Digitaalinen, Ostosympäristö, Case, Kauppakeskusmedia, Mainonnan toimivuus

Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Samsung toteutti näyttävän lanseerauskampanjan uuden Samsung Galaxy S22 -sarjan johdosta. Kampanjan avulla Samsung halusi rakentaa tietoisuutta uutuudestaan ja tavoitteli suurta kuluttajajoukkoa maanlaajuisesti. Kampanjassa käytettiin upeaa 3D-toteutusta, joka ei takuulla jäänyt kuluttajilta huomaamatta. Lue lisää Samsungin onnistuneesta kampanjasta!

Asiakas: Samsung

Kampanja-aika: vko 9-10, helmikuu

Mainosympäristö: The Wall ja Shopping Digital Kamppi, Tripla Shopping Wall ja Koskikeskus Shopping Wall

Kampanjan tavoite: Kampanja on osa uuden Samsung Galaxy S22 –sarjan lanseerausta, ja päätavoitteena oli rakentaa tietoisuutta uutuustuotteesta 

 

Ulkomainonta on tehokas keino yritykselle kasvattaa tunnettuutta, rakentaa brändiä sekä laatumielikuvaa. Ulkomainonta toimii myös lanseerauskampanjoihin isojen pintojen, massamedian tavoittavuuden sekä toiston vuoksi. Isot ja näkyvät pinnat puhuttelevat suurta yleisöä, ja niiden loistavat sijainnit ostospaikkojen läheisyydessä varmistavat kuluttajien huomion. Mainonnan toiston vuoksi ne jäävät myös mieleen. Samsung Galaxy S22 -sarjan lanseerauskampanja onnistui upeasti. Kampanjassa käytettiin 3D-toteutusta, joka varmisti näyttävän lopputuloksen.

 

 

 

näyttävä 3d-toteutus kiinnitti huomion

Ulkomainonta on mainio keino toteuttaa erilaisia luovia ratkaisuja. Kontekstia ja fyysisyyttä kannattaakin ehdottomasti käyttää hyödyksi rakentaessaan näyttävää ulkomainoskampanjaa. Rohkeat, innovatiiviset sekä silmiinpistävät ratkaisut pysäyttävät takuulla ohikulkijat. Luovilla toteutuksilla sekä digitaalisuuden hyödyntämisellä mainoksesta rakentuu kiinnostava kokonaisuus. 

Tavoittavasta ulkomainonnasta saa entistäkin tehokkaamman moderneilla ja näyttävillä keinoilla. Kyseinen massamedia huomataan, ja se tavoittaa lähes jokaisen. Suomalaisista 99% huomaa ulkomainoksen1 . Mainonta saa lisäarvoa, kun tunnelma tuodaan suorastaan käsinkosketeltavaksi, kirjaimellisesti. 

Samsung käytti mainonnassaan upeaa 3D-toteutusta, jonka kolmiulotteinen ulottuvuus kiinnitti huomion. Samsungin mainoksen 3D-illuusio tekee viestistä entistä vaikuttavamman. 3D-elementit nostavat mainoksen huomioarvoa, ja tekevät kampanjasta unohtumattoman. Näin mainoskampanja saa runsaasti lisäarvoa, ja erottuu ympäristöstään. Samsungin kampanja keräsi paljon ohikulkijoiden katseita, ja tavoitteissa onnistuttiin. Kolmiulotteisuudella ja muilla luovilla ratkaisuilla wow-efekti ja vahva muistijälki on taattu.

 

"3D-ratkaisulla yritämme lisätä kampanjan erottuvuutta ja mainosten huomioarvoa", painottaa Product Marketing Manager Samsung Electronics Jouni Immonen.

 

Mainonnassa käytettävät 3D-toteutukset ovat mahtava keino erottua markkinoilla - niiden avulla tarinankerronta on ilmiömäistä. Kolmiulotteisilla efekteillä katseet kiinnittyvät viestiisi, ja mainos kiinnostaa loppuun asti. Siksi huomionarvoiset toteutukset ovat loistava mahdollisuus brändin rakentamiselle ulkomainonnan keinoin.

 

kampanja herätti kohderyhmän huomion

Samsungin lanseerauskampanja tehosi kuluttajiin. Uusi tuote rakensi tietoisuuttaan maanlaajuisesti näyttävällä kampanjallaan. Ulkomainonta tavoittaa kohderyhmät tehokkaasti, ja myös Samsungin kampanja keräsi kohderyhmänsä huomion. 
 
 
"Ulkomainonta tukee hyvin kampanjan mediamixia tavoittelemamme kohderyhmän näkökulmasta", tiivistää Jouni Immonen.
 
 
Suomalaiset ovat kulutusmyönteisiä, ja haluavat kokeilla uusia tuotteita. Tiesitkö, että 15-29-vuotiaiden suomalaisten asenteissa korostuu kulutusmyönteisyys ja esimerkiksi 54 % heistä kokee, että uusien laitteiden ja vempaimien ostaminen on mukavaa?2 Siksi lanseerauskampanjat ovat tehokas keino lisätä kuluttajien tietoisuutta uusista laitteista ja tuotteista.
 
Samsung käytti ulkomainoskampanjassaan Clear Channelin upeita Shopping Digital -mediapintoja. Ostosympäristö oli mainio valinta kampanjalle, sillä kuluttajat tavoitetaan juuri oikealla hetkellä ostopäätösten äärellä. Kampanja saavutti tehokkaan näkyvyyden ostopolun merkityksellisimmällä hetkellä. Siksi Shopping Digital -pinnat, Shopping Walls sekä keskeinen The Wall -pinta Kampin seinällä olivat erinomaiset ratkaisut lanseerauskampanjalle. 
 
Ostosympäristö ja kauppakeskuksien läheisyys ovat optimaalisia paikkoja herättää huomiota, luoda puheenaiheita ja vaikuttaa kuluttajien ostopäätöksiin. Näyttävä ja huomiota herättävä mainos varmistaa tuloksellisen kampanjan.
 
 
 
 
kesko_sd-kamppi_2
 
 
 

samsungin ja clear channelin onnistunut yhteistyö

Samsung käytti kampanjassaan ulkomainonnan lisäksi myös muita medioita. Kampanjassa käytetty monipuolinen markkinointi-mix toimi loistavasti, jossa ulkomainonnalla oli suuri rooli.

 

"Kyseessä on ns. 360-kampanja vahvoilla offline- ja online-satsauksilla: TV, ulkomainonta, audiomainonta, sosiaalinen media ja digitaaliset mediat.", kertoo Jouni Immonen.

 

Samsungin ja Clear Channelin yhteistyö oli sujuvaa ja joustavaa. Lanseerauskampanjasta oli onnistunut, ja Samsung on tyytyväinen lopputulokseen. Samsung kertoo käyttävänsä ulkomainontaa myös jatkossa. Mahdollisesti uusia yhteistöitä on siis luvassa jatkossakin.

 

"Meillä on hyvä ja joustava yhteistyö", jatkaa Jouni Immonen.

 

 

 

LÄHTEET:

1) Kantar Mind (2021). Ulkomainonnan mittaaminen ja tulokset.

2) Tietokanta: Kantar Mind tammi-kesä 2018. Intramedia, lifestyle, ketjut. Pääkohderyhmä: Väestö 15-74-vuotiaat, est. 3 801 000

 

 

 

Jaa sisältö:

Digitaalinen - lue asiakastarinoita

Ostosympäristö - lue asiakastarinoita

Kauppakeskusmedia - lue asiakastarinoita

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita