Ostosympäristö

RAYn jännittävä Takatukka -kampanja

asiakas: RAY (nykyinen Veikkaus)
tavoite:
lisätä brändin tunnettuutta ja raikastaa sen mielikuvaa
kohderyhmä: perheelliset aikuiset
kampanjan kesto: 2 viikkoa

”Halusimme kertoa ray.fi -sivuston jännittävyydestä jalkautumalla kuluttajien pariin innovatiivisella ja osallistavalla erikoistoteutuksella”, kerrotaan mainostoimisto Mirum Agencyn verkkosivuilla1

RAY Takatukka -kampanja näkyi näyttävästi viidessä eri kauppakeskuksessa keväällä 2019. Se pysäytti kauppakeskusten kävijät interaktiivisella toteutuksella, joka perustui ohikulkevan ihmisen kasvonpiirteet tunnistavaan Kinect-sensoriin. Kampanjaideasta vastasi mainostoimisto Mirum Agency ja tuotannosta Clear Channel sekä Delicode Oy.

”Kampanjan tavoitteena oli lisätä brändin tunnettuutta ja raikastaa mielikuvaa ray.fi:stä nuorekkaana, yllätyksellisenä ja viihteellisenä sivustona.1

Dominoidut Shopping Digital -näytöt koteloitiin RAY:n visuaaliseen ilmeeseen sopivaksi, ja jo koteloinneissa kehotettiin kokeilemaan ylivoimaista takatukkaa. Kauppakeskuskävijät pääsivät sovittamaan viittä erilaista hiustyyliä, jotka mallinnettiin sopimaan heidän kasvonpiirteisiinsä. Takatukkageneraattori oli kekseliäs keino brändimielikuvan raikastamiseksi. Toteutus oli yllättävä, sillä vain muutamassa kampanjassa mainoslaitteet ovat reagoineet ohikulkijan kasvonpiirteisiin tai ilmeisiin.

Lähes 160 0001 ihmistä pysähtyi kokeilemaan takatukkaa ja yli 16 0001 heistä otti itsestään kuvan mainokseen integroidulla kameralla. Mainos sai kunniamaininnan sekä pääsi Grand One 2017 -kilpailun2 finaaliin kategoriassa ”paras digitaalinen ulkomainos”.

Digitaaliset RAtkaisut avaavat uusia mahdollisuuksia

Digitaalisia mainoslaitteita voi hyödyntää lukemattomilla eri tavoilla. Niihin voidaan luoda pelejä, lähettää reaaliaikaista sisältöä, luoda liveyhteyksiä sekä paljon muuta. Pyrimme toteuttamaan mielikuvituksellisimmatkin ideat: esimerkiksi syksyllä 2019 Valio Oltermannin koulujen alkuun sijoittuvassa kampanjassa sijoitimme nopeustutkan mainoslaitteeseen.

Tutkimuksen3 mukaan digitaalisen ja staattisen mainonnan yhdistäminen vahvistaa brändimielikuvaa sekä tunnettuutta ja kolminkertaistaa viestin läpimenovoiman. Liikkuvan kuvan hyödyntäminen pidentää mainoksen katseluaikaa 60 %:a.

Tutustu Ostoympäristö-tuotteisiin TARJOUSPYYNTÖ

 

 

LÄHTEET
1. Mirum Agency: Takatukkageneraattori (2017)
2. Grand One 2017: Paras Digitaalinen ulkomainos (2017)
3. Clear Channel UK: Classic and Digital Delivering Brand Effectiveness (2015)
4. Kinetic: Digital Eye and Face Tracking (2009)

 

Ostosympäristö - lue asiakastarinoita

LIDL AKTIVOI KULUTTAJIA INTERAKTIIVISELLA ERIKOISTOTEUTUKSELLA

Ostosympäristö

LIDL AKTIVOI KULUTTAJIA INTERAKTIIVISELLA ERIKOISTOTEUTUKSELLA

Lidl lanseerasi Cien-värikosmetiikkasarjan näyttävästi syksyllä 2016. Kampanjassa hyödynnettiin...
Lue lisää
Ulkomainokset lisäsivät juureen leivottujen Pågen-leipien tunnettuutta

Ostosympäristö

Ulkomainokset lisäsivät juureen leivottujen Pågen-leipien tunnettuutta

Pågenin kekseliäät ulkomainokset houkuttelivat herkullisen leivän pariin ja lisäsivät yrityksen...
Lue lisää
FOX YHDISTI ULKOMAINONNAN VAIKUTTAVAAN MARKKINOINTITEMPAUKSEENSA

Ostosympäristö

FOX YHDISTI ULKOMAINONNAN VAIKUTTAVAAN MARKKINOINTITEMPAUKSEENSA

Vaikka ulkomainonta on tehokas mainoskeino jo sellaisenaan, sen merkitystä muiden kampanjoiden...
Lue lisää