Dynaaminen, Yhteistyö, Kaupunkiympäristö, Vastuullisuus

#syöulkona-kampanja valloitti pääkaupunkiseudun katukuvassa kesällä

#syöulkona-kampanjassa oli mukana yli 200 ravintolaa omalla mainoksellaan. Suuren suosion saavuttanut kampanja valloitti monikanavaisesti niin radiossa kuin sosiaalisessa mediassa ja huipentui dynaamiseksi ulkomainoskampanjaksi pääkaupunkiseudun mediapintoihin kesä-heinäkuun vaihteessa. Kampanja toteutettiin yhteistyössä Bauer Media Groupin, ravintolamedia City.fi:n ja TableOnlinen kanssa. Kampanjan ulkomainonnan sponsoriksi lähti mukaan Lähitaksi ja kampanjan äänenä toimi ravintola-alalla arvostettu Henri Alén.

Kampanjan tavoite: Tukea ravintola-alaa maksuttomalla näkyvyydellä haastavien aikojen jälkeen. Elävöittää jälleen kaupunkikuvaa.

Kampanja-aika: 28.6.-11.7.2021

Mainospinnat: Downtown Digital, Panorama, The Rex


#syöulkona rohkaisi ihmisiä käymään ravintoloissa

Haluamme olla muutakin kuin median tarjoaja. Missiomme "A Platform For Good" viittaa sekä pieniin että suuriin tekoihin, joilla pyrimme edistämään hyvinvointia yhteistyössä kaupunkien, mainostajien ja muiden sidosryhmiemme kanssa. Koronapandemian aikana moni ala on ollut vaikeuksissa, mutta harva on kärsinyt yhtä paljon kuin ravintola-ala. Tahdoimme auttaa ravintoloita palaamaan toimintaan antamalla maksutonta näkyvyyttä kaupunkikuvassa. Tarkoituksena oli rohkaista ihmisiä käymään jälleen ulkona syömässä ja näin elävöittää kaupunkikuvaa. Tästä sai alkunsa #syöulkona-kampanja.

 

"Ravintoloilla on jo kauan sitten mennyt rahat sekä kassasta että sukanvarresta eikä ole varaa markkinoida. Silti pitäisi pystyä mainostamaan, ja #syöulkona on siksi todella tärkeä kampanja, johon kaikilla on mahdollista päästä mukaan. Asiakkaat kaipaavat ravintoloita ja ravintolat asiakkaita ja tähän pitää nyt kannustaa.​" 

-Henri Alén Voice.fi:n artikkelissa

 

Tutustu: Clear Channelin #syöulkona-kampanja tukee ravintolatoimialan elpymistä ≫

Lue lisää: #syöulkona-kampanja on saavuttanut suuren suosion ≫

monikanavainen markkinointi onnistui erinomaisesti

Kampanjaa markkinoitiin rekrytointivaiheessa yhteistyökumppaneiden ja sponsorin kanssa monikanavaisesti ulkomainonnan, kaupallisen radion, verkkosivujen, sosiaalisen median, suoramarkkinoinnin, bannerimainonnan ja podcastin voimin. Kampanjan äänenä toiminut Henri Alén mainosti kampanjaa omissa kanavissaan näkyvästi. Me digitaalisen ulkomainonnan edelläkävijänä luonnollisesti hyödynsimme vahvasti ulkomainonnan ratkaisuja.

 

Monesta liikkuvasta osasta koostunut markkinointiorkesteri tavoitti kohderyhmän erinomaisesti ja kampanjaan lähti iloksemme mukaan huima määrä pääkaupunkiseudun ravintoloita, tarkalleen 228 ravintolaa, joiden itsetuotetut mainokset pyörivät mediapinnoillamme. 

 

Itse kampanja oli esillä pääkaupunkiseudun vilkkaimmilla alueilla Downtown Digital -katunäytöissä, Amos Rexin taidemuseon upealla mediaseinällä The Rexillä sekä vilkkaimpien autoteiden varteen sijoitetuilla suurilla digitaalisilla Panorama-mainospinnoilla. 

 

syöulkona kollaasi-2

Dynaamisen ulkomainonnan ei tarvitse olla vaikeaa

Kampanjaan osallistuminen pyrittiin tekemään mahdollisimman helpoksi. Ravintolan piti ainoastaan ladata mainoskuva verkkosivustolle ja päättää haluamansa copy-teksti. Mainoskuva ja teksti upotettiin automaattisesti valmiiseen kampanjavisuaaliin ja mainoksen pystyi esikatselemaan ennen lähettämistä. Mainoskuvana toimi vaikka puhelimella napattu valokuva, jonka sai suoraan puhelimen verkkoyhteyttä hyödyntäen ladattua kampanjan verkkosivuille. 

 

Selvitimme #syöulkona-kampanjan verkkopalautekysellä ravintoloiden ajatuksia kampanjan toteuttamistavasta ja kaikki vastanneet kokivat sen helpoksi. Monet kampanjaan osallistuneet ravintolat hyödynsivätkin ulkomainontaa ensimmäistä kertaa markkinoinnissaan. #syöulkona-kampanjan palautekysely toteutettiin verkossa heinäkuussa 2021 ja kyselyyn vastattiin nimettömänä. Alla palautekyselystä poimittuja kommentteja, kun ravintoloilta kysyttiin  kampanjan osallistumisen helppoudesta:

 

"Kyllä, tarvitsi vain lähettää sopiva matsku."
"Erittäin helppoa."
"Oli kyllä, olin erityisen iloinen mahdollisuudesta osallista kännykkäkuvalla sen vaivattomuuden takia." 

 

Mainokset siirtyivät dynaamisesti pääkaupunkiseudun digitaalisiin mediapintoihin, eikä kampanja vaatinut mainosten manuaalista ajastamista. Kaikkiaan 228 mainosta vaihtui 'itsestään' Helsingin, Espoon ja Vantaan mainospinnoissa kampanjan aikana. Tavoittavan ulkomainonnan tekeminen ei ole koskaan ollut näin helppoa!

Aina ajankohtainen, dynaaminen kampanja 

 

"Upeinta mikä ravintola-alaa on kohdannut viimeisen vuoden aikana"

#syöulkona otettiin ravintola-alalla erittäin positiivisesti vastaan ja kampanja sai paljon kiitosta, mistä kertoi jo kampanjaan osallistuneiden ravintoloiden määrä. Saamamme palautteen mukaan alalla oli jo pitkään kaivattu tukea haastavien aikojen keskelle.

 

Kampanja tavoitti pääkaupunkiseutulaiset erinomaisesti. Se herätti runsaasti keskustelua sosiaalisessa mediassa, josta suuri kiitos kuuluu kampanjan äänenä toimineelle Henri Alénille. Kampanja mainittiin myös uutismedioissa, kuten Kauppalehdessä ja MarkkinointiUutisissa.

 

Entä mitä mieltä mukaan osallistuneet ravintoloitsijat olivat #syöulkona-kampanjasta?

 

"Upeinta mikä ravintola-alaa on kohdannut viimeisen vuoden aikana."

Tuomas, Kalaliike & Bistro S.Wallin – Mall of Tripla

 

"#Syöulkona-kampanja antoi Siipiweikot-ravintolalle mahdollisuuden näkyä Helsingin keskeisillä paikoilla juuri sellaisena aikana, jolloin ravintolat tarvitsevat kaiken mahdollisen näkyvyyden ja tuen."

Janne Lautamäki, Siipiweikot Helsinki

 

"Clear Channel on siellä missä ihmiset ovat ja niin ovat ravintolammekin! #Syöulkona -kampanja on upea kädenojennus Clear Channelilta ravintolakulttuurille, näin saadaan ihmiset jälleen ulos kodeistaan nauttimaan elämästä turvallisesti. Tuodaan ihmiset ja ravintolat taas yhteen!"

Matti Wikberg, Ravintola Ventuno

 

"Upeaa, että kaupungin huikea ravintolatarjonta avautuu Clear Channelin #syöulkona -kampanjassa kaupunkilaisille sekä kotimaan matkailijoille. Kiitokset Clear Chanelille tuesta ravintola-alaa kohtaa. Samalla saimme näkyvyyttä Ravintola Másin vanavedessä uudelle Más-kesäterassille sekä kahdeksannen kerroksen Monkey RoofTop -baarille."

Anni Ikonen, ravintolapäällikkö, Ravintola Más, Kesäterassi Más, Monkey RoofTop Bar – Scandic Simonkenttä

 

Kollaasi caseen

 

Jos satuit missaamaan kampanjan, haluat uudestaan päästä fiilistelemään annoksia tai yksinkertaisesti etsit illallispaikkaa, kasasimme #syöulkona-kampanjasta videon juuri sinua varten. 

 

 

Tiesitkö, että ulkomainonta tavoittaa 99 prosenttia väestöstä? Jos tämä ei vielä vakuuttanut, lue miksi ulkomainontaa kannattaa hyödyntää!

MIKSI ULKOMAINONTA?

 

KIINNOSTUITKO? OTA MEIHIN YHTEYTTÄ JA SUUNNITELLAAN TARPEISIISI SOPIVA RATKAISU!

VilleOta yhteyttä

 

Mukana #syöulkona-kampanjassa

Screenshot 2021-08-13 at 10.38.50

 


Platform for Good@5x-png

Clear Channelin missio "A Platform for Good", viittaa pieniin ja suuriin tekoihin, joilla pyrimme palvelemaan ja edistämään kaupunkien ja yhteisöjen hyvinvointia. Missiomme A platform for Good on meille kunnia-asia. Pyrimme tekemään tekoja, joilla kehittää ja tukea yhteisöämme. Yhdessä olemme enemmän. #platformforgood

Dynaaminen - lue asiakastarinoita

Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Dynaaminen

Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Kauppakeskus Mylly, BCaster ja Clear Channel osallistuivat ulkomainonnan pilottihankkeeseen, jossa...
Lue lisää
Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Dynaaminen

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiön Poista tämä mainos -kampanja lasten syöpätutkimusten puolesta...
Lue lisää
Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Dynaaminen

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Mustin ja Mirrin puhutteleva erikoistoteutus herätti huomiota uudenvuodenaattona Musiikkitalon...
Lue lisää

Yhteistyö - lue asiakastarinoita

HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

Yhteistyö

HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

HelsinkiMission Jotta vastassa olisi ihminen -varainhankintakampanjassa hyödynnettiin...
Lue lisää
Vuoden jaetuin ulkomainos – #myhelsinkiairport

Yhteistyö

Vuoden jaetuin ulkomainos – #myhelsinkiairport

Finavia toteutti yhdessä TWBA\Helsingin ja Clear Channelin kanssa luovan kampanjan, josta syntyi...
Lue lisää
HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

Yhteistyö

HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

HelsinkiMission ajankohtainen ja koskettava Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila -kampanja...
Lue lisää

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita

Helsinkimission joulukampanja puhuttelee kaupunkilaisia

Kaupunkiympäristö

Helsinkimission joulukampanja puhuttelee kaupunkilaisia

HelsinkiMission Myötätunto on valinta -kampanja näkyy Clear Channelin verkostoissa Kampin...
Lue lisää
Helsinki Missio Yksinäisyyden Vangit

Kaupunkiympäristö

Helsinki Missio Yksinäisyyden Vangit

Helsinki Missio halusi herättää huomiota osallistavalla erikoistoteutuskampanjalla yksinäisyyttä...
Lue lisää
Sähköyhtiö Enefit tuotiin näyttävästi Suomen markkinoille

Kaupunkiympäristö

Sähköyhtiö Enefit tuotiin näyttävästi Suomen markkinoille

Viron suurin sähköyhtiö Eesti Energia laajensi Suomeen keväällä 2018. Tytäryhtiö Enefit tuotiin...
Lue lisää

Vastuullisuus - lue asiakastarinoita

HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

Vastuullisuus

HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

HelsinkiMission Jotta vastassa olisi ihminen -varainhankintakampanjassa hyödynnettiin...
Lue lisää
HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

Vastuullisuus

HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

HelsinkiMission ajankohtainen ja koskettava Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila -kampanja...
Lue lisää
World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

Vastuullisuus

World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

World Visionin kampanja näkyi Helsingin katukuvassa ja sosiaalisessa mediassa huhtikuussa 2021....
Lue lisää