Paikallisratkaisut, Isot Digit

Kotipizza puhutteli hyperlokaaleilla viesteillä

Kesän aikana helsinkiläisiä ilahdutti Downtown Digital -näytöille sekä Rautatieaseman Grand Central -näytölle toteutettu Kotipizzan kampanja, jossa käytettiin sijaintikohdennettua mainontaa. Kampanja toteutettiin jo toistamiseen vuoden 2018 jatkoksi.

Asiakas: Kotipizza
Tavoite: Houkutella ohikulkijat pizzalle sijaintikohdennettujen mainosviestien avulla
Kampanaja-aika: The Grand Central -kampanja 8.-21.7.2019, Downtown Digital -kampanja 8.-25.8.2019 

Kotipizza Grand central -case

Kampanja alkoi heinäkuussa Rautatieaseman Grand Central -näytöstä ja jatkui elokuussa Helsingin kaupunkikeskustan Downtown digital -mainoslaitteissa.

Ohikulkijoita houkuteltiin pizzalle oivaltavin viestein useissa eri lokaatioissa, muun muassa Viiskulmassa ja Kauppatorin laidalla. Esimerkiksi Kapteeninpuistikossa leikiteltiin Kapteeni Käskee-hengessä samalla kun Kauppatorilla varoiteltiin lokeista.

Tutkimusten mukaan mainonnan paikallisuus nostaa selkeästi sen huomioarvoa ja katseluaikaa. Kotipizzan kampanjan voikin siis sanoa olleen ulkomainontaa parhaimmillaan. Mainoslaitteiden ajankohtaiset tekstit vaihtelivat kekseliäästi paikan mukaan, kun taas visuaalisuus noudatti kuluttajille tuttua Kotipizzan ilmettä.

kotipizza-dd

Ajankohtaisuudella ja paikkasidonnaisuudella parempia tuloksia

Ajankohtainen mainos lisää tutkitusti sitoutuneisuutta 32 % ja se saa 20 % enemmän visuaalista huomiota2. Oikeassa paikassa sijaitseva mainos puolestaan jättää yli puolet vahvemman muistijäljen mainoksen sanomasta ja lisää harkintaa 10 %3. Yhdistämällä nämä kaksi voit saavuttaa uskomattomia tuloksia.

Kuluttajat arvostavat yhä yksilöllisempää, omiin tarpeisiinsa vastaavaa sisältöä, joka ei häiritse. Tämä ilmenee myös mainonnan esto-ohjelmien käytön yleistymisenä: Statistan3 mukaan jopa 29 % suomalaisista käyttää jotakin ad blocking -ohjelmaa.

Kuluttajien tavoittaminen onkin siis muuttunut yhä haastavammaksi. Ulkomainonta on yksi harvoista mainonnan muodoista, jota ei voi ohittaa, blokata tai kelata ja on näin ollen erinomainen tapa saada yhteys kuluttajiin.

Downtown Digital -verkostomme sopii tähän tarkoitukseen hyvin. Downtown Digital – Metropolitan -verkoston 262 näyttöä sijaitsevat keskeisillä sijainneilla Espoossa, Helsingissä, Hyvinkäällä, Järvenpäässä, Keravalla, Nurmijärvellä sekä Tuusulassa, ja ne tavoittavat yli 30 miljoonaa kontaktia viikossa. Lisäksi mainospinnat on mahdollista räätälöidä juuri sinun tarpeisiisi sopiviksi.

Ota yhteyttä

Tutustu paikallisratkaisuihin

 

 

 

LÄHTEET
2: Clear Channel Australia: The Context Effect (2016)
3: Posterscope: The Dynamic Difference (2013)

 

Paikallisratkaisut - lue asiakastarinoita

Ainacomin dynaaminen kampanja toi suuren huomioarvon halutussa kohderyhmässä

Paikallisratkaisut

Ainacomin dynaaminen kampanja toi suuren huomioarvon halutussa kohderyhmässä

AinaCom toteutti dynaamisen kampanjan, jossa Ainacomin viesti päivittyi reaaliaikaisesti...
Lue lisää
Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Paikallisratkaisut

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Bolt.Works kampanjoi näkyvästi Clear Channelin mainosverkostossa kevään ja kesän 2020 aikana...
Lue lisää
Kotipizzan herkullinen Jättitaulu-kampanja houkutteli Kotzonen ääreen

Paikallisratkaisut

Kotipizzan herkullinen Jättitaulu-kampanja houkutteli Kotzonen ääreen

Kotipizza on toteuttanut herkullisen Jättitaulu-kampanjan jo useana kesänä peräkkäin. Kampanjan...
Lue lisää

Isot Digit - lue asiakastarinoita

Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Isot Digit

Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Koite Health Oy:n uusi innovaatio Lumoral esiteltiin yleisölle Helsingin ydinkeskustan näyttävillä...
Lue lisää
Mentos MentMen Mobile-toteutus The Wallilla

Isot Digit

Mentos MentMen Mobile-toteutus The Wallilla

Tuhansia tuli koolle pelaamaan Mentoksen peliä puhelimillaan Clear Channelin digitaalisessa The...
Lue lisää
Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Isot Digit

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Mustin ja Mirrin puhutteleva erikoistoteutus herätti huomiota uudenvuodenaattona Musiikkitalon...
Lue lisää