Digitaalinen mainonta, Dynaaminen, Erikoistoteutus, Isot Digit, Kauppakeskusmedia

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja vaihtelevuudellaan. Ne elävät siinä hetkessä ja paikassa reagoiden johonkin muuttujaan, kuten aikaan tai säätilaan. Tämä avaa lähes rajattomat mahdollisuudet luoda yhä paremmin kuluttajan tarpeisiin vastaavaa mainontaa. Nelonen Media päätti muistuttaa kuluttajaa ohjelman alkamisajankohdasta näyttävästi siten, että jokainen halukas ehtii varmasti television ääreen. 

asiakas: Nelonen Media
tavoite: tehdä ohjelma tunnetuksi ja muistuttaa ohjelman alkamispäivästä sekä kellonajasta
kampanja-aika: 5.1.2020 - 9.1.2020

Paasosen polttaritoimisto -ohjelman lanseerauskampanjassa hyödynnettiin vaikuttavia Shopping Wall -pintoja. Mainosmateriaali päivittyi reaaliaikaisesti kellonajan mukaan. Mainosmateriaalin yläreunassa oleva laskuri kertoi minuutintarkasti, kuinka kauan aikaa ohjelman alkuun on vielä jäljellä.

 

KAMPANJAN TOTEUTTAMINEN JA PÄIVITTÄMINEN ON HÄMMÄSTYTTÄVÄN HELPPOA

Nelonen Media haluaa viestiä kampanjoissaan eri päivinä eri asioita, hyödyntäen esimerkiksi ”huomenna” ja ”tänään” -viestejä. Tällaisten viestivariaatioiden tekeminen on ollut aikaisemminkin mahdollista, mutta tällöin jokainen mainosvariaatio on pitänyt toteuttaa erikseen. Dynaamiset mainosmateriaalit mahdollistavat vain yhden aineiston toimittamisen. Aineisto voidaan päivittää jopa reaaliaikaisesti ja variaatioita tehdä miten paljon tahansa.

”Toteuttamalla aineistot dynaamisesti mainos tunnistaa itse, mikä päivä on ja tuottaa sen perusteella halutut viestit aineistoon. Dynaamisuudella rakennamme aineistoihin myös variaatiota, mikä olisi todella työlästä tehdä muuten. Dynaamisten aineistojen toinen etu on helppo muokattavuus, eli jos joku asia kampanjassa muuttuu, voimme vaihtaa tekstejä ja muitakin elementtejä helposti”, iloitsee Creative Designer Anu Rytkönen Nelonen Medialta.

Nelonen Media toimittaa dynaamiset aineistonsa HTML5-muodossa, jota käytetään myös display-mainonnassa. Täten vain pienellä muokkauksella ja vaivalla saadaan toteutettua materiaalit useampaan mediaan.

”Voimme hyödyntää HTML5:n tuomia mahdollisuuksia samalla niin display- kuin ulkomainonnassakin. Ulkomainonnan dynaamisuus mahdollistaa kaiken sen, mikä on mahdollista verkkosivujen tuotannossakin, käyttäjän suoraa interaktiota lukuun ottamatta. Tulemme tulevaisuudessa varmasti luomaan kampanjoita, joissa aineisto hyödyntää esimerkiksi jotain olemassa olevaa, muuttuvaa dataa tai itse aineisto voi elää ajassa tai paikassa. Myös sosiaalisen median sisältöjen hyödyntäminen ulkomainonnassa on mietinnässä, nyt kun sekin on mahdollista”, Anu Rytkönen jatkaa.

Lue, miten Valio hyödynsi dynaamista mainontaa:
Lue valio oltermanni -case tästä

 

ULKOMAINONTA ON SUOMEN TAVOITTAVIN MEDIA

Nelonen Medialla hyödynnetään ulkomainontaa muun muassa silloin, kun halutaan tavoittaa kiireinen kaupunkilainen esimerkiksi työmatkan aikana. Ulkomainonta onkin erinomainen keino suomalaisten tavoittamiseen – se on valtakunnan tavoittavin media ja tavoittaa jopa 98 %1 koko väestöstä. Ulkomainonnalla voit varmistaa viestisi läpimenon, sillä suurin osa päivästä vietetään kodin ulkopuolella. Sen avulla voidaan vahvistaa monikanavaisia kampanjoita, ja se toimii hyvin myös yksinään.

”Monimediakampanjoissamme tähtäämme siihen, että katsojat löytävät mainontamme monipuolisesti juuri siellä, missä he ovat alustoista riippumatta. Ulkomainonta on näyttävä keino tuoda mainontaamme sinne, missä suomalaiset liikkuvat päivittäin”, kertoo markkinointipäällikkö Anssi Paloposki Nelonen Medialta.

Lue lisää digitaalisen ulkomainonnan hyödyistä:
HERÄTÄ HUOMIO DIGITAALISILLA ULKOMAINOKSILLA

 

AJANKOHTAINEN AJASTA RIIPPUMATTA

Ajankohtaan sopiva mainos on ehdottomasti nykyaikainen, vaikuttava ja moderni keino viestiä. Digitaalinen ulkomainonta on avannut lähes rajattomat mahdollisuudet luoda yhä innovatiivisempia ja mieleenpainuvampia kampanjoita. Voit varmistaa, että viestisi on ajankohtainen – ajasta riippumatta. Sen lisäksi, että dynaaminen ulkomainonta tarjoaa uudenlaisen keinon luoda luovia ja omaperäisiä kampanjoita, voit nyt myös kohdentaa mainontasi aikaisempaa tarkemmin halutulle kohderyhmälle.

Halutessasi voimme räätälöidä sinulle dynaamisen ratkaisun, jolla tavoitat korostetusti juuri oman kohderyhmäsi. Yhteistyössä maantieteilijän kanssa luodun Audience Engine -työkalun ansiosta kohdentaminen on tarkempaa kuin koskaan aikaisemmin. Työkalu perustuu big dataan sekä laajoihin tilastoaineistoihin. Analyysin otoskokona on koko kansa, eli 5,5 miljoonaa suomalaista. Kohdentamisratkaisumme on laajuudeltaan ja laadultaan ulkomainosmarkkinassa ainutlaatuinen – niin kotimaisella tasolla kuin kansainvälisestikin mitattuna.
Ota yhteyttä ja kysy lisää! 

OTA YHTEYTTÄ

 

 

LÄHTEET
1: Kantar Mind H12018-H12019

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Digitaalinen mainonta

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää
Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista

Digitaalinen mainonta

Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista

Clear Channel lanseerasi viime vuoden lopulla ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen, jonka...
Lue lisää
Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Digitaalinen mainonta

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiön Poista tämä mainos -kampanja lasten syöpätutkimusten puolesta...
Lue lisää

Dynaaminen - lue asiakastarinoita

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Dynaaminen

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiön Poista tämä mainos -kampanja lasten syöpätutkimusten puolesta...
Lue lisää
Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Dynaaminen

Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Kauppakeskus Mylly, BCaster ja Clear Channel osallistuivat ulkomainonnan pilottihankkeeseen, jossa...
Lue lisää
HOK-Elannon dynaaminen kampanja mukautui Suomen arvaamattomaan säähän

Dynaaminen

HOK-Elannon dynaaminen kampanja mukautui Suomen arvaamattomaan säähän

HOK-Elannon Terassikesä -kampanja houkutteli kaupunkilaisia ravintoloidensa terasseille sään mukaan...
Lue lisää

Erikoistoteutus - lue asiakastarinoita

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Erikoistoteutus

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Mustin ja Mirrin puhutteleva erikoistoteutus herätti huomiota uudenvuodenaattona Musiikkitalon...
Lue lisää
Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Erikoistoteutus

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Suomalaisen komediatuotannon johtotähdet palaavat valkokankaalle, kun Luokkakokous 3 -elokuva saa...
Lue lisää
Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Erikoistoteutus

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Helsinki on jo pullollaan monipuolista ravintolatarjontaa, mutta ravintoloitsijat Jarkko Myllymäki...
Lue lisää

Isot Digit - lue asiakastarinoita

Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Isot Digit

Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Samsung lanseesari uuden Samsung Music Galaxy -tapahtumakonseptinsa yhteistyössä artisti Isac...
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

Isot Digit

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

L'Oréalin uutuustuote Telescopic Lift lanseerattiin näyttävästi kauppakeskusympäristössä....
Lue lisää
Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Isot Digit

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Mustin ja Mirrin puhutteleva erikoistoteutus herätti huomiota uudenvuodenaattona Musiikkitalon...
Lue lisää

Kauppakeskusmedia - lue asiakastarinoita

Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Kauppakeskusmedia

Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Terveystalo toteutti loka-marraskuun vaihteessa ennaltaehkäisevän mainoskampanjan Shopping Digital...
Lue lisää
L'ORÉAL Maybelline New Yorkin kampanja ihastutti kauppakeskuksissa

Kauppakeskusmedia

L'ORÉAL Maybelline New Yorkin kampanja ihastutti kauppakeskuksissa

Clear Channelin ja Mall Voicen yhteistyössä toteutetussa L'oréal Maybelline New Yorkin uuden...
Lue lisää
Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Kauppakeskusmedia

Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Kauppakeskus Mylly, BCaster ja Clear Channel osallistuivat ulkomainonnan pilottihankkeeseen, jossa...
Lue lisää