Digitaalinen mainonta, Ostosympäristö, Isot Digit, Inspiraatio

Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Samsung lanseesari uuden Samsung Music Galaxy -tapahtumakonseptinsa yhteistyössä artisti Isac Elliotin ja Universal Musicin kanssa. Katseet kääntävässä kampanjassa hyödynnettiin vaikuttavia ostoskeskusten Shopping Wall -pintoja yhdistettynä Mall Voicen toteuttamaan, huomiota herättävään äänimaailmaan.


Asiakas: Samsung

Tavoite: Tehdä Music Galaxy tunnetuksi kohderyhmän keskuudessa sekä saada heidät osallistumaan sankoin joukoin Music Galaxy -tapahtumien lippuarvontaan.

Kampanjan pääviesti: Isac Elliotin Samsung Music Galaxy -keikat

Kohderyhmä: Gen Z -sukupolvi erityisesti pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella

Käytetyt pinnat: Shopping Wall Kamppi, Jumbo, Iso Omena, Sello, Hansa ja Koskikeskus

Kampanja-aika: 20.3.-26.3.2023


Uuden tuotteen lanseerauksessa on äärimmäisen tärkeää tavoittaa haluttu yleisö nopeasti ja tehokkaasti. Samsung onkin hyödyntänyt ulkomainontaa tähän tarkoitukseen menestyksekkäästi jo pitkän aikaa. Oli siis sanomattakin selvää, että arjesta erottuva ulkomainoskampanja sopisi erinomaisesti Music Galaxy -tapahtumakonseptin lanseeraukseen.

 

Taatusti huomattava toteutus

Näyttävyyden takaamiseksi kampanjassa hyödynnettiin vaikuttavia kauppakeskusmedian Shopping Wall -pintoja. Kampanjan huomioarvoa pyrittiin nostamaan kaksi kertaa tunnissa näkyvällä, 20 sekunnin kestoisella äänitoteutuksella, jossa soi kampanjan kasvona toimineen Isac Elliotin kappale ”Makso mitä makso”. Mall Voicen ansiosta haluttu äänitoteutus saatiin herätettyä henkiin vauhdikkaissa ostoympäristöissä. Äänitoteutuksen ohella mainospinnoilla pyöri lyhyempi 10 sekunnin materiaali kampanjan toiston lisäämiseksi. 

Pääkaupunkiseudun sekä Turun ja Tampereen kiireisissä kauppakeskusympäristöissä liikkuvat nuoret bongasivat erottuvan äänitoteutuksen, ja kiinnostus tapahtumien lippuarvontaa kohtaan kohosi onnistuneesti. 

”Music Galaxy -kampanjan kasvona ja toteutettujen tapahtumien tähtenä oli artisti Isac Elliot. Kun pystyimme yhdistämään kohderyhmälle tunnistettavan äänen ja kuvan myös ulkomainonnassa, uskomme sen vaikuttaneen positiivisesti kampanjan huomioarvoon. Saavutimme kampanjalle asetetut tavoitteet hyvin ja kiinnostus Music Galaxy -tapahtumalippuja kohtaan oli erittäin ilahduttavaa”, kertoo Samsungin tuotemarkkinointipäällikkö Jouni Immonen.

 

Ääni erottuu vilkkaassa ympäristössä

Clear Channelin yhteistyö Mall Voice kanssa on kantanut hedelmää jo pitkän aikaa. Äänitoteutuksella varustetut ulkomainoskampanjat ovat luoneet nousevaa kiinnostusta niin kuluttajien kuin mainostajienkin keskuudessa.

"Kuva ja ääni yhdistyi jälleen vaikuttavasti kauppakeskuksissa ja oli mahtavaa saada artisti Isac Elliotin ääni kuuluviin. Tämä Isac Elliotin Samsung Music Galaxy-mainos oli malliesimerkki toimivasta yhteiskampanjasta!" ihailee Mall Voicen Sales Director Mikko Valtonen


Visuaaliseen kampanjaan lisätty äänimaailma herättää huomion ja jää myös elämään tavoitetun yleisön mieliin entistä paremmin. Aiemmin Mall Voicen kanssa yhteistyössä toteutettu 007 No Time To Die -elokuvan äänitoteutus saavutti suurta suosiota kuluttajien keskuudessa. Kampanjasta toteutettu huomionarvotutkimus osoittikin, että peräti 81 % kyselyyn osallistuneista kertoi pitäneensä äänellä tehostetusta mainonnasta.¹

Ulkomainonta osana pitkäaikaista brändin rakentamista

Ulkomainonnan etuja Samsungin mukaan ovat olleet hyvä kohdennettavuus ja toimivuus halutuissa kohderyhmissä. Ulkomainonta sopii taktisten kampanjoiden lisäksi pitkäaikaiseen brändimainontaan, ja sitä tullaan käyttämään ehdottomasti myös jatkossa. 

”Ulkomainonta on meille tärkeä elementti erityisesti isoissa lanseerauskampanjoissa, joissa yritämme rakentaa tuotetietoisuutta mahdollisimman nopeasti. Teemme lisäksi ulkomainospinnoilla always on -brändimainontaa, osana pitkäkestoista brändin rakentamista", Jouni Immonen jatkaa.

Tutustu Samsungin 3D-toteutukseen tästä »

 

Koe Music Galaxy -kampanjan äänimaailma alla olevasta videosta!

 

 

Lue lisää äänitoteutusta hyödyntäneistä kampanjoista:

Bond-kampanja ja huomionarvotutkimus »

L'Oreal Maybelline New York -lanseerauskampanja »

 


Clear Channel Suomi Oy

Clear Channel Suomi Oy valtakunnallinen ulkomainosyhtiö. Olemme osa globaalia Clear Channel Outdoor -konsernia. Mainosratkaisumme tavoittavat halutun kohderyhmän niin valtakunnallisesti kuin paikallisesti. Mainoslaiteverkostomme sijaitsevat kaupunkien keskustoissa, suosituimmissa kauppakeskuksissa ja myymälöiden sisällä, vilkkaimpien teiden varsilla, Helsingin Satamassa ja Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

Clear Channelin tavoitteena on vähentää liiketoiminnan aiheuttamia ympäristövaikutuksia. Otamme vastuullisuuden huomioon kaikessa toiminnassamme. Tahdomme tarjota asiakkaillemme entistä kestävämpiä ratkaisuja ympäristön kuormitusta vähentämällä, energiatehokkuutta parantamalla ja kierrätystä lisäämällä.

 

Mall Voice Oy

Mall Voice Oy on kauppakeskusmainontaan keskittynyt suomalainen yritys, joka vastaa yli 70 suomalaisen kauppakeskuksen yleisten alueiden äänimaailmasta ja -mainonnasta. Yhtiön mainontaverkosto tavoittaa viikoittain yli 1,7 miljoonaa eri kuluttajaa.

Mall_Voice_logo_slogan

 

 

Tiedustelut

Clear Channel Suomi Oy
Darius Skaudis
Digital CMS & Project Manager
040 1782829 
darius.skaudis@clearchannel.fi

Mall Voice Oy
Mikko Valtonen
Sales Director
+358 44 755 7289 
mikko.valtonen@mallvoice.com
www.mallvoice.com

 


Lähteet:

1. IROResearch Oy. Huomioarvotutkimus toteutettu Mall Voicen toimeksiannosta lokakuussa 2021. N=400.

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

Digitaalinen mainonta

HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

HelsinkiMission ajankohtainen ja koskettava Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila -kampanja...
Lue lisää
Vuoden jaetuin ulkomainos – #myhelsinkiairport

Digitaalinen mainonta

Vuoden jaetuin ulkomainos – #myhelsinkiairport

Finavia toteutti yhdessä TWBA\Helsingin ja Clear Channelin kanssa luovan kampanjan, josta syntyi...
Lue lisää
Mall of Triplan lanseeraus ulkomainosverkostossamme

Digitaalinen mainonta

Mall of Triplan lanseeraus ulkomainosverkostossamme

Mall of Tripla avasi ovensa lokakuussa Helsingin Pasilassa ja uusi kaupunkikeskus lanseerattiin...
Lue lisää

Ostosympäristö - lue asiakastarinoita

RAYn jännittävä Takatukka -kampanja

Ostosympäristö

RAYn jännittävä Takatukka -kampanja

asiakas: RAY (nykyinen Veikkaus) tavoite: lisätä brändin tunnettuutta ja raikastaa sen mielikuvaa...
Lue lisää
Ulkomainokset lisäsivät juureen leivottujen Pågen-leipien tunnettuutta

Ostosympäristö

Ulkomainokset lisäsivät juureen leivottujen Pågen-leipien tunnettuutta

Pågenin kekseliäät ulkomainokset houkuttelivat herkullisen leivän pariin ja lisäsivät yrityksen...
Lue lisää
3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Ostosympäristö

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus...
Lue lisää

Isot Digit - lue asiakastarinoita

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Isot Digit

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Mustin ja Mirrin puhutteleva erikoistoteutus herätti huomiota uudenvuodenaattona Musiikkitalon...
Lue lisää
Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Isot Digit

Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Henkilöstövuokrausyritys Bolt.Works on kampanjoinut näyttävästi jo parin vuoden ajan Clear...
Lue lisää
Kotipizza puhutteli hyperlokaaleilla viesteillä

Isot Digit

Kotipizza puhutteli hyperlokaaleilla viesteillä

Kesän aikana helsinkiläisiä ilahdutti Downtown Digital -näytöille sekä Rautatieaseman Grand Central...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Inspiraatio

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Helsinki on jo pullollaan monipuolista ravintolatarjontaa, mutta ravintoloitsijat Jarkko Myllymäki...
Lue lisää
Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Inspiraatio

Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Valotaidefestivaali Lux Helsingin aikaan Musiikkitalon seinää koristaa SPECTRUM, tekoälypohjainen...
Lue lisää
Uusi teknologia tukemassa Polarin onnistunutta kampanjaa

Inspiraatio

Uusi teknologia tukemassa Polarin onnistunutta kampanjaa

Polar lähti rohkeasti toteuttamaan ulkomainonnan avulla uusien tuotteiden lanseerauksia ja...
Lue lisää