Digitaalinen mainonta, Paikallisratkaisut, Kaupunkiympäristö, Vastuullisuus

Telia kutsui yritykset tukemaan pienyrittäjiä

Maalis-huhtikuun 2020 vaihteessa olimme mukana tukemassa Telian #yhdessä-kampanjaa, jossa haluttiin antaa ääni pienyrittäjille. Tarkoituksena oli kannustaa sekä suurempia yrityksiä että kuluttajia tukemaan suomalaisia yrittäjiä vallitsevan talousahdingon yli. Vastuullisena mediayhtiönä halusimme kantaa kortemme kekoon. 

Asiakas: Telia
Tavoite: Auttaa mahdollisimman monia yrittäjiä lisänäkyvyyden saamisessa, jotta he selviäisivät haastavien aikojen yli.
Kampanja-aika: 27.3.-2.4.2020

Koronaviruksen (COVID-19) aiheuttama poikkeustilanne, ja sen myötä suositukset pysyä kotona ovat vaikuttaneet merkittävästi monen yrityksen arkeen. Näinä haastavina aikoina Telia antoi mainoksensa pienyrittäjien käyttöön, kutsuen samalla muut suuremmat yritykset mukaan #yhdessä-kampanjaan. 

Digitaalisella ulkomainonnalla arvokasta lisänäkyvyyttä

Osallistuimme kampanjaan lahjoittamalla laajasti digitaalista ulkomainostilaa Dowtown Digital-verkostostamme. Yhteensä 210 digitaalisessa näytössä Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Tampereella ja Turussa pyöri eri alojen pienyrittäjien esittelyvideoita, tavoittaen jopa 23 miljoonaa kontaktia. Halusimme tehdä osamme, jotta yritykset ja ihmiset selviytyisivät tästä vaikeasta tilanteesta.

Telian yritysliiketoiminnan markkinoinnista vastaava johtaja Kaisa Pajari kuvaili yhteistyötä Clear Channelin kanssa reiluksi ja joustavaksi. Ajatuksesta päästiin toteutukseen hyvin nopealla aikataululla.

"Clear Channel löysi näppärästi tarkoituksenmukaisen tavan auttaa yrittäjiä oman liiketoimintansa keskiössä olevan palvelun avulla, eli nosti yrittäjät digitaalisille ulkomainospinnoille. Tämä toi arvokasta lisänäkyvyyttä pienyrittäjille, joilla harvoin on tällaiseen näkyvyyteen riittävää mainosbudjettia normaaliolosuhteissakaan",

Kaisa Pajari kertoo.

 

Clear Channel Telia

Paikkasidonnaisuus lisää mainonnan merkittävyyttä

Pienyrittäjillä on usein rajalliset mahdollisuudet toteuttaa markkinointia. Tässä ahdingossa markkinointi ja kehitystyö ovat valitettavan usein ensimmäisinä listalla, josta yritykset joutuvat leikkaamaan pois. Laaja verkostomme mahdollisti auttamisen ja näkyvyyden antamisen tilanteessa, jossa näkyvyyttä todella tarvitaan. 

Ulkomainonta tavoittaa käytännössä kaikki suomalaiset ja kohtaa kuluttajat kaikkialla, tavoittaen eri ikäisiä ihmisiä tasaisesti koko päivän ajan. Mainoslaitteiden sijainti keskeisillä paikoilla tarjoaa jo luonnostaankin mainion keinon tavoittaa ihmiset siellä missä he liikkuvat, viihtyvät ja tekevät ostoksia.

"Digitaalinen ulkomainonta toi kampanjaan osallistuneille yrittäjille hyvää paikallista näkyvyyttä siellä, missä ihmiset liikkuvat. Mainospaikkojen paikallisuus lisäsi niiden merkittävyyttä, sillä yrittäjät ovat kotoisin seuduilta, joissa heitä nostettiin esille", Pajari toteaa.

Tutkimukset ovatkin osoittaneet oikeassa paikassa sijaitsevan mainoksen jättävän yli puolet vahvemman muistijäljen mainoksen sanomasta ja lisäävän harkintaa 10 %1. Lisäksi mainoksen ajankohtaisuuden on tutkittu lisäävän sitoutuneisuutta 32% ja saavan 20% enemmän huomiota2. #Yhdessä-kampanjaa voidaan siis pitää hyvänä esimerkkinä toimivasta ulkomainonnasta, sillä siinä yhdistyivät sekä paikkasidonnaisuus että ajankohtaisuus.

Lue lisää digitaalisen ulkomainonnan hyödyistä:

HERÄTÄ HUOMIO DIGITAALISILLA ULKOMAINOKSILLA

Vaikeista ajoista noustaan yhdessä

Ulkona näkyvää mainosta ei voi ohittaa, eikä se kilpaile kuluttajien huomiosta muiden ärsykkeiden kanssa. Ulkomainontaa pidetäänkin myönteisenä, kaupunkikuvaan kuuluvana elementtinä, joka tavoittaa kuluttajat toistuvasti.

#Yhdessä-kampanjassa haluttiin tuoda esille mahdollisimman monia yrittäjiä, mahdollisimman laajalla medianäkyvyydellä. Clear Channel saikin kiitosta oma-aloitteisuudestaan lähteä mukaan kampanjaan ja tukemaan pienyrittäjiä. 

"Näinä aikoina erityisesti suuret yritykset voivat auttaa pieniä. Oli hieno huomata, että Clear Channelin tavoitteena oli yrittäjien nostamisen lisäksi luoda yleistä kannustamisen fiilistä koko kansalle", Pajari kiittää.

Haluamme tukea yritysten liiketoimintaa ja talouden elpymistä sekä kannustaa Telian kanssa yrittäjiä osallistumaan kampanjaan ja saamaan äänensä kuuluviin. Toimimalla yhdessä, liiketoiminta jatkuu ja tästä noustaan #yhdessä. 

Tutustu Telian #yhdessä kampanjaan

 

 


Haluatko luoda kanssamme vaikuttavan ulkomainoskampanjan ja hurmata asiakkaasi oikeassa paikassa, oikeaan aikaan? Tilanteet muuttuvat nyt nopeasti, joten haluamme tarjota mainostajille turvallisia tapoja mainostaa.

tutustu joustavaan flex-kampanjaamme Tutustu uutuustuotteisiin

Ota yhteyttä ja rakennetaan yhdessä näyttävä kampanja tuotteellesi.

OTA YHTEYTTÄ  


 

LÄHTEET
1: Posterscope: The Dynamic Difference (2013)
2: Clear Channel Australia: The Context Effect (2016)

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Digitaalinen mainonta

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus...
Lue lisää
Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Digitaalinen mainonta

Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Software Sauna valitsi uniikin ja kohderyhmänsä tavoittavan lentoaseman ympäristön...
Lue lisää
Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Digitaalinen mainonta

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää

Paikallisratkaisut - lue asiakastarinoita

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Paikallisratkaisut

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Kotipizzalla otettiin käyttöön mainonnnan ROI:ta mittaava työkalu, jolla todennettiin jo aiemmin...
Lue lisää
Lidl täyttää katumainostaulut leivonnaisilla

Paikallisratkaisut

Lidl täyttää katumainostaulut leivonnaisilla

Lidlin paistotuotteet näkyivät luovalla tavalla Clear Channelin Adshel ja Pilari mainoslaitteissa....
Lue lisää
Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Paikallisratkaisut

Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Maaliskuussa 2020 Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin hyperlokaaleilla...
Lue lisää

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Kaupunkiympäristö

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiön Poista tämä mainos -kampanja lasten syöpätutkimusten puolesta...
Lue lisää
Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista

Kaupunkiympäristö

Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista

Clear Channel lanseerasi viime vuoden lopulla ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen, jonka...
Lue lisää
Helsinki Missio Yksinäisyyden Vangit

Kaupunkiympäristö

Helsinki Missio Yksinäisyyden Vangit

Helsinki Missio halusi herättää huomiota osallistavalla erikoistoteutuskampanjalla yksinäisyyttä...
Lue lisää

Vastuullisuus - lue asiakastarinoita

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Vastuullisuus

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiön Poista tämä mainos -kampanja lasten syöpätutkimusten puolesta...
Lue lisää
HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

Vastuullisuus

HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

HelsinkiMission ajankohtainen ja koskettava Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila -kampanja...
Lue lisää
HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

Vastuullisuus

HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

HelsinkiMission Jotta vastassa olisi ihminen -varainhankintakampanjassa hyödynnettiin...
Lue lisää