Matkustusympäristö, Digitaalinen mainonta, Yhteistyö

Vuoden jaetuin ulkomainos – #myhelsinkiairport

Finavia toteutti yhdessä TWBA\Helsingin ja Clear Channelin kanssa luovan kampanjan, josta syntyi vuoden jaetuin ulkomainos. Tavoitteena oli toteuttaa henkilökohtainen kokemus lentoaseman uuteen terminaaliin. Helsinki-Vantaasta tulikin kampanjan myötä maailman ensimmäinen lentoasema, joka on nimetty kaikkien matkustajiensa mukaan. Lentoasema sai runsaasti huomiota kampanjan aikana kunniamaininnan kera. Lue lisää!

Lentoaseman uniikki ja inspiroiva mainosympäristö tarjoaa parhaan tarttumapinnan kansainvälisyyteen, ostovoimaiseen yleisöön ja aktiivisiin kuluttajiin. Helsinki-Vantaan lentoasemalla tavoitat monipuolisesti eri kohderyhmiä, aina ostovoimaisista B2B-päättäjistä vapaa-ajan matkustajiin.

Liikematkustajat tekevät 90 % todennäköisemmin ostopäätöksiä.1

Lentoasemamainonta aktivoi kohdeyleisöä ja tarjoaa loistavan tilaisuuden rakentaa vahvaa muistijälkeä brändistä. Se sopii sekä lyhytaikaisiin kampanjoihin että pitkäaikaiseen brändinrakennukseen. Helsinki-Vantaan korkealuokkaisessa ympäristössä brändi kohdataan avoimin ja positiivisin mielin, minkä takia mainostaminen on tehokasta. 

Helsinki-Vantaan lentoasema

 

 

#myhelsinkiairport lisäsi uuden terminaalin tunnettuutta

Helsinki-Vantaan lentoaseman uuden terminaalin pääoville lisättiin mainosnäyttö, johon kuka tahansa voi lisätä oman nimensä. Näin koko lentoasema oli mahdollista nimetä hetkeksi itsensä mukaan. Uudesta terminaalista muodostui polttava puheenaihe kampanjan aikana, ja sen tunnettuus kasvoi sekä mielikuva meidän kaikkien lentoasemana vahvistui. Tutustu #MyHelsinkiAirport-videoon » 

 

Kampanja aktivoi matkustajia erilaisin keinoin

#myhelsinkiairport -toteutukseen osallistui runsaasti kuluttajia erilaisilla lähestymistavoilla. Yleisö otti nimeämisen nopeasti omakseen – nimikyltillä nähtiin muun muassa kaksi kosintaviestiä, sen edessä poseerasi lemmikkieläimiä sekä ainakin 5 brändiä käytti sitä markkinointitarkoituksiinsa. 

 Yhteensä 16 706 nimeä kyltissä kampanjan aikana sekä kampanja tavoitti yhteensä 24 309 888 kokonaiskontaktia. 

Kampanja innosti yleisöä keskustelemaan matkoistaan ja matkahaaveistaan monissa eri kanavissa. Moderni kampanjatoteutus keräsi pitkiä keskusteluketjuja, LinkedIn täyttyi lukuisilla kuvilla lanseerauspäivänä, ja #myhelsinkiairport -hashtagista tuli kuvien ja tarinoiden välityskeino ympäri maailmaa. Kampanja keräsi 77 233 tykkäystä sekä 4 637 kommenttia ympäri sosiaalisen median. Kampanjasta syntyi Vuoden jaetuin ulkomainos.

 

Kunniamaininta grandonessa ja kultahuippu Vuoden Huiput 2021 -kilpailussa

Poikkeuksellisen vaikuttava #myhelsinkiairport -toteutus vakuutti suuren yleisön lisäksi myös Suomen kisatuomarit Grand One 2022 -gaalassa. Kampanja voitti ansaitusti kunniamaininnan yksinkertaisesta, mutta oivaltavasta ideasta. 

#myhelsinkiairport – Vuoden jaetuin ulkomainos -toteutus voitti myös Vuoden huiput 2021 -kilpailussa Kultahuipun Ulkomainonta-sarjassa. Tuomariston perustelut kiteytyivät toteutuksen oivaltavaan ideaan:

"Yksinkertaisen tyylikäs ja vetovoimainen idea, joka tuo sosiaalisen median ulottuvuuden ulkomainontaan luontevalla ja helposti omaksuttavalla tavalla. Mainos ylläpitää nokkelasti kiinnostusta brändiin aikana, joka on ollut kyseiselle toimialalle vaikeaa."

 

Lue lisää kohdentamisesta lentoasemalla

 

 

 

Lähteet: 
 
1. Nielsen Airport Insights Study 2017
Case-artikkelin kirjoittamisessa on käytetty TBWA\Helsinki mainostoimistolta saatuja tietoja #MyHelsinkiAirport-kampanjasta.

 

Matkustusympäristö - lue asiakastarinoita

Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Matkustusympäristö

Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Software Sauna valitsi uniikin ja kohderyhmänsä tavoittavan lentoaseman ympäristön...
Lue lisää
Fortum on rakentanut brändiä lentoasemalla jo yli 10 vuotta

Matkustusympäristö

Fortum on rakentanut brändiä lentoasemalla jo yli 10 vuotta

Lentoasema on monella tapaa ainutlaatuinen ja mielenkiintoinen mainosympäristö. Se on ympäristö,...
Lue lisää
Visit Yyteri aktivoi aisteja lentoasemalla

Matkustusympäristö

Visit Yyteri aktivoi aisteja lentoasemalla

Visit Pori houkutteli lentomatkustajia Yyteriin äänimarkkinointia sisältävällä kampanjallaan....
Lue lisää

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Digitaalinen mainonta

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille...
Lue lisää
Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Digitaalinen mainonta

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiön Poista tämä mainos -kampanja lasten syöpätutkimusten puolesta...
Lue lisää
Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Digitaalinen mainonta

Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Koite Health Oy:n uusi innovaatio Lumoral esiteltiin yleisölle Helsingin ydinkeskustan näyttävillä...
Lue lisää

Yhteistyö - lue asiakastarinoita

#syöulkona-kampanja valloitti pääkaupunkiseudun katukuvassa kesällä

Yhteistyö

#syöulkona-kampanja valloitti pääkaupunkiseudun katukuvassa kesällä

#syöulkona-kampanjassa oli mukana yli 200 ravintolaa omalla mainoksellaan. Suuren suosion...
Lue lisää
World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

Yhteistyö

World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

World Visionin kampanja näkyi Helsingin katukuvassa ja sosiaalisessa mediassa huhtikuussa 2021....
Lue lisää
HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

Yhteistyö

HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

HelsinkiMission ajankohtainen ja koskettava Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila -kampanja...
Lue lisää