Digitaalinen mainonta, Dynaaminen, Erikoistoteutus, Kauppakeskusmedia, Mainonnan toimivuus

Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Ronald McDonald Talo toteutti lapsen oikeuksien viikolla koskettavan ulkomainoskampanjan, joka korosti perheen läsnäolon merkitystä sairaalassa olevan lapsen elämässä. Kampanja oli onnistunut esimerkki siitä, miten teknologia, visuaalinen yksinkertaisuus ja koskettava viesti voidaan yhdistää vaikuttavaksi kokonaisuudeksi.


Asiakas: Ronald McDonald Talo

Kampanjan pääviesti: nostaa esille vanhempien läsnäolon tärkeys lapselle erityisesti sairaalassa

Kohderyhmä: vanhemmat

Mainospinnat: Shopping Digital

Kampanjan ajankohta: marraskuu 2024


 

”Missään muualla lapsi ei tarvitse omaa perhettään niin paljon kuin sairaalassa”, toteaa Johanna Huhtariihi Ronald McDonald Lastentalosäätiöstä.

Tämä viesti linkitettiin Dentsu Creativen toimesta Ronald McDonald Talon toimintaan, joka on tarkoitettu kodinomaiseen asumiseen perheille, joiden lapsi on vakavasti sairas ja hoidossa Helsingissä Uudessa lastensairaalassa, mutta oma koti on kaukana.

 

Interaktiivinen erikoistoteutus pysäytti katsojat – aktivointien määrä yli kaksinkertaistui

Digitaalinen ulkomainonta tarjosi täydellisen alustan kampanjan tavoitteiden saavuttamiseen. Interaktiivinen mainospinta reagoi katsojaan niin, että aluksi ruudulla näkyi surullinen lapsi, ja mainos kehotti astumaan lähemmäs. Kun henkilö lähestyi näyttöä, lapsen ilme muuttui hymyileväksi, ja ruudulle ilmestyi teksti: "Lähellä ololla on suuri vaikutus". 

”Interaktiivinen näyttö reagoi lähestyvään katsojaan mahdollisimman luonnollisesti, mikä teki kokemuksesta entistä vaikuttavamman”, kertoo Jarmo Juhala, Project Director, Dentsulta.

 

Tulokset osoittavat interaktiivisen mainonnan vaikuttavuuden: interaktiivinen näyttö aktivoitui 2,17 kertaa useammin kampanjaviikon aikana verrattuna keskimäärin viikon aikana käynnistettyihin näyttöihin.

 

Kampanjaviikon aikana lahjoituksia tehtiin 3,7 kertaa enemmän kuin keskimäärin

Mainoksessa esiintyvän QR-koodin kautta katsoja pääsi lahjoittamaan Ronald McDonald Talon toiminnan tukemiseen. Voimakas viesti yhdistettynä konkreettiseen kehoitteeseen tarjosi yleisölle mahdollisuuden osallistua tärkeän asian edistämiseen. 

 

”Huomioarvo paranee, kun mainos pysäyttää katsojan ja herättää reaktion”, Johanna Huhtariihi kertoo.

 

Yhteistyökumppanit, kuten interaktiivisesta tekniikasta vastannut Inuits ja kuvatuotannosta vastannut Tonto Helsinki, mahdollistivat erikoistoteutuksen teknisen ja visuaalisen onnistumisen. Kampanja oli esillä Kauppakeskus Kampissa ja Mall Of Triplassa, joissa se tavoitti odotettua suuremman yleisön.

 

Toteutus keräsi positiivista palautetta ja herätti keskustelua

Kampanja herätti runsaasti positiivista huomiota niin sosiaalisessa mediassa kuin suoraan säätiön kautta saaduissa palautteissa.

”Palautteessa on kiitelty mainoksen sanomaa ja sitä, kuinka hyvin luova idea liittyy juuri meidän toimintaamme, Johanna Huhtariihi kertoo.

"Olemme saaneet paljon myönteistä huomiota ja palautetta. Sekä tärkeän asian välittämisen että käyttäjäkokemuksen osalta tämä on ollut hieno onnistuminen", Jarmo Juhala lisää.

Kampanjan onnistuminen vahvisti, kuinka tärkeä rooli ulkomainonnalla voi olla paitsi huomion kiinnittämisessä myös tunteiden herättämisessä ja tärkeän sanoman välittämisessä. 

 

 

Katso video toteutuksesta:

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Digitaalinen mainonta

Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Vöner toteuttaa näyttäviä ulkomainoskampanjoita katukuvassa. Yrityksen ensimmäisen...
Lue lisää
Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Digitaalinen mainonta

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Taksi Helsinki on kääntänyt katseet puoleensa kaupungin vilinässä ja lentokentän hälinässä –...
Lue lisää
Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Digitaalinen mainonta

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja...
Lue lisää

Dynaaminen - lue asiakastarinoita

Canary Islands Tourism inspiroi karkaamaan etelän lämpöön

Dynaaminen

Canary Islands Tourism inspiroi karkaamaan etelän lämpöön

Canary Islands Tourism yhdisti nerokkaasti eurooppalaisia vaivaavan kolean säätilanteen osaksi omaa...
Lue lisää
#syöulkona-kampanja valloitti pääkaupunkiseudun katukuvassa kesällä

Dynaaminen

#syöulkona-kampanja valloitti pääkaupunkiseudun katukuvassa kesällä

#syöulkona-kampanjassa oli mukana yli 200 ravintolaa omalla mainoksellaan. Suuren suosion...
Lue lisää
Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Dynaaminen

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiön Poista tämä mainos -kampanja lasten syöpätutkimusten puolesta...
Lue lisää

Erikoistoteutus - lue asiakastarinoita

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Erikoistoteutus

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään....
Lue lisää
Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Erikoistoteutus

Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Hau-Hau Championin innovatiivinen erikoitustoteutus Helsingin Kauppakeskus Kampissa tarjosi...
Lue lisää
Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Erikoistoteutus

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja...
Lue lisää

Kauppakeskusmedia - lue asiakastarinoita

S-marketin veikeä kampanja laulatti kauppakeskuskävijöitä ihan vegenä

Kauppakeskusmedia

S-marketin veikeä kampanja laulatti kauppakeskuskävijöitä ihan vegenä

S-marketin Vege-kampanja toteutettiin Clear Channelin ja Mall Voicen yhteistyönä. Kampanja yhdisti...
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Kauppakeskusmedia

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

Kauppakeskusmedia

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

L'Oréalin uutuustuote Telescopic Lift lanseerattiin näyttävästi kauppakeskusympäristössä....
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Mainonnan toimivuus

Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Finnparkin kampanja pysäköintisovellus Moovysta toteutettiin ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen...
Lue lisää
Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Mainonnan toimivuus

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Bolt.Works kampanjoi näkyvästi Clear Channelin mainosverkostossa kevään ja kesän 2020 aikana...
Lue lisää
Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Mainonnan toimivuus

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää