Digitaalinen mainonta, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus, Ohjelmallinen

Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Finnparkin kampanja pysäköintisovellus Moovysta toteutettiin ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen avulla. Ohjelmallinen ostaminen tekee mainonnan hyödyntämisestä entistä nopeampaa, digitaalisempaa ja tehokkaampaa. Lue lisää!

 

Asiakas: Finnpark

Kampanjan tavoite: Puhutella kortilla ja kolikoilla maksavia autoilijoita Moovy-pysäköintisovelluksen helppoudesta

Kohderyhmä: Hiukan iäkkäämmät autoilijat, erityisesti kortilla ja kolikoilla maksavat pysäköitsijät Helsingissä

Mainospinnat: Downtown Digital -verkosto 

Kampanjan ajankohta: maalis–huhtikuu 2023

 

Moovy on valtakunnallisesti toimiva pysäköintisovellus, joka tarjoaa autoilijoille mahdollisimman helpon ja sujuvan pysäköintipalvelun. Ohjelmallisesti ostettu ulkomainonta oli osana Moovyn kampanjaa tehostamassa oikean kohderyhmän saavuttamista otollisessa ympäristössä. 

 

Ulkomainospinnat pysäköintipaikkojen läheisyydessä olivat nappivalinta

Moovyn kampanjalla haluttiin puhutella ihmisiä läheltä pysäköintimahdollisuuksia, joten kontekstuaalinen ulkomainonta oli loistava ratkaisu oikean yleisön tavoittamiselle. Toteutuksella haluttiin tavoittaa kortilla ja kolikoilla maksavia pysäköitsijöitä Helsingissä – erityisesti niitä, jotka eivät ihan ensimmäisten joukossa lataa sovelluksia. 

Ulkomainoslaitteiden sijainti tarjoaa tehokkaan keinon kuluttajien tavoittamiseksi siellä, missä he liikkuvat ja tekevät ostoksia – kuitenkaan häiritsemättä tai keskeyttämättä. Tämän vuoksi ulkomainonta mahdollistaa kattavan tavoittavuuden sekä korkean toistotason, mikä auttaa brändin rakentamisessa sekä taktisissa mainoskampanjoissa. 

 

"Ulkomainonnan etu on brändin tunnettuuden kasvattaminen, mikä toimii hyvin yhteen taktisen sovelluslatausmainonnan kanssa. Lisäksi mainospinnat katupysäköintipaikkojen läheisyydessä toimivat erityisen hyvin Moovyn kampanjaan", kommentoi Satu Uotila, Finnparkin markkinointipäällikkö.

 

 

MIKSI ULKOMAINONTA?

 

 

Ohjelmallinen ostaminen tehostaa kampanjoita lukuisilla eri tavoilla

Moovyn kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla tällöin mainostaja voi itse ostaa ja hallita kampanjoitaan verkkopohjaisen järjestelmän avulla eri ostojärjestelmien eli DSP-alustojen (demand side platform) kautta. DSP-alustat mahdollistavat useiden eri medioiden ostamisen samasta paikasta, joten ne nopeuttavat sekä tehostavat kampanjasuunnittelua.

Ohjelmallisessa mainonnassa ostaja pääsee hallitsemaan kampanjaa itse, jolloin mainontaa voi ostaa sekä muokata reaaliajassa. Esimerkiksi kampanja-ajan tai -sisällön muokkaaminen on helppoa ja nopeaa, sillä sen voi tehdä itse heti tarpeen ilmetessä. Mainontaa voi myös ostaa automatisoidusti näkymään esimerkiksi silloin, kun aurinko paistaa ja on yli 22 astetta lämmintä. Kohdentaminen erilaisten olosuhteiden mukaan mahdollistaa sen, että mainos näkyy juuri otollisimpana aikana. Ulkomainonnan ohjelmallinen ostaminen tarjoaa mainostajalle lukuisia hyötyjä, kuten tehokkuus, nopeus, reagointi- ja kontrollointimahdollisuudet, joustavuus sekä räätälöinti. 

 

"Ohjelmallisuus ulkomainonnan ostamisessa on todella hieno ja tervetullut ominaisuus, joka mahdollistaa entistä nopeampaa reagointia, mainonnan optimointia ja eri sijoitteluiden taktista ostamista. Mainonnan mitattavuus ja tulokset ovat olleet meille aina tärkeää ja saamme ohjelmallisten alustojen kautta helposti tiedon, miten paljon mainontaa on näytetty. Näiden lisäksi kokonaisbudjetin hallinnointi sekä mahdolliset budjettisiirrot ovat ohjelmallisena aikana meille merkittävä etu kampanjoiden suunnittelussa ja toteutuksessa", kuvailee Satu Uotila.

 

Lue lisää ohjelmallisesta ostamisesta »

Lue case: Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista »

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Digitaalinen mainonta

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Bolt.Works kampanjoi näkyvästi Clear Channelin mainosverkostossa kevään ja kesän 2020 aikana...
Lue lisää
Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Digitaalinen mainonta

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja...
Lue lisää
Telia kutsui yritykset tukemaan pienyrittäjiä

Digitaalinen mainonta

Telia kutsui yritykset tukemaan pienyrittäjiä

Maalis-huhtikuun 2020 vaihteessa olimme mukana tukemassa Telian #yhdessä-kampanjaa, jossa haluttiin...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Inspiraatio

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää
Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Inspiraatio

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Ulkomainonta valittiin mukaan Vallilan mainoskampanjaan, sillä sen avulla voidaan saada laaja...
Lue lisää
Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Inspiraatio

Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Pelastusarmeija uudisti perinteisen Joulupata-kampanjansa käyttämällä ohjelmallista ostamista...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

Mainonnan toimivuus

World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

World Visionin kampanja näkyi Helsingin katukuvassa ja sosiaalisessa mediassa huhtikuussa 2021....
Lue lisää
Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Mainonnan toimivuus

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Taksi Helsinki on kääntänyt katseet puoleensa kaupungin vilinässä ja lentokentän hälinässä –...
Lue lisää
Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Mainonnan toimivuus

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Kotipizzalla otettiin käyttöön mainonnnan ROI:ta mittaava työkalu, jolla todennettiin jo aiemmin...
Lue lisää

Ohjelmallinen - lue asiakastarinoita

Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista

Ohjelmallinen

Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista

Clear Channel lanseerasi viime vuoden lopulla ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen, jonka...
Lue lisää