alustojen kautta helposti tiedon, miten paljon mainontaa on näytetty. Näiden lisäksi kokonaisbudjetin hallinnointi sekä mahdolliset budjettisiirrot ovat ohjelmallisena aikana meille merkittävä etu kampanjoiden suunnittelussa ja toteutuksessa", kuvailee Satu Uotila.

 

Lue lisää ohjelmallisesta ostamisesta »

Lue case: Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista »

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Mall of Triplan lanseeraus ulkomainosverkostossamme

Digitaalinen mainonta

Mall of Triplan lanseeraus ulkomainosverkostossamme

Mall of Tripla avasi ovensa lokakuussa Helsingin Pasilassa ja uusi kaupunkikeskus lanseerattiin...
Lue lisää
Vuoden jaetuin ulkomainos – #myhelsinkiairport

Digitaalinen mainonta

Vuoden jaetuin ulkomainos – #myhelsinkiairport

Finavia toteutti yhdessä TWBA\Helsingin ja Clear Channelin kanssa luovan kampanjan, josta syntyi...
Lue lisää
Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Digitaalinen mainonta

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Suomalaisen komediatuotannon johtotähdet palaavat valkokankaalle, kun Luokkakokous 3 -elokuva saa...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Inspiraatio

Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Hau-Hau Championin innovatiivinen erikoitustoteutus Helsingin Kauppakeskus Kampissa tarjosi...
Lue lisää
Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Inspiraatio

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää
Rabblen ulkomainonta suurilla mainospinnoilla vauhditti käyttäjämäärien kasvua

Inspiraatio

Rabblen ulkomainonta suurilla mainospinnoilla vauhditti käyttäjämäärien kasvua

Kun halutaan tehdä vaikutus nopeasti sekä pysäyttää katse, huomiota herättävät sekä valtavat...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Mainonnan toimivuus

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää
Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Mainonnan toimivuus

Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Samsung toteutti näyttävän lanseerauskampanjan uuden Samsung Galaxy S22 -sarjan johdosta. Kampanjan...
Lue lisää
Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Mainonnan toimivuus

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille...
Lue lisää

Ohjelmallinen - lue asiakastarinoita

Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista

Ohjelmallinen

Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista

Clear Channel lanseerasi viime vuoden lopulla ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen, jonka...
Lue lisää