Mainonnan toimivuus, Sosiaalinen näkökulma, Vastuullisuus, Kumppanuus

World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

World Visionin kampanja näkyi Helsingin katukuvassa ja sosiaalisessa mediassa huhtikuussa 2021. Kampanja nosti esille lukutaidottomuutta, jonka kanssa yli 770 miljoonaa ihmistä kamppailee päivittäin. Onnistunut kampanja herätti runsaasti keskustelua aiheesta, jota moni pitää itsestäänselvyytenä. Pidätkö sinä?

 

Mainostaja: Suomen World Vision

Tavoite: Kampanjan tavoitteena oli havainnollistaa mainoksen näkijälle, miltä lukutaidottomuus tuntuu. Tarkoituksena oli nostaa esille yli 770 miljoonaa ihmistä koskettava ongelma, jota länsimaissa pidetään itsestäänselvyytenä.

Kampanja-aika: 2-6.4.2021

 

Suomen World Vision on kehitystyöjärjestö ja itsenäinen osa maailman suurinta kummilapsijärjestöä World Visionia. Vuosittain yli miljoona lasta Afrikassa, Aasiassa ja latinalaisessa Amerikassa saa mahdollisuuden parempaan elämään World Visionin kautta tulevien lahjoituksien avulla. 

Suomen World Visionin kampanja lukutaidottomuutta vastaan näkyi pääsiäisviikonloppuna lukukelvottomien mainosten muodossa median eri kanavissa ja Helsingin katukuvassa. Lukutaito on länsimaissa itsestäänselvyys ja tätä kautta vaikeasti ymmärrettävä ongelma. Kampanjan avulla pyrittiin havainnollistamaan sitä, miltä lukutaidottomuus tuntuu. 

 

Shopping-Digital-Mediapinta-Terveytalon-mainoksella

 

Suomen World Visionin kampanja alkoi 2.4., jolloin Clear Chanelin mainospinnoille ilmestyi lukukelvottomia mainoksia. Kampanjan vaikuttavuutta lisäsi se, että mukana oli useita eri mainostajia ja toteutuksessa hyödynnettiin kattavasti Helsingin mainospintaverkostoa kauppakeskuksista jättinäyttöihin. Pääsiäisviikonlopun aikana kampanja herätti ihmetystä, mikä näkyi etenkin keskusteluna sosiaalisessa mediassa. Kampanjan edetessä hyödynnettiin myös sosiaalisen median vaikuttajia, mikä lisäsi jo kattavaa näkyvyyttä entisestään. Lopulta 6.4. kampanjan tarina paljastettiin mainostajien toimesta ja todennäköisesti aika monta "ahaa" elämystä syntyi.

Suomen World Visionin kampanja toteutettiin monikanavaisesti ja tärkeän asian sanansaattajaksi lähti ilahduttavan moni yritys. Clear Channel kantoi kortensa kekoon tarjoamalla mainostajille ilmaisia kampanjapäiviä, jotta World Visionin kampanja saisi ansaitsemansa näkyvyyden.

 

“Meille oli alusta saakka selvää, että haluamme olla mukana tärkeän asian edistämisessä. Emme epäröineet pyytää rohkeita asiakkaitamme mukaan. Lukutaito ja koulutus ovat avain parempaan elämään kehittyvissä maissa. Erityisesti pandemian aikana moni lapsi ja nuori on jäänyt vaille tärkeää opetusta. Vaikka ongelma ei kosketa länsimaita samalla vakavuudella, on meidän kaikkien etu, että voimme edistää lukutaitoa ja sen kautta yleistä hyvinvointia kehittyvissä maissa”, Clear Channelin myyntijohtaja Ville Bergman kertoo.

 

Kampanja oli onnistunut, sillä se nosti ongelman esille ja herätti runsaasti keskustelua eri medioissa. Kampanjan tavoittavuus oli 13,2 miljoonaa. Median kiinnostus kampanjaa kohtaan oli suurta ja mediaosumia kertyi lopulta 193. Ansaitun median arvo kohosi 122 765 euroon asti. Kampanja kiinnosti myös kansainvälisesti ja mediaosumia kertyi esimerkiksi Yhdysvalloista ja Puolasta.

Suomen World Visionin kampanja on loistava esimerkki siitä, miten yksinkertaisella idealla voi saavuttaa laajaa näkyvyyttä oikeita kanavia hyödyntämällä.

 

Lue Taloussanomien uutinen kampanjasta

 

 

 

lukutaitokampanja-mainostauluja

LUo näyttäviä toteutuksia kattavan verkostomme avulla

Kaupunkien parhailla paikoilla sijaitsevat mainostaulumme tavoittavat hetkessä suuret yleisömäärät. Ulkomainonta tarjoaa vaikuttavan näkyvyyden brändillesi juuri siellä, missä ihmiset liikkuvat. Mainosratkaisujemme kautta tavoitat kohderyhmäsi tehokkaasti. Käytössäsi on laadukkaimmat ja tavoittavimmat staattiset ja digitaaliset mainospinnat kaupunkiympäristön vilkkaimmilla paikoilla, joissa viestisi kohdataan useaan kertaan viikon aikana.

 

Downtown Digital -verkostomme herättää huomiota katutasossa vilkkaiden kulkureittien varrella. Tarjoamme paketteja erilaisiin tarpeisiin: esimerkiksi Downtown Digital – Metropolitan Total -verkostoon kuuluu huimat 285 näyttöä, jotka sijaitsevat keskeisillä sijainneilla Espoossa, Helsingissä, Hyvinkäällä, Järvenpäässä, Keravalla, Nurmijärvellä, Tuusulassa sekä Vantaalla tavoittaen lähes 30 miljoonaa kontaktia viikossa! Lisäksi valikoimaamme kuuluu muun muassa kaupunkikohtaiset sekä päivittäistavarakauppojen ja metrojen mukaan kohdennetut tuotepaketit.

 

Klassiset Adshelit palvelevat kaupungeissa näyttävinä brändinrakentajina sekä taktisen viestin viejinä. Adshel-verkostollamme voit tavoittaa halutessasi joko suuria massoja tai kohdistaa viestisi eri tavoin, esimerkiksi kuluttajaryhmän mukaan tai maantieteellisesti. Kohdennuksen ansiosta voit rakentaa räätälöidyn viestin eri kohderyhmille ja tavoittaa haluamasi ihmiset heille relevantilla sisällöllä. Rakenna ohittamatonta näkyvyyttä esimerkiksi Adshel – Metropolitan Cover -verkostollamme, joka sisältää 296 staattista näyttöä pääkaupunkiseudulla. Näytöt tavoittavat lähes 14 miljoonaa kontaktia viikossa ja niihin on mahdollista rakentaa erikoistoteutuksia.

 

Valtava digitaalinen Panorama-verkostomme tavoittaa tiellä liikkujat Utsjoelta Hankoon. Panorama-verkostomme avulla rakennamme käyttöösi tehokkaan valtakunnallisen näkyvyyden. Saat kampanjallesi vahvan peiton ja toiston sekä rakennat pitkäkestoista näkyvyyttä kustannustehokkaasti. Panorama mahdollistaa liikkuvan kuvan huomioarvon ja vaikuttavuuden. Käytössäsi on peräti 92 digitaalista mainospintaa ja 9,9 miljoonaa kontaktia viikossa.

 

tutustu ratkaisuihimme

 

 

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä! 

Ota yhteyttä

 

 

Inspiroidu asiakastarinoistamme

 

 

 

Platform for Good@5x-png

 

Clear Channelin missio "A Platform for Good", viittaa pieniin ja suuriin tekoihin, joilla pyrimme palvelemaan ja edistämään kaupunkien ja yhteisöjen hyvinvointia. Missiomme A platform for Good on meille kunnia-asia. Pyrimme tekemään tekoja, joilla kehittää ja tukea yhteisöämme. Yhdessä olemme enemmän. #platformforgood

 

 

 

 

 

 

 

Jaa sisältö:

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Sosiaalinen näkökulma - lue asiakastarinoita

Vastuullisuus - lue asiakastarinoita

Kumppanuus - lue asiakastarinoita