Digitaalinen mainonta, Isot Digit, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Rabblen ulkomainonta suurilla mainospinnoilla vauhditti käyttäjämäärien kasvua

Kun halutaan tehdä vaikutus nopeasti sekä pysäyttää katse, huomiota herättävät sekä valtavat ulkomainospinnat tarjoavat ratkaisun. Rabble hyödynsi suuria mainospintoja tavoittaakseen laajan yleisön ja ohjatakseen heidät tutustumaan alustallaan oleviin kampanjoihin. Sovelluksen käyttäjämäärät ja kuluttajien aktiivisuus kasvoivat, kun vahva brändiviesti kohtasi kaupunkilaiset tehokkaasti sijoitetuilla ulkomainospaikoilla.


Asiakas: Rabble

Kampanjan pääviesti: Tuoda esille Rabblen alustalla olevia kampanjoita

Kohderyhmä: Yli 18-vuotiaat ruokakaupoissa asioivat kuluttajat

Mainospinnat: Signature

Kampanjan ajankohta: 20.01-202526.01.2025


Rabble on Ruotsissa perustettu, Pohjoismaissa toimiva sovellus, joka tarjoaa kuluttajille rahaa takaisin ruokakaupassa tehdyistä ostoksista. Yritys lanseerasi alkuvuodesta 2022 suuren suosion saavuttaneen Cashback-palvelun, ja tekee yhteistyötä satojen kuluttajabrändien kanssa tarjoten näiden tuotteista erilaisia etuja. Ostoksia voi tehdä missä tahansa myymälässä, jossa kampanjatuotteita on saatavilla, ja Rabblen kautta saa osuuden rahoista takaisin.

"Haluamme näkyä meidän sovelluksen ja somen lisäksi monikanavaisesti myös ulkomainonnan avulla, jotta tavoitamme uusia käyttäjiä sekä voimme tarjota asiakkaidemme kampanjoille lisänäkyvyyttä", kuvailee Anniina Vainikainen, Rabble Suomen asiakkuusvastaava.

 

Näyttävät Signature-pinnat herättävät huomion

Suuret sekä näyttävät Signature-pinnat ovat yksi tehokkaimmista tavoista herättää huomio sekä tuoda tunnettuutta brändille. Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevat premium-mainospaikat tavoittavat kuluttajat kaupan ja kulttuurin keskittymissä sekä vilkkaiden kulkureittien varrella.

Valtavat digitaaliset näytöt takaavat näkyvyyden jo kaukaa esimerkiksi uudistuneelta Lasipalatsinaukiolla sijaitseva The Rex -mainospinta tavoittaa jopa 138 000 silmäparia viikossa

"Suuret pinnat tukevat Rabblen kampanjoita ja kampanjaviesti tulee selkeästi esille, eikä kukaan voi välttyä mainonnalta", jatkaa Anniina Vainikainen.

 

Vahva brändi-ilme ja selkeä pääviesti erottuivat edukseen

Kun kuluttajat kohtaavat laadukasta ja erottuvaa mainontaa merkittävissä kohtaamispaikoissa, se jää mieleen ja rakentaa brändin tunnettuutta tehokkaasti. Ulkomainonta tuki Rabblen tavoitteita olla näkyvästi esillä ja muistutti kuluttajia sovelluksen tarjoamista eduista. 

"Ulkomainonnassa selkeys on avainasemassa. Tämä korostuu erityisesti isoilla pinnoilla, joilla pienet yksityiskohdat voisivat jäädä helposti huomioimatta", lisää Anniina Vainikainen.

 

Ulkomainonnalla selkeää käyttäjämäärien kasvua

Rabblen keskeinen tavoite oli tavoittaa mahdollisimman laaja yleisö ja ohjata kuluttajat tutustumaan alustan kampanjoihin. 

"Huomasimme käyttäjämäärien kasvua sekä kuluttajien aktiivisuuden kasvaneen ulkomainonnan aikana", kertoo Anniina Vainikainen.

Rabblen mukaan yhteistyö Clear Channelin kanssa on aina ollut vaivatonta ja sujuvaa.

"Yhteistyö on ollut aina hyvin sujuvaa. Clear Channel tuntee meidän tarpeemme sekä millaista ulkomainontaa Rabble haluaa toteuttaa. Olemme aina saaneet nopeaa palvelua ja joustavuus on ehdottomasti yksi Clear Channelin suurimmista vahvuuksista", toteaa Anniina Vainikainen.

 

Tutustu Signature-pintoihimme » 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Digitaalinen mainonta

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Helsinki on jo pullollaan monipuolista ravintolatarjontaa, mutta ravintoloitsijat Jarkko Myllymäki...
Lue lisää
Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Digitaalinen mainonta

Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Valotaidefestivaali Lux Helsingin aikaan Musiikkitalon seinää koristaa SPECTRUM, tekoälypohjainen...
Lue lisää
Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Digitaalinen mainonta

Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Hau-Hau Championin innovatiivinen erikoitustoteutus Helsingin Kauppakeskus Kampissa tarjosi...
Lue lisää

Isot Digit - lue asiakastarinoita

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

Isot Digit

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

L'Oréalin uutuustuote Telescopic Lift lanseerattiin näyttävästi kauppakeskusympäristössä....
Lue lisää
Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Isot Digit

Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Koite Health Oy:n uusi innovaatio Lumoral esiteltiin yleisölle Helsingin ydinkeskustan näyttävillä...
Lue lisää
Vaikuttava 3D-ulkomainonta aktivoi lahjoittamaan SPR Konttiin

Isot Digit

Vaikuttava 3D-ulkomainonta aktivoi lahjoittamaan SPR Konttiin

Suomen Punaisen Ristin Kontti kannusti lahjoittamaan tarpeettomia, hyväkuntoisia tavaroita...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Inspiraatio

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille...
Lue lisää
Kauppakeskus Kaari hyödynsi Audience Engine -työkaluamme kampanjansa suunnittelussa

Inspiraatio

Kauppakeskus Kaari hyödynsi Audience Engine -työkaluamme kampanjansa suunnittelussa

Kauppakeskus Kaaren joulukampanja sai lisäpotkua, kun ulkomainoskampanjan suunnittelussa ja...
Lue lisää
Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Inspiraatio

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Ulkomainonta valittiin mukaan Vallilan mainoskampanjaan, sillä sen avulla voidaan saada laaja...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Mainonnan toimivuus

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalisella ulkomainonnalla ihmisten tietoisuuteen − Lemonsoft Oy mainosti menestyksekkäästi...
Lue lisää
Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Mainonnan toimivuus

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Taksi Helsinki on kääntänyt katseet puoleensa kaupungin vilinässä ja lentokentän hälinässä –...
Lue lisää
Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Mainonnan toimivuus

Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Ronald McDonald Talo toteutti lapsen oikeuksien viikolla koskettavan ulkomainoskampanjan, joka...
Lue lisää