Digitaalinen mainonta, Isot Digit, Kauppakeskusmedia, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Vaikuttava 3D-ulkomainonta aktivoi lahjoittamaan SPR Konttiin

Suomen Punaisen Ristin Kontti kannusti lahjoittamaan tarpeettomia, hyväkuntoisia tavaroita näyttävällä ulkomainoskampanjallaan. Kampanja hyödynsi 3D-teknologiaa ja suurta kulmanäyttöä, jotka tekivät tärkeästä viestistä erottuvan ja pysäyttävän vilkkaassa ympäristössä.


Asiakas: Suomen Punainen Risti Kontti Secondhand-myymäläketju

Kampanjan pääviesti: "Lahjoita tarpeeton tavarasi Punaisen Ristin Konttiin"

Kohderyhmä: He, joilla on ylimääräistä, mutta hyväkuntoista tavaraa kotonaan

Mainospinnat: Shopping Wall, Shopping Digital ja City Digital

Kampanjan ajankohta: helmikuu 2025


 

SPR Kontti toteutti näyttävän ulkomainoskampanjan, joka hyödynsi vaikuttavia 3D-elementtejä digitaalisilla mainospinnoilla niin kauppakeskuksissa kuin katukuvassa. Kampanjan tavoitteena oli muistuttaa ihmisiä lahjoittamisen mahdollisuudesta, tavoittaa uusia lahjoittajia ja kannustaa toimimaan.

 

Ulkomainonta tavoitti kiireisen yleisön oikealla hetkellä

SPR Kontti valitsi ulkomainonnan kampanjaan sen tavoittavuuden vuoksi. 

"Ulkomainonnan avulla tavoitetaan aktiiviset, kiireiset ihmiset heidän arjessaan", sanoo Tiina Laurila, Punaisen Ristin Kontin ketjupäällikkö.

SPR Kontti ei ollut aiemmin hyödyntänyt ulkomainontaa laajasti kaikilla Kontti-paikkakunnillaan, joten kampanja tarjosi uuden tavan viestiä lahjoittamisen mahdollisuudesta lähellä toimipaikkaa. Kampanjan aikana viestiä tuettiin myös sosiaalisessa mediassa.

 

3D-toteutus toi merkityksellisen viestin esiin vaikuttavasti

Ulkomainonta suurilla digitaalisilla pinnoilla tuo viestin esiin vaikuttavasti, ja 3D-elementit vahvistavat tätä tehoa. Ne herättävät uteliaisuutta, saavat ihmiset tarkastelemaan mainosta pidempään ja tekevät viestistä konkreettisemman. 

"Ihmiset kohtaavat joka puolella mainontaa, joten huomion saaminen voi olla vaikeaa. Ajattelemme, että 3D-ulkomainonta herättää kiinnostusta ja saa ihmiset pysähtymään lahjoittamisen äärelle", kertoo Tiina Laurila.

Kampanjan keskiössä oli Kauppakeskus Jumbon suuri kulmanäyttö, joka yhdistettynä 3D-elementteihin loi näyttävän ja mieleenpainuvan toteutuksen. 

"Kulmanäyttö on näyttävä ja sijaitsee paikassa, jossa ihmisiä kulkee paljon"jatkaa Tiina Laurila.

 

Katso video toteutuksesta:

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

Digitaalinen mainonta

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

L'Oréalin uutuustuote Telescopic Lift lanseerattiin näyttävästi kauppakeskusympäristössä....
Lue lisää
Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Digitaalinen mainonta

Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Finnparkin kampanja pysäköintisovellus Moovysta toteutettiin ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen...
Lue lisää
Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Digitaalinen mainonta

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Mustin ja Mirrin puhutteleva erikoistoteutus herätti huomiota uudenvuodenaattona Musiikkitalon...
Lue lisää

Isot Digit - lue asiakastarinoita

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Isot Digit

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Mustin ja Mirrin puhutteleva erikoistoteutus herätti huomiota uudenvuodenaattona Musiikkitalon...
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

Isot Digit

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

L'Oréalin uutuustuote Telescopic Lift lanseerattiin näyttävästi kauppakeskusympäristössä....
Lue lisää
Rabblen ulkomainonta suurilla mainospinnoilla vauhditti käyttäjämäärien kasvua

Isot Digit

Rabblen ulkomainonta suurilla mainospinnoilla vauhditti käyttäjämäärien kasvua

Kun halutaan tehdä vaikutus nopeasti sekä pysäyttää katse, huomiota herättävät sekä valtavat...
Lue lisää

Kauppakeskusmedia - lue asiakastarinoita

Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Kauppakeskusmedia

Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Elisa halusi todentaa ulkomainonnan vaikutuksen myymäläkävijämääriin. ToinenPHD tutki, kuinka...
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Kauppakeskusmedia

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää
Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Kauppakeskusmedia

Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Ronald McDonald Talo toteutti lapsen oikeuksien viikolla koskettavan ulkomainoskampanjan, joka...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Inspiraatio

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Taksi Helsinki on kääntänyt katseet puoleensa kaupungin vilinässä ja lentokentän hälinässä –...
Lue lisää
Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Inspiraatio

Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Pelastusarmeija uudisti perinteisen Joulupata-kampanjansa käyttämällä ohjelmallista ostamista...
Lue lisää
Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Inspiraatio

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään....
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Mainonnan toimivuus

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille...
Lue lisää
Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Mainonnan toimivuus

Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Pelastusarmeija uudisti perinteisen Joulupata-kampanjansa käyttämällä ohjelmallista ostamista...
Lue lisää
Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Mainonnan toimivuus

Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Ronald McDonald Talo toteutti lapsen oikeuksien viikolla koskettavan ulkomainoskampanjan, joka...
Lue lisää