Digitaalinen mainonta, Erikoistoteutus, Liikenneympäristö

Valio Oltermanni muistutti liikenneturvasta näyttävästi

Valio Oltermanni halusi tehostaa liikenneturvallisuuskampanjaansa mahdollisimman vaikuttavasti, juuri siellä missä se olisi kaikkein merkityksellisintä. Tavoitteena oli kiinnittää autoilijoiden huomio nopeusrajoitusten tärkeyteen, kun lapset alkavat taas olla osa päivittäistä liikennettä. Kampanja hyödynsi Panorama-mainosverkostoa, joka toi kampanjan näkyväksi kouluvuoden alussa, erottuvilla digitaalisilla näytöillä. Katso video upeasta toteutuksesta


Asiakas: Valio Oltermanni

Kampanjan tavoite: Kannustaa autoilijoita huomioimaan nopeusrajoitukset entistä huolellisemmin ja muistuttaa, että koululaiset tulevat jälleen osaksi liikennettä

Kohderyhmä: Autolla liikkuvat lapsiperheet

Kampanjan ajankohta: 7.8. - 13.8.


Muitakin pieniä liikenteessä -kampanja oli näyttävästi esillä Suomen koulujen alkamisviikoilla. Osana kampanjaa hyödynnettiin myös valtakunnallista Panorama-mainosverkostoa, jonka isot digitaaliset näytöt mahdollistavat interaktiiviset erikoistoteutukset.

Kampanjassa käytettyihin Panorama-mainosnäyttöihin asennettiin nopeustutkat, jotka tunnistivat ohiajaneiden autoilijoiden tilannenopeuden. Tutkan mittaaman lukeman perusteella mainosnäytön Herra Oltermanni -hahmo aktivoitui, ja kehotti kuskia joko hidastamaan vauhtia tai kiitti oikeasta ajonopeudesta. Mainoslaitteet teipattiin lisäksi Oltermannin keltaisella brändivärillä huomioarvon maksimoimiseksi.

 

Valtakunnallista näkyvyyttä

Kampanja aloitettiin jo päivä ennen koulujen alkamista ja viikon ajan se näkyi laajalti ympäri Suomen. Erikoistoteutuksen lisäksi kampanjassa hyödynnettiin yhteensä 60 isoa mediapintaa, jotka sijaitsevat kaupunkien välittömässä läheisyydessä vilkkaiden teiden varsilla. Kampanja herätti ihastusta vastuullisuudellaan ja kekseliäisyydellään, minkä johdosta se sai ansaittua näkyvyyttä useissa eri medioissa. 

 

Ainutlaatuisia kohtaamisia kuluttajan ja brändin välillä

Vuorovaikutus kuluttajan ja brändin välillä on nyt helpompaa kuin koskaan aikaisemmin. Vasta muutamissa kampanjoissa on hyödynnetty interaktiivisia keinoja, joten voit näyttäytyä niiden avulla innovatiivisena edelläkävijänä.

 

Vuorovaikutteisen viestinnän avulla herätät huomion, jäät paremmin mieleen ja kasvatat asiakkaiden sitoutuneisuutta.

 


Tutkitusti erinomainen keino tavoittaa kuluttajat ostosmatkan varrella

Tutkimuksen mukaan mainonta teiden varsilla huomataan ja suuret mainostaulut tienvarressa muistetaan hyvin1. Tienvarsimainonta on hyvä keino tavoittaa kuluttaja ostosmatkan varrella. 68 % suomalaisista käy ostoksilla autolla ja lapsiperheillä luku on vielä korkeampi, 80 %2. Automatkalla myös keskustellaan paljon ostoksista sekä tulevista hankkeista. Ostopolkututkimuksemme2 mukaan 70 % vastaajista on keskustellut ostoksista autossa viimeisen kuukauden aikana.


Automatkalla kohdattava ulkomainonta onkin erinomainen keino herättää ostokiinnostus. Kun mainontaan yhdistetään digitaalisen ulkomainonnan vahvuudet, kampanjan vetovoima ja huomioarvo kasvaa yhä entisestään.

 


LÄHTEET
1: CCS, Carat 2016

2: Clear Channel, Ostopolkututkimus 2018

 

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Digitaalinen mainonta

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää
Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Digitaalinen mainonta

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille...
Lue lisää
Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Digitaalinen mainonta

Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Software Sauna valitsi uniikin ja kohderyhmänsä tavoittavan lentoaseman ympäristön...
Lue lisää

Erikoistoteutus - lue asiakastarinoita

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Erikoistoteutus

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja...
Lue lisää
Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Erikoistoteutus

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Suomalaisen komediatuotannon johtotähdet palaavat valkokankaalle, kun Luokkakokous 3 -elokuva saa...
Lue lisää
PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Erikoistoteutus

PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Hymyjen tarina -kampanja ilahdutti kauppakeskuskävijöitä hyödyntämällä täysin uudenlaista...
Lue lisää

Liikenneympäristö - lue asiakastarinoita

HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

Liikenneympäristö

HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

HelsinkiMission ajankohtainen ja koskettava Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila -kampanja...
Lue lisää
Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Liikenneympäristö

Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Henkilöstövuokrausyritys Bolt.Works on kampanjoinut näyttävästi jo parin vuoden ajan Clear...
Lue lisää
PKST:n kampanja on kiinnittänyt autoilijoiden huomion jo vuosien ajan

Liikenneympäristö

PKST:n kampanja on kiinnittänyt autoilijoiden huomion jo vuosien ajan

Pohjois-Kymen Sähkötarvike Oy täyttää tänä vuonna 40 vuotta, ja päätti asettaa juhlavuodelleen...
Lue lisää