Paikallisratkaisut, Kaupunkiympäristö

Unfold Finlayson herätti huomiota Tampereen katukuvassa

Unfold Finlaysonin seikkailumieltä ja arvoitusta herättävät ulkomainokset herättivät kaduilla kulkevien tamperelaisten huomion. Mitkä tekijät vaikuttivat onnistuneen kampanjan taustalla ja miksi Unfold Finlayson valitsi ulkomainonnan osaksi kampanjaansa?

Asiakas: Unfold Finlayson

Kampanja tavoite: Tavoittaa tamperelaiset katukuvassa ja pääväylillä

Pääviesti: Uniikki ja ainutlaatuinen mahdollisuus tutustua Finlaysonin tiloihin seikkailupelin kautta

Kohderyhmä: Elämyksistä kiinnostuneet kaupunkilaiset

Mainospinnat: Downtown Digital -mediapinnat ja Panorama-mediapinnat

 

Lukemattomat vierailijat ovat vuosikymmenten aikana ihastelleet Tampereen Finlaysonin tehdasalueen arkkitehtuuria ulkopuolelta. Viime vuonna 200 vuotta täyttäneelle alueelle avattiin suljettuina pidetyt tilat elämyskokemukseksi − Unfold Finlayson live-seikkailupeli päästi kaupunkilaiset Finlaysonin alueen salaisiin sopukoihin ja tunneleihin. Unfold Finlayson on live-seikkailupeli, jossa luova pulmanratkaisu yhdistyy monivaiheiseen tarinalliseen kierrokseen ainutlaatuisen alueen uumenissa.

 

Finlayson alue

 

Unfold Finlaysonin seikkailumieltä herättävät mainokset toivat tamperelaiset ainutlaatuisen pakohuonepelin pariin. Downtown Digital ja Panorama-mainospinnoilla tavoitettiin erinomaisesti Tampereen katukuvassa ja pääväylillä.
 

"Ulkomainonta toimi meillä loistavasti. Tavoitimme kaupunkilaiset Tampereen katuvassa ja mainoksemme näkyivät siellä missä ihmiset liikkuvat ja viettävät aikaa. Kampanjan jälkeen muistutimme jatkumona sosiaalisessa mediassa seikkailupelistä." kuvailee Henrik Lindström Unfold Finlaysonilta.

Ulkomainonta oli osa Unfold Finlaysonin monikanavaista mainoskampanjasuunnitelmaa. Mainoskampanja käynnistettiin sosiaalisessa mediassa Instagram- ja Facebookkanavia hyödyntäen. Suuren yleisön tavoittamiseksi kampanjaan valittiin ulkomainonta kampanjakeinoksi. Ulkomainonnalla tavoitettiin Tampereen pääväylillä seitsemän viikon ajanjaksolla. Kampanjan alussa mainostettiin Downtown Digital-pinnoilla kaupungin keskustassa ja kampanjan loppuvaiheilla siirryttiin mainostamaan Panorama-pintoihin pääväylille. Ulkomainoskampanjan jälkeen ihmisiä muistuteltiin sosiaalisessa mediassa Unfold Finlayson -seikkailupelistä. Sosiaalisessa mediassa mainostaminen toimi jatkumona pelistä muistuttamiseen.

”Yhteistyö Clear Channelin kanssa on sujunut todella hienosti. On ollut eläväinen ja joustava yhteistyö, joka sopii meille”, kuvailee Henrik Lindström Unfold Finlaysonilta.

 

Tutustu paikallisratkaisuihin

 

Mainos-downtown-digital-mediapinnassa

 

Tavoitettavuus ulkomainonnalla

Ulkomainonta on moderni massamedia, joka mahdollistaa kattavan tavoittavuuden sekä korkean toistotason. Mediapintojen sijainti tarjoaa monipuolisen mahdollisuuden näkyä juuri siellä missä kuluttajat liikkuvat ja viettävät aikaa.

Alueellisella ulkomainonnalla kasvattaa myyntiä nopeasti ja tehokkaasti. Clear Channelin ulkomainosratkaisuilla tavoittaa uudet ja nykyiset asiakkaat lähellä yritystä ja ohjaa heidät tehokkaasti suoraan yrityksen luokse.

Alla Henrik Lindströmin mietteet alueellisesta ulkomainonnasta ja käyttäisikö ulkomainontaa uudelleen.

"Kyllä, ehdottomasti! Ulkomainonnan avulla tavoitimme kaupunkilaiset Tampereen katukuvassa."

 

Unfold-finlayson-mainos-panorama-mediapinnassa

Tutustu tarkemmin ulkomainontaan ja sen hyötyihin:

MIKSI ULKOMAINONTA?

 

 

KIINNOSTUITKO? OTA MEIHIN YHTEYTTÄ JA SUUNNITELLAAN TARPEISIISI SOPIVA RATKAISU!

 

Ota yhteyttä

 

 


LÄHTEET:
1: Unfold Finland. 2020. Unfold Finlayson - Seikkailupeli torneissa ja tunneleissa! epressi.com
2: Lehtonen, J. 2019. Ylös torniin ja pimeän kellarin lukittuihin käytäviin. aamulehti.fi

Paikallisratkaisut - lue asiakastarinoita

Lidl täyttää katumainostaulut leivonnaisilla

Paikallisratkaisut

Lidl täyttää katumainostaulut leivonnaisilla

Lidlin paistotuotteet näkyivät luovalla tavalla Clear Channelin Adshel ja Pilari mainoslaitteissa....
Lue lisää
Skanssi valitsi dynaamisen ulkomainoskampanjan tukemaan lanseerausta

Paikallisratkaisut

Skanssi valitsi dynaamisen ulkomainoskampanjan tukemaan lanseerausta

Kauppakeskus Skanssi toteutti ison lanseerauskampanjan syksyn puolivälissä, minkä tavoitteena oli...
Lue lisää
HOK-Elannon dynaaminen kampanja mukautui Suomen arvaamattomaan säähän

Paikallisratkaisut

HOK-Elannon dynaaminen kampanja mukautui Suomen arvaamattomaan säähän

HOK-Elannon Terassikesä -kampanja houkutteli kaupunkilaisia ravintoloidensa terasseille sään mukaan...
Lue lisää

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita

Telia kutsui yritykset tukemaan pienyrittäjiä

Kaupunkiympäristö

Telia kutsui yritykset tukemaan pienyrittäjiä

Maalis-huhtikuun 2020 vaihteessa olimme mukana tukemassa Telian #yhdessä-kampanjaa, jossa haluttiin...
Lue lisää
Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Kaupunkiympäristö

Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Maaliskuussa 2020 Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin hyperlokaaleilla...
Lue lisää
#syöulkona-kampanja valloitti pääkaupunkiseudun katukuvassa kesällä

Kaupunkiympäristö

#syöulkona-kampanja valloitti pääkaupunkiseudun katukuvassa kesällä

#syöulkona-kampanjassa oli mukana yli 200 ravintolaa omalla mainoksellaan. Suuren suosion...
Lue lisää