Digitaalinen mainonta, Isot Digit, Kauppakeskusmedia, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Vaikuttava 3D-ulkomainonta aktivoi lahjoittamaan SPR Konttiin

Suomen Punaisen Ristin Kontti kannusti lahjoittamaan tarpeettomia, hyväkuntoisia tavaroita näyttävällä ulkomainoskampanjallaan. Kampanja hyödynsi 3D-teknologiaa ja suurta kulmanäyttöä, jotka tekivät tärkeästä viestistä erottuvan ja pysäyttävän vilkkaassa ympäristössä.


Asiakas: Suomen Punainen Risti Kontti Secondhand-myymäläketju

Kampanjan pääviesti: "Lahjoita tarpeeton tavarasi Punaisen Ristin Konttiin"

Kohderyhmä: He, joilla on ylimääräistä, mutta hyväkuntoista tavaraa kotonaan

Mainospinnat: Shopping Wall, Shopping Digital ja City Digital

Kampanjan ajankohta: helmikuu 2025


 

SPR Kontti toteutti näyttävän ulkomainoskampanjan, joka hyödynsi vaikuttavia 3D-elementtejä digitaalisilla mainospinnoilla niin kauppakeskuksissa kuin katukuvassa. Kampanjan tavoitteena oli muistuttaa ihmisiä lahjoittamisen mahdollisuudesta, tavoittaa uusia lahjoittajia ja kannustaa toimimaan.

 

Ulkomainonta tavoitti kiireisen yleisön oikealla hetkellä

SPR Kontti valitsi ulkomainonnan kampanjaan sen tavoittavuuden vuoksi. 

"Ulkomainonnan avulla tavoitetaan aktiiviset, kiireiset ihmiset heidän arjessaan", sanoo Tiina Laurila, Punaisen Ristin Kontin ketjupäällikkö.

SPR Kontti ei ollut aiemmin hyödyntänyt ulkomainontaa laajasti kaikilla Kontti-paikkakunnillaan, joten kampanja tarjosi uuden tavan viestiä lahjoittamisen mahdollisuudesta lähellä toimipaikkaa. Kampanjan aikana viestiä tuettiin myös sosiaalisessa mediassa.

 

3D-toteutus toi merkityksellisen viestin esiin vaikuttavasti

Ulkomainonta suurilla digitaalisilla pinnoilla tuo viestin esiin vaikuttavasti, ja 3D-elementit vahvistavat tätä tehoa. Ne herättävät uteliaisuutta, saavat ihmiset tarkastelemaan mainosta pidempään ja tekevät viestistä konkreettisemman. 

"Ihmiset kohtaavat joka puolella mainontaa, joten huomion saaminen voi olla vaikeaa. Ajattelemme, että 3D-ulkomainonta herättää kiinnostusta ja saa ihmiset pysähtymään lahjoittamisen äärelle", kertoo Tiina Laurila.

Kampanjan keskiössä oli Kauppakeskus Jumbon suuri kulmanäyttö, joka yhdistettynä 3D-elementteihin loi näyttävän ja mieleenpainuvan toteutuksen. 

"Kulmanäyttö on näyttävä ja sijaitsee paikassa, jossa ihmisiä kulkee paljon"jatkaa Tiina Laurila.

 

Katso video toteutuksesta:

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Digitaalinen mainonta

Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Ronald McDonald Talo toteutti lapsen oikeuksien viikolla koskettavan ulkomainoskampanjan, joka...
Lue lisää
Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Digitaalinen mainonta

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään....
Lue lisää

Isot Digit - lue asiakastarinoita

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

Isot Digit

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

L'Oréalin uutuustuote Telescopic Lift lanseerattiin näyttävästi kauppakeskusympäristössä....
Lue lisää
Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Isot Digit

Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Samsung lanseesari uuden Samsung Music Galaxy -tapahtumakonseptinsa yhteistyössä artisti Isac...
Lue lisää
Mentos MentMen Mobile-toteutus The Wallilla

Isot Digit

Mentos MentMen Mobile-toteutus The Wallilla

Tuhansia tuli koolle pelaamaan Mentoksen peliä puhelimillaan Clear Channelin digitaalisessa The...
Lue lisää

Kauppakeskusmedia - lue asiakastarinoita

Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Kauppakeskusmedia

Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Terveystalo toteutti loka-marraskuun vaihteessa ennaltaehkäisevän mainoskampanjan Shopping Digital...
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

Kauppakeskusmedia

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

L'Oréalin uutuustuote Telescopic Lift lanseerattiin näyttävästi kauppakeskusympäristössä....
Lue lisää
Ääni yhdistyi liikkuvaan kuvaan James Bond -elokuvan lanseerauksessa

Kauppakeskusmedia

Ääni yhdistyi liikkuvaan kuvaan James Bond -elokuvan lanseerauksessa

Bauer Media Outdoor ja Mall Voicen yhteistyössä toteutetussa Bond-elokuvan lanseerauskampanjassa...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Inspiraatio

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Inspiraatio

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää
Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Inspiraatio

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään....
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Mainonnan toimivuus

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Ulkomainonta valittiin mukaan Vallilan mainoskampanjaan, sillä sen avulla voidaan saada laaja...
Lue lisää
3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Mainonnan toimivuus

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus...
Lue lisää
World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

Mainonnan toimivuus

World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

World Visionin kampanja näkyi Helsingin katukuvassa ja sosiaalisessa mediassa huhtikuussa 2021....
Lue lisää