Paikallisratkaisut, Isot Digit

Kotipizza puhutteli hyperlokaaleilla viesteillä

Kesän aikana helsinkiläisiä ilahdutti Downtown Digital -näytöille sekä Rautatieaseman Grand Central -näytölle toteutettu Kotipizzan kampanja, jossa käytettiin sijaintikohdennettua mainontaa. Kampanja toteutettiin jo toistamiseen vuoden 2018 jatkoksi.

Asiakas: Kotipizza
Tavoite: Houkutella ohikulkijat pizzalle sijaintikohdennettujen mainosviestien avulla
Kampanaja-aika: The Grand Central -kampanja 8.-21.7.2019, Downtown Digital -kampanja 8.-25.8.2019 

Kotipizza Grand central -case

Kampanja alkoi heinäkuussa Rautatieaseman Grand Central -näytöstä ja jatkui elokuussa Helsingin kaupunkikeskustan Downtown digital -mainoslaitteissa.

Ohikulkijoita houkuteltiin pizzalle oivaltavin viestein useissa eri lokaatioissa, muun muassa Viiskulmassa ja Kauppatorin laidalla. Esimerkiksi Kapteeninpuistikossa leikiteltiin Kapteeni Käskee-hengessä samalla kun Kauppatorilla varoiteltiin lokeista.

Tutkimusten mukaan mainonnan paikallisuus nostaa selkeästi sen huomioarvoa ja katseluaikaa. Kotipizzan kampanjan voikin siis sanoa olleen ulkomainontaa parhaimmillaan. Mainoslaitteiden ajankohtaiset tekstit vaihtelivat kekseliäästi paikan mukaan, kun taas visuaalisuus noudatti kuluttajille tuttua Kotipizzan ilmettä.

kotipizza-dd

Ajankohtaisuudella ja paikkasidonnaisuudella parempia tuloksia

Ajankohtainen mainos lisää tutkitusti sitoutuneisuutta 32 % ja se saa 20 % enemmän visuaalista huomiota2. Oikeassa paikassa sijaitseva mainos puolestaan jättää yli puolet vahvemman muistijäljen mainoksen sanomasta ja lisää harkintaa 10 %3. Yhdistämällä nämä kaksi voit saavuttaa uskomattomia tuloksia.

Kuluttajat arvostavat yhä yksilöllisempää, omiin tarpeisiinsa vastaavaa sisältöä, joka ei häiritse. Tämä ilmenee myös mainonnan esto-ohjelmien käytön yleistymisenä: Statistan3 mukaan jopa 29 % suomalaisista käyttää jotakin ad blocking -ohjelmaa.

Kuluttajien tavoittaminen onkin siis muuttunut yhä haastavammaksi. Ulkomainonta on yksi harvoista mainonnan muodoista, jota ei voi ohittaa, blokata tai kelata ja on näin ollen erinomainen tapa saada yhteys kuluttajiin.

Downtown Digital -verkostomme sopii tähän tarkoitukseen hyvin. Downtown Digital – Metropolitan -verkoston 262 näyttöä sijaitsevat keskeisillä sijainneilla Espoossa, Helsingissä, Hyvinkäällä, Järvenpäässä, Keravalla, Nurmijärvellä sekä Tuusulassa, ja ne tavoittavat yli 30 miljoonaa kontaktia viikossa. Lisäksi mainospinnat on mahdollista räätälöidä juuri sinun tarpeisiisi sopiviksi.

Ota yhteyttä

Tutustu paikallisratkaisuihin

 

 

 

LÄHTEET
2: Clear Channel Australia: The Context Effect (2016)
3: Posterscope: The Dynamic Difference (2013)

 

Paikallisratkaisut - lue asiakastarinoita

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Paikallisratkaisut

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Kotipizzalla otettiin käyttöön mainonnnan ROI:ta mittaava työkalu, jolla todennettiin jo aiemmin...
Lue lisää
Kotipizzan herkullinen Jättitaulu-kampanja houkutteli Kotzonen ääreen

Paikallisratkaisut

Kotipizzan herkullinen Jättitaulu-kampanja houkutteli Kotzonen ääreen

Kotipizza on toteuttanut herkullisen Jättitaulu-kampanjan jo useana kesänä peräkkäin. Kampanjan...
Lue lisää
Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Paikallisratkaisut

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Bolt.Works kampanjoi näkyvästi Clear Channelin mainosverkostossa kevään ja kesän 2020 aikana...
Lue lisää

Isot Digit - lue asiakastarinoita

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Isot Digit

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja...
Lue lisää
Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Isot Digit

Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Samsung lanseesari uuden Samsung Music Galaxy -tapahtumakonseptinsa yhteistyössä artisti Isac...
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

Isot Digit

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

L'Oréalin uutuustuote Telescopic Lift lanseerattiin näyttävästi kauppakeskusympäristössä....
Lue lisää