Public
Ulkomainontaa kuvataan usein viimeiseksi massamediaksi, eikä syyttä: se tavoittaa 99 % suomalaisista viikon aikana (Kantar Mind, 2021).
Sinulle, markkinoinnin ammattilainen, joka haluat ymmärtää mikä on tehokkain tapa tavoittaa kohderyhmäsi. Autamme sinua tekemään onnistuneita markkinointipäätöksiä tarjoamalla näkemyksellistä tietoa mainonnan tulevaisuuden suunnista, kuluttajakäyttäytymisestä, toimintaympäristön muutoksista ja ulkomainonnan vaikuttavuudesta.
Ulkomainontaa kuvataan usein viimeiseksi massamediaksi, eikä syyttä: se tavoittaa 99 % suomalaisista viikon aikana (Kantar Mind, 2021).
Ulkomainonta on vaikuttava, mainetta ja brändiä rakentava mediavalinta. Ulkomainonta lisää mm. brändin harkintaa, luottamusta ja mainetta.
Ulkomainonta on ainutlaatuinen media, sillä se tavoittaa kuluttajat tosielämän kontekstissa. Kontekstuaalisuus, kuten sään tai ympäristön mukaan muuttuva mainos, lisää tutkitusti mainonnan tehokkuutta.
Tarjoamme mainostajalle ymmärrystä erilaisista yleisöistä ja ympäristöistä. Tätä tietoa voidaan käyttää ulkomainoskampanjoiden suunnittelun tukena.
Tutustu kohderyhmälähtöiseen kampanjasuunnitteluun ja kuluttajaymmärryksen muodostamiseen»
Voimme auttaa sinua räätälöimään kampanjasi tutkimusdatan avulla. Keräämämme tiedon myötä meillä on kokonaisvaltainen käsitys erilaisista toimialoista, markkinaympäristöstä ja kohderyhmistä sekä B2B- että B2C-tasoilla.
Hyödynnämme Clear Channelilla muun muassa laajaa Kantar Mind -tietokantaa. Teetämme myös erilaisia tutkimuksia sekä Suomessa että muissa Clear Channelin kansainvälisissä yksiköissä. Olemme tutkineet esimerkiksi kuluttajan ostopolkua, liikkumistrendejä ja dynaamisen mainonnan vaikutuksia mainonnan vaikuttavuuteen.
Mahdollistamme ensimmäisenä ulkomainosyhtiönä ulkomainonnan laajamittaisen kohdentamisen Audience Engine -työkalumme ansiosta. Voimme yhdistää työkalumme avulla useita eri tietolähteitä ja maanlaajuisia tilastoaineistoja. Saamme siten analytiikkaa koko työssäkäyvästä väestöstä, eli noin 2,6 miljoonasta suomalaisesta.
Analyysissämme jokaisen yksittäisen mainoslaitteen tarkka sijaintitieto yhdistyy tietoon erilaisten kohdeyleisöjen liikkeistä, niin kodin kuin työpaikankin sijainnit sekä niiden väliset reitit huomioiden. Voimme auttaa valitsemaan parhaat kohdentamisratkaisut ja tehokkaimmat mainospinnat juuri sinun kampanjallesi.
Tarjoamme asiakkaillemme myös mahdollisuuden mainonnan vaikuttavuuden todentamiseen. Kampanjatutkimusten avulla mittaamme muun muassa mainonnan huomioarvoa, aktivointipotentiaalia ja luovan toteutuksen toimivuutta. Kampanjamittaukset toteutetaan joko kyselynä nettipaneeliin tai henkilökohtaisten haastatteluiden avulla.
Kampanjamittauksen suunnittelu- ja toteuttamisvaiheessa on tärkeää huomioida kampanjan tavoite ja kohderyhmä, jotta tuloksista saadaan mahdollisimman luotettavia ja relevantteja. Clear Channelin kampanjamittaukset toteutetaan yhteistyössä tutkimustoimisto Norstat Suomen kanssa.
Ulkomainonta tavoittaa yleisön monipuolisesti erilaisissa ympäristöissä, kuten kävely- ja autoteiden varsilla, kauppakeskuksissa, päivittäistavarakaupoissa ja erilaisissa matkustusterminaaleissa. Ulkomainonta on massamediaa parhaimmillaan, sillä sen avulla voidaan tavoittaa jopa 99 % suomalaisista (Kantar Mind, 2021).
Ulkomainonnan viikkotavoittavuus:
Ulkomainoslaitteiden sijainti tarjoaa luonnostaankin tehokkaan keinon kuluttajien tavoittamiseksi siellä, missä he liikkuvat ja tekevät ostoksia. Tämän vuoksi ulkomainonta mahdollistaa kattavan tavoittavuuden sekä korkean toistotason, mikä auttaa mainostajaa brändin rakentamisessa.
Lähteet
1. Mesh Research Databank 2011-2015
2. Clear Channel & JCDecaux, The Moment for Trust, 2021
3. COG Research, 2016
Ostopolkututkimuksessa (2018, n=1040) selvitettiin toimeksiannostamme mainonnan kohtaamista erilaisissa mainosympäristöissä, kuten teiden varsilla kauppakeskuksissa ja itse päivittäistavaramyymälöissä.
The Moments of Truth -tutkimuksessa (Clear Channel UK, JCDecaux UK & Posterscope, 2020) selvitettiin, kuinka dynaamisuus vahvistaa ulkomainoskampanjan vaikuttavuutta. Tutkimusaineiston keräämisessä hyödynnettiin monipuolisesti erilaisia menetelmiä: aivojen aktiivisuutta mittaavaa neurotiedettä, silmänliiketutkimusta havainnoimaan mainonnan huomaamista sekä todellista myyntidataa kertomaan mainonnan vaikutuksesta myyntiin.
luvut ovat keskimääräisiä
vaikuttavuus = brain response, emotional intensity, engagement & memory encoding
Pyrimme ymmärtämään, kuinka erilaiset kohderyhmät käyttäytyvät, ajattelevat ja tuntevat paikoissa, joissa laitteemme sijaitsevat. Yksityiskohtainen ymmärrys ympäristön merkityksestä kuluttajan käyttäytymiseen auttaa räätälöimään kampanjasi niin, että mainonnan vaikuttavuus on huipussaan.
Ole yhteydessä ja räätälöidään brändillesi kohderyhmälähtöinen kampanja »
Lähteet
1. Tietokanta: Kantar Mind, tammi-kesä 2018. Päivittäistavarat. Pääkohderyhmä: Väestö 15-74-vuotiaat, est. 3 801 000. Kohderyhmä: Lapsiperheet, est. 1 389 000.
2. Suomen Yrittäjät (2019) Nuoret ostavat kotimaista – yritysten kannattaa kertoa vastuullisuudestaan
3. Tietokanta: Kantar Mind tammi-kesä 2018. Intramedia, lifestyle, ketjut. Pääkohderyhmä: Väestö 15-74-vuotiaat, est. 3 801 000. Kohderyhmä: 15-29-vuotiaat, est. 886 000.
4. CCS (Consumer Connection System) 2016.