Digitaalinen mainonta, Erikoistoteutus, Liikenneympäristö

Valio Oltermanni muistutti liikenneturvasta näyttävästi

Valio Oltermanni halusi kannustaa autoilijoita huomioimaan nopeusrajoitukset entistä huolellisemmin ja muistuttaa, että koululaiset tulevat jälleen osaksi liikennettä.

Asiakas: Valio Oltermanni
Kohdeyleisö: Autolla liikkuvat lapsiperheet
Kampanja-aika: 7.8. - 13.8.

Muitakin pieniä liikenteessä -kampanja oli näyttävästi esillä Suomen koulujen alkamisviikoilla. Osana kampanjaa hyödynnettiin myös Clear Channelin valtakunnallista Panorama-mainosverkostoa, jonka isot digitaaliset näytöt mahdollistavat interaktiiviset erikoistoteutukset.

Helsingin Niemenmäessä sekä Huopalahdessa sijaitseviin Panorama-mainosnäyttöihin asennettiin nopeustutkat, jotka tunnistivat ohiajaneiden autoilijoiden tilannenopeuden. Tutkan mittaaman lukeman perusteella mainosnäytön Herra Oltermanni -hahmo aktivoitui, ja kehotti kuskia joko hidastamaan vauhtia tai kiitti oikeasta ajonopeudesta. Mainoslaitteet teipattiin lisäksi Oltermannin keltaisella brändivärillä huomioarvon maksimoimiseksi.

 katso video tästä

Valtakunnallista näkyvyyttä

Kampanja aloitettiin jo päivä ennen koulujen alkamista ja viikon ajan se näkyi laajalti ympäri Suomen. Erikoistoteutuksen lisäksi kampanjassa hyödynnettiin yhteensä 60 isoa mediapintaa, jotka sijaitsevat kaupunkien välittömässä läheisyydessä vilkkaiden teiden varsilla. Kampanja herätti ihastusta vastuullisuudellaan ja kekseliäisyydellään, minkä johdosta se sai ansaittua näkyvyyttä useissa eri medioissa. 

Ainutlaatuisia kohtaamisia kuluttajan ja brändin välillä

Vuorovaikutus kuluttajan ja brändin välillä on nyt helpompaa kuin koskaan aikaisemmin. Vasta muutamissa kampanjoissa on hyödynnetty interaktiivisia keinoja, joten voit näyttäytyä niiden avulla innovatiivisena edelläkävijänä.

Vuorovaikutteisen viestinnän avulla herätät huomion, jäät paremmin mieleen ja kasvatat asiakkaiden sitoutuneisuutta.

Haluaisitko toteuttaa mieleenpainuvan erikoistoteutuksen kanssamme?
Kerromme inspiroivista mahdollisuuksista mielellämme lisää.

TARJOUSPYYNTÖ

Tutkitusti erinomainen keino tavoittaa kuluttajat ostosmatkan varrella

Tutkimuksen mukaan mainonta teiden varsilla huomataan ja suuret mainostaulut tienvarressa muistetaan hyvin1. Tienvarsimainonta on hyvä keino tavoittaa kuluttaja ostosmatkan varrella. 68 % suomalaisista käy ostoksilla autolla ja lapsiperheillä luku on vielä korkeampi, 80 %2. Automatkalla myös keskustellaan paljon ostoksista sekä tulevista hankkeista. Ostopolkututkimuksemme2 mukaan 70 % vastaajista on keskustellut ostoksista autossa viimeisen kuukauden aikana.

97 % kertoo autossa käytyjen keskusteluiden johtaneen hankintapäätökseen ja seitsemän kymmenestä vastaajasta kertoo automatkalla kohdatun ulkomainonnan herättäneen kiinnostuksen mainostettua asiaa kohtaan2. Se onkin erinomainen keino herättää ostokiinnostus. Kun mainontaan yhdistetään digitaalisen ulkomainonnan vahvuudet, kampanjan vetovoima ja huomioarvo kasvaa yhä entisestään.

Haluatko hyödyntää digitaalisen Panorama-verkoston valtakunnallista näkyvyyttä?

Tutustu Liikenneympäristö-tuotteisiin 

 


LÄHTEET
1: CCS, Carat 2016

2: Clear Channel, Ostopolkututkimus 2018

 

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Digitaalinen mainonta

Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Vöner toteuttaa näyttäviä ulkomainoskampanjoita katukuvassa. Yrityksen ensimmäisen...
Lue lisää
Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Digitaalinen mainonta

Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Maaliskuussa 2020 Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin hyperlokaaleilla...
Lue lisää
Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalinen mainonta

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalisella ulkomainonnalla ihmisten tietoisuuteen − Lemonsoft Oy mainosti menestyksekkäästi...
Lue lisää

Erikoistoteutus - lue asiakastarinoita

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Erikoistoteutus

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Mustin ja Mirrin puhutteleva erikoistoteutus herätti huomiota uudenvuodenaattona Musiikkitalon...
Lue lisää
Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Erikoistoteutus

Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Ruoan verkkokauppa, Oda, toteutti luovan ja näyttävän ulkomainonnan erikoistoteutuksen. Odan...
Lue lisää
Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Erikoistoteutus

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja...
Lue lisää

Liikenneympäristö - lue asiakastarinoita

Kotipizzan herkullinen Jättitaulu-kampanja houkutteli Kotzonen ääreen

Liikenneympäristö

Kotipizzan herkullinen Jättitaulu-kampanja houkutteli Kotzonen ääreen

Kotipizza on toteuttanut herkullisen Jättitaulu-kampanjan jo useana kesänä peräkkäin. Kampanjan...
Lue lisää
SBS Discovery Finland – The Voice

Liikenneympäristö

SBS Discovery Finland – The Voice

Maailman ensimmäinen ulkomainostaulukampanja dynaamisilla, reaaliaikaisesti päivittyneillä...
Lue lisää
Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Liikenneympäristö

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Bolt.Works kampanjoi näkyvästi Clear Channelin mainosverkostossa kevään ja kesän 2020 aikana...
Lue lisää