Valio Oltermanni halusi kannustaa autoilijoita huomioimaan nopeusrajoitukset entistä huolellisemmin ja muistuttaa, että koululaiset tulevat jälleen osaksi liikennettä.
Asiakas: Valio Oltermanni
Kohdeyleisö: Autolla liikkuvat lapsiperheet
Kampanja-aika: 7.8. - 13.8.
Muitakin pieniä liikenteessä -kampanja oli näyttävästi esillä Suomen koulujen alkamisviikoilla. Osana kampanjaa hyödynnettiin myös Clear Channelin valtakunnallista Panorama-mainosverkostoa, jonka isot digitaaliset näytöt mahdollistavat interaktiiviset erikoistoteutukset.
Helsingin Niemenmäessä sekä Huopalahdessa sijaitseviin Panorama-mainosnäyttöihin asennettiin nopeustutkat, jotka tunnistivat ohiajaneiden autoilijoiden tilannenopeuden. Tutkan mittaaman lukeman perusteella mainosnäytön Herra Oltermanni -hahmo aktivoitui, ja kehotti kuskia joko hidastamaan vauhtia tai kiitti oikeasta ajonopeudesta. Mainoslaitteet teipattiin lisäksi Oltermannin keltaisella brändivärillä huomioarvon maksimoimiseksi.
Valtakunnallista näkyvyyttä
Kampanja aloitettiin jo päivä ennen koulujen alkamista ja viikon ajan se näkyi laajalti ympäri Suomen. Erikoistoteutuksen lisäksi kampanjassa hyödynnettiin yhteensä 60 isoa mediapintaa, jotka sijaitsevat kaupunkien välittömässä läheisyydessä vilkkaiden teiden varsilla. Kampanja herätti ihastusta vastuullisuudellaan ja kekseliäisyydellään, minkä johdosta se sai ansaittua näkyvyyttä useissa eri medioissa.
Ainutlaatuisia kohtaamisia kuluttajan ja brändin välillä
Vuorovaikutus kuluttajan ja brändin välillä on nyt helpompaa kuin koskaan aikaisemmin. Vasta muutamissa kampanjoissa on hyödynnetty interaktiivisia keinoja, joten voit näyttäytyä niiden avulla innovatiivisena edelläkävijänä.
Vuorovaikutteisen viestinnän avulla herätät huomion, jäät paremmin mieleen ja kasvatat asiakkaiden sitoutuneisuutta.
Haluaisitko toteuttaa mieleenpainuvan erikoistoteutuksen kanssamme?
Kerromme inspiroivista mahdollisuuksista mielellämme lisää.
Tutkitusti erinomainen keino tavoittaa kuluttajat ostosmatkan varrella
Tutkimuksen mukaan mainonta teiden varsilla huomataan ja suuret mainostaulut tienvarressa muistetaan hyvin1. Tienvarsimainonta on hyvä keino tavoittaa kuluttaja ostosmatkan varrella. 68 % suomalaisista käy ostoksilla autolla ja lapsiperheillä luku on vielä korkeampi, 80 %2. Automatkalla myös keskustellaan paljon ostoksista sekä tulevista hankkeista. Ostopolkututkimuksemme2 mukaan 70 % vastaajista on keskustellut ostoksista autossa viimeisen kuukauden aikana.
97 % kertoo autossa käytyjen keskusteluiden johtaneen hankintapäätökseen ja seitsemän kymmenestä vastaajasta kertoo automatkalla kohdatun ulkomainonnan herättäneen kiinnostuksen mainostettua asiaa kohtaan2. Se onkin erinomainen keino herättää ostokiinnostus. Kun mainontaan yhdistetään digitaalisen ulkomainonnan vahvuudet, kampanjan vetovoima ja huomioarvo kasvaa yhä entisestään.
Haluatko hyödyntää digitaalisen Panorama-verkoston valtakunnallista näkyvyyttä?
LÄHTEET
1: CCS, Carat 2016
2: Clear Channel, Ostopolkututkimus 2018