Ostosympäristö, Kaupunkiympäristö

Helsinki Missio Yksinäisyyden Vangit

Helsinki Missio halusi herättää huomiota osallistavalla erikoistoteutuskampanjalla yksinäisyyttä vastaan.

TEHOKAS MAINOSKAMPANJA YKSINÄISYYTTÄ VASTAAN

HelsinkiMission näyttävä ”Vapauta yksinäisyyden vangit” –kampanja toteutettiin marraskuussa 2015 vaikuttavalla erikoistoteutuksella. HelsinkiMission vapaaehtoiset astuivat Clear Channelin neljään mainospilariin Helsingin keskustan vilkkailla kulkureiteillä. Lisäksi kampanja toteutettiin rautatieasemalla ja neljässä eri kauppakeskuksessa kattavalla Shopping Digital – mainosverkostolla.

Kampanjan pääviesti oli: ”Yksinäisyys on kuin vankila. Yli 400 suomalaista odottaa yksinäisenä toista ihmistä. Voit vapauttaa yksinäisyyden vankeja tukemalla HelsinkiMission työtä lahjoituksin.”

Järjestön tavoitteena oli kerätä lahjoituksia yksinäisyyden vastaiseen työhön. Saadut varat käytettiin uusien vapaaehtoisten ja tukihenkilöiden rekrytointiin ja koulutukseen, sekä ammattiavun toteuttamiseen.

HelsinkiMission markkinointipäällikön Helena Hulkon mukaan molemmat ulkomediat olivat todella pysäyttävät. Pilarit herättivät lukuisia keskusteluja yksinäisyydestä kaupunkilaisten ja HelsinkiMission vapaaehtoisten välillä. Shopping Digital mainoslaite sisälsi maksulaitteen ja reagoi liikkeeseen, jonka vuoksi laiteverkosto toimi innovatiivisena ratkaisuna saamaan ohikulkijat lahjoittamisen äärelle.

Lähde: HelsinkiMissio, Markkinointipäällikkö Helena Hulkko

helsnkimissio-sd-2-480x270-c-default

Ensimmäistä kertaa Suomessa ulkomainoksiin kytkettiin maksupääte, jolla ohikulkija pystyi tekemään lahjoituksen pankkikortillaan. Samalla hetkellä kun maksu oli suoritettu, mainoksen kalterit avautuivat.

TAVOITTAVUUS

Kampanjassa yhdistettiin digitaalisia näyttöjä ja perinteisiä mainospilareita luovalla tavalla näyttäväksi kampanjakokonaisuudeksi, joka tavoitti 17,7 miljoonaa kontaktia (OTC) kampanjaviikon aikana.

 

Tutustu Ostoympäristö-tuotteisiin Tutustu Kaupunkiympäristö-tuotteisiin

Ostosympäristö - lue asiakastarinoita

GoGolfin kampanja aktivoi golfaamaan myös talvella

Ostosympäristö

GoGolfin kampanja aktivoi golfaamaan myös talvella

GoGolf toteutti ulkomainoskampanjan loppuvuonna, joka keräsi runsaasti huomiota ja onnistui upeasti...
Lue lisää
Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Ostosympäristö

Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Samsung lanseesari uuden Samsung Music Galaxy -tapahtumakonseptinsa yhteistyössä artisti Isac...
Lue lisää
RAYn jännittävä Takatukka -kampanja

Ostosympäristö

RAYn jännittävä Takatukka -kampanja

asiakas: RAY (nykyinen Veikkaus) tavoite: lisätä brändin tunnettuutta ja raikastaa sen mielikuvaa...
Lue lisää

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita

Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Kaupunkiympäristö

Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Koite Health Oy:n uusi innovaatio Lumoral esiteltiin yleisölle Helsingin ydinkeskustan näyttävillä...
Lue lisää
Helsingin Sanomat – Land of free press

Kaupunkiympäristö

Helsingin Sanomat – Land of free press

Yhdysvaltojen presidentin Donald Trumpin ja Venäjän presidentti Vladimir Putinin tavatessa Suomessa...
Lue lisää
Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Kaupunkiympäristö

Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Valotaidefestivaali Lux Helsingin aikaan Musiikkitalon seinää koristaa SPECTRUM, tekoälypohjainen...
Lue lisää