Ostosympäristö, Kaupunkiympäristö

Helsinki Missio Yksinäisyyden Vangit

Helsinki Missio halusi herättää huomiota osallistavalla erikoistoteutuskampanjalla yksinäisyyttä vastaan.

TEHOKAS MAINOSKAMPANJA YKSINÄISYYTTÄ VASTAAN

HelsinkiMission näyttävä ”Vapauta yksinäisyyden vangit” –kampanja toteutettiin marraskuussa 2015 vaikuttavalla erikoistoteutuksella. HelsinkiMission vapaaehtoiset astuivat Clear Channelin neljään mainospilariin Helsingin keskustan vilkkailla kulkureiteillä. Lisäksi kampanja toteutettiin rautatieasemalla ja neljässä eri kauppakeskuksessa kattavalla Shopping Digital – mainosverkostolla.

Kampanjan pääviesti oli: ”Yksinäisyys on kuin vankila. Yli 400 suomalaista odottaa yksinäisenä toista ihmistä. Voit vapauttaa yksinäisyyden vankeja tukemalla HelsinkiMission työtä lahjoituksin.”

Järjestön tavoitteena oli kerätä lahjoituksia yksinäisyyden vastaiseen työhön. Saadut varat käytettiin uusien vapaaehtoisten ja tukihenkilöiden rekrytointiin ja koulutukseen, sekä ammattiavun toteuttamiseen.

HelsinkiMission markkinointipäällikön Helena Hulkon mukaan molemmat ulkomediat olivat todella pysäyttävät. Pilarit herättivät lukuisia keskusteluja yksinäisyydestä kaupunkilaisten ja HelsinkiMission vapaaehtoisten välillä. Shopping Digital mainoslaite sisälsi maksulaitteen ja reagoi liikkeeseen, jonka vuoksi laiteverkosto toimi innovatiivisena ratkaisuna saamaan ohikulkijat lahjoittamisen äärelle.

Lähde: HelsinkiMissio, Markkinointipäällikkö Helena Hulkko

helsnkimissio-sd-2-480x270-c-default

Ensimmäistä kertaa Suomessa ulkomainoksiin kytkettiin maksupääte, jolla ohikulkija pystyi tekemään lahjoituksen pankkikortillaan. Samalla hetkellä kun maksu oli suoritettu, mainoksen kalterit avautuivat.

TAVOITTAVUUS

Kampanjassa yhdistettiin digitaalisia näyttöjä ja perinteisiä mainospilareita luovalla tavalla näyttäväksi kampanjakokonaisuudeksi, joka tavoitti 17,7 miljoonaa kontaktia (OTC) kampanjaviikon aikana.

 

Tutustu Ostoympäristö-tuotteisiin Tutustu Kaupunkiympäristö-tuotteisiin

Ostosympäristö - lue asiakastarinoita

Polarin Motion-erikoistoteutus osallistutti yleisöä

Ostosympäristö

Polarin Motion-erikoistoteutus osallistutti yleisöä

Polarin kampanja osallistutti ja sai aikaan Top of Mindia POLAR ARJEN SANKARIT Kampanjan tavoite:...
Lue lisää
3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Ostosympäristö

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus...
Lue lisää
GoGolfin kampanja aktivoi golfaamaan myös talvella

Ostosympäristö

GoGolfin kampanja aktivoi golfaamaan myös talvella

GoGolf toteutti ulkomainoskampanjan loppuvuonna, joka keräsi runsaasti huomiota ja onnistui upeasti...
Lue lisää

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita

Telia kutsui yritykset tukemaan pienyrittäjiä

Kaupunkiympäristö

Telia kutsui yritykset tukemaan pienyrittäjiä

Maalis-huhtikuun 2020 vaihteessa olimme mukana tukemassa Telian #yhdessä-kampanjaa, jossa haluttiin...
Lue lisää
Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Kaupunkiympäristö

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiön Poista tämä mainos -kampanja lasten syöpätutkimusten puolesta...
Lue lisää