Digitaalinen mainonta, Isot Digit, Kauppakeskusmedia, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Vaikuttava 3D-ulkomainonta aktivoi lahjoittamaan SPR Konttiin

Suomen Punaisen Ristin Kontti kannusti lahjoittamaan tarpeettomia, hyväkuntoisia tavaroita näyttävällä ulkomainoskampanjallaan. Kampanja hyödynsi 3D-teknologiaa ja suurta kulmanäyttöä, jotka tekivät tärkeästä viestistä erottuvan ja pysäyttävän vilkkaassa ympäristössä.


Asiakas: Suomen Punainen Risti Kontti Secondhand-myymäläketju

Kampanjan pääviesti: "Lahjoita tarpeeton tavarasi Punaisen Ristin Konttiin"

Kohderyhmä: He, joilla on ylimääräistä, mutta hyväkuntoista tavaraa kotonaan

Mainospinnat: Shopping Wall, Shopping Digital ja City Digital

Kampanjan ajankohta: helmikuu 2025


 

SPR Kontti toteutti näyttävän ulkomainoskampanjan, joka hyödynsi vaikuttavia 3D-elementtejä digitaalisilla mainospinnoilla niin kauppakeskuksissa kuin katukuvassa. Kampanjan tavoitteena oli muistuttaa ihmisiä lahjoittamisen mahdollisuudesta, tavoittaa uusia lahjoittajia ja kannustaa toimimaan.

 

Ulkomainonta tavoitti kiireisen yleisön oikealla hetkellä

SPR Kontti valitsi ulkomainonnan kampanjaan sen tavoittavuuden vuoksi. 

"Ulkomainonnan avulla tavoitetaan aktiiviset, kiireiset ihmiset heidän arjessaan", sanoo Tiina Laurila, Punaisen Ristin Kontin ketjupäällikkö.

SPR Kontti ei ollut aiemmin hyödyntänyt ulkomainontaa laajasti kaikilla Kontti-paikkakunnillaan, joten kampanja tarjosi uuden tavan viestiä lahjoittamisen mahdollisuudesta lähellä toimipaikkaa. Kampanjan aikana viestiä tuettiin myös sosiaalisessa mediassa.

 

3D-toteutus toi merkityksellisen viestin esiin vaikuttavasti

Ulkomainonta suurilla digitaalisilla pinnoilla tuo viestin esiin vaikuttavasti, ja 3D-elementit vahvistavat tätä tehoa. Ne herättävät uteliaisuutta, saavat ihmiset tarkastelemaan mainosta pidempään ja tekevät viestistä konkreettisemman. 

"Ihmiset kohtaavat joka puolella mainontaa, joten huomion saaminen voi olla vaikeaa. Ajattelemme, että 3D-ulkomainonta herättää kiinnostusta ja saa ihmiset pysähtymään lahjoittamisen äärelle", kertoo Tiina Laurila.

Kampanjan keskiössä oli Kauppakeskus Jumbon suuri kulmanäyttö, joka yhdistettynä 3D-elementteihin loi näyttävän ja mieleenpainuvan toteutuksen. 

"Kulmanäyttö on näyttävä ja sijaitsee paikassa, jossa ihmisiä kulkee paljon"jatkaa Tiina Laurila.

 

Katso video toteutuksesta:

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Digitaalinen mainonta

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Ulkomainonta valittiin mukaan Vallilan mainoskampanjaan, sillä sen avulla voidaan saada laaja...
Lue lisää
Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Digitaalinen mainonta

Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Hau-Hau Championin innovatiivinen erikoitustoteutus Helsingin Kauppakeskus Kampissa tarjosi...
Lue lisää
Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalinen mainonta

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalisella ulkomainonnalla ihmisten tietoisuuteen − Lemonsoft Oy mainosti menestyksekkäästi...
Lue lisää

Isot Digit - lue asiakastarinoita

Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Isot Digit

Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Henkilöstövuokrausyritys Bolt.Works on kampanjoinut näyttävästi jo parin vuoden ajan Clear...
Lue lisää
Kotipizza puhutteli hyperlokaaleilla viesteillä

Isot Digit

Kotipizza puhutteli hyperlokaaleilla viesteillä

Kesän aikana helsinkiläisiä ilahdutti Downtown Digital -näytöille sekä Rautatieaseman Grand Central...
Lue lisää
Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Isot Digit

Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Samsung lanseesari uuden Samsung Music Galaxy -tapahtumakonseptinsa yhteistyössä artisti Isac...
Lue lisää

Kauppakeskusmedia - lue asiakastarinoita

Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Kauppakeskusmedia

Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Ronald McDonald Talo toteutti lapsen oikeuksien viikolla koskettavan ulkomainoskampanjan, joka...
Lue lisää
Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Kauppakeskusmedia

Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Kauppakeskus Mylly, BCaster ja Clear Channel osallistuivat ulkomainonnan pilottihankkeeseen, jossa...
Lue lisää
Ääni yhdistyi liikkuvaan kuvaan James Bond -elokuvan lanseerauksessa

Kauppakeskusmedia

Ääni yhdistyi liikkuvaan kuvaan James Bond -elokuvan lanseerauksessa

Clear Channelin ja Mall Voicen yhteistyössä toteutetussa Bond-elokuvan lanseerauskampanjassa...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Inspiraatio

Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Samsung lanseesari uuden Samsung Music Galaxy -tapahtumakonseptinsa yhteistyössä artisti Isac...
Lue lisää
Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Inspiraatio

Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Nesteen kampanja toteutettiin luova toimisto Sherpan kanssa alusta loppuun tekoälyä hyödyntäen....
Lue lisää
Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Inspiraatio

Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Finnparkin kampanja pysäköintisovellus Moovysta toteutettiin ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Mainonnan toimivuus

Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Ruoan verkkokauppa, Oda, toteutti luovan ja näyttävän ulkomainonnan erikoistoteutuksen. Odan...
Lue lisää
3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Mainonnan toimivuus

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus...
Lue lisää
Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Mainonnan toimivuus

Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Ronald McDonald Talo toteutti lapsen oikeuksien viikolla koskettavan ulkomainoskampanjan, joka...
Lue lisää