Ostosympäristö, Paikallisratkaisut, Kaupunkiympäristö

GoGolfin kampanja aktivoi golfaamaan myös talvella

GoGolf toteutti ulkomainoskampanjan loppuvuonna, joka keräsi runsaasti huomiota ja onnistui upeasti peilaten tavoitteisiin. Mainonta lisäsi kävijöitä Euroopan moderneimpaan golfin harjoittelukeskukseen, joka sijaitsee Espoon Kerassa. Onnistuneeseen kampanjaan vaikutti useita tekijöitä – lue lisää miksi GoGolf valitsi ulkomainonnan osaksi kampanjaansa.

Asiakas: GoGolf

Kampanja tavoite: Aktivoida espoolaiset viihtymään myös talvella golfin parissa, sekä toimipisteen tunnettuuden lisääminen

Kohderyhmä: Golfarit ja viihde-elämyksistä kiinnostuneet ihmiset

Mainospinnat: Shopping Digital -verkosto

 

 

GoGolf on Euroopan moderneimpaan golfin harjoittelukeskukseen luokiteltu viihde-elämysten kohde Espoon Kerassa. GoGolf Lounge tarjoaa loistavat harjoittelumahdollisuudet kaikille lähtötasosta riippumatta ympäri vuoden. Markkinoinnin keinoin halutaan vahvistaa viestiä, että kyseessä on matalan kynnyksen viihdekeskus, eikä pelkästään ammattigolfareille tarkoitettu kohde.

Viihdekeskus pitää sisällään muun muassa golfareiden modernin olohuoneen, 11 golfsimulaattoria, yli 20 lyöntipaikkaa sekä viihtyisän Heineken Loungen. GoGolfissa valmennetaan myös lähes 1000 golfaria läpi talven PGA valmentajien toimesta. 

 

golfarit aktivoituivat ja tunnettuus lisääntyi

GoGolf halusi kannustaa golfareita ja muita viihteen ystäviä harrastamaan golfia myös talvella. Kampanja toteutettiin marraskuun loppupuolella ja kampanjan yhtenä mittari oli mainonnan tehokkuus – miten kävijöitä saatiin ohjattua viihtymään golfin pariin. Mainonta herätti tietoisuutta ympärivuotisen golfaamisen mahdollisuuksista, ja keräsi ihmisiä talvellakin golfin pariin.

Kampanjan päätarkoituksena oli myös lisätä Keran toimipisteen tunnettuutta ja kohottaa yleisesti kohteen laatumielikuvaa. Mainonnassa onkin tärkeää vahvistaa brändin mielikuvia sekä tunnettuutta, varsinaisen aktivoinnin lisäksi. Mainoskampanja onnistui mallikkaasti ja kampanjalle asetetut tavoitteet saavutettiin.

 

kauppakeskukset mainosympäristönä varmistivat loistomenestyksen

GoGolf hyödynsi Clear Channelin kauppakeskuksien mediapintoja, eli Shopping Digital -verkostoa. Laajennetut tilat Keran halleissa kiinnittivät kauppakeskuksissa käyvien ihmisten huomion hyvällä menestyksellä. Kampanjalla haluttiin tavoittaa golfista kiinnostuneita ihmisiä ja golfareita. Lisäksi kampanjan markkinoinnissa käytettiin GoGolfin omia kanavia. Ostosympäristössä olevat mediapinnat tavoittavat valtavasti ihmisiä ja Clear Channelin digitaalinen verkosto kauppakeskuksissa on erittäin kattava ja tehokas. Mainoskampanja toteutettiin räätälöidyillä paikallisratkaisuilla, koska haluttiin tavoittaa laajasti erityisesti Espoon alueella, lähellä GoGolf Loungea.

 
Tutustu paikallisratkaisuihin
 
 GoGolf-mainos-Shpping-Digital-mediapinnassa-Isossa-Omenassa

ulkomainonnan hyödyt 

Ulkomainonta on moderni massamedia, joka mahdollistaa kattavan tavoittavuuden sekä korkean toistotason. Mediapintojen sijainti tarjoaa monipuolisen mahdollisuuden näkyä juuri siellä, missä kuluttajat liikkuvat ja viettävät aikaa kohderyhmät huomioiden.

 

"Ulkomainonnan mediaympäristöllä on erityinen merkitys viestin tavoitettavuudessa.", kuvailee Senior Vice President of Media, Marketing, Training & Events Mikael Hästbacka.

 

Alueellisella ulkomainonnalla kasvatetaan myyntiä nopeasti ja tehokkaasti. Clear Channelin ulkomainosratkaisuilla tavoitetaan asiakkaat lähellä yritystä ja ohjataan heidät suoraan yrityksen luokse.

digitaalisuuden tehokkuus osana mainoskampanjaa

Ulkomainonta oli osa GoGolfin monikanavista mainoskampanjaa. GoGolf hyödyntää markkinoinnissa myös omaa mediaansa, johon kuuluu heidän 9 kenttää ja rangea, digitaaliset kanavat sekä oma GoGolf-lehti. Ilmiöiden rakentamiseen tarvitaan myös ulkopuolisia medioita ja ulkomainonta on luovalla toteutuksella todettu toimivaksi markkinointikeinoksi. 

Digitaalisilla mainoskampanjoilla saadaan tavoitettua kuluttajia moderneilla ja kätevillä ratkaisuilla. Digitaaliset mediapinnat kiinnittävät lähes jokaisen huomion näyttävällä ja puhuttelevalla liikuvalla kuvalla. Digitaalisen ulkomainonnan etuna ovat mahdollisuus huomioida ympäristöä ja vuorovaikuttaa kohderyhmien kanssa. Myös GoGolf koki digitaalisen ulkomainonnan toimivana ratkaisuna osana kampanjan markkinointimixiä.

 

”Digitaaliset mainospinnat ovat päivitettävissä nopeasti ja kustannustehokkaasti. Kohdennus onnistuu nopeasti ja mediaympäristöön voi vaikuttaa.”, kertoo Senior Vice President of Media, Marketing, Training & Events Mikael Hästbacka.

 

Yhteistyössä on voimaa

Lopuksi Mikael Hästbacka kertoo kokevansa yhteistyön Clear Channelin kanssa toimivaksi ja tehokkaaksi.

"Toimimme osittain itsekin mediana, niin arvostamme nopeaa reagointia, raportointia ja luotettavuutta. Clear Channelilla prosessit ovat hienosti kunnossa. Se antaa hyvän syyn käyttää ulkomainontaa myös jatkossa.", kertoo Senior Vice President of Media, Marketing, Training & Events Mikael Hästbacka.

 

Lue lisää Clear Channelista yrityksenä »


Tutustu tarkemmin ulkomainontaan ja sen hyötyihin »

 


KIINNOSTUITKO? OTA MEIHIN YHTEYTTÄ JA SUUNNITELLAAN TARPEISIISI SOPIVA RATKAISU!

Ota yhteyttä

 

 


Ostosympäristö - lue asiakastarinoita

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Ostosympäristö

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää
Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Ostosympäristö

Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Samsung lanseesari uuden Samsung Music Galaxy -tapahtumakonseptinsa yhteistyössä artisti Isac...
Lue lisää
Ulkomainokset lisäsivät juureen leivottujen Pågen-leipien tunnettuutta

Ostosympäristö

Ulkomainokset lisäsivät juureen leivottujen Pågen-leipien tunnettuutta

Pågenin kekseliäät ulkomainokset houkuttelivat herkullisen leivän pariin ja lisäsivät yrityksen...
Lue lisää

Paikallisratkaisut - lue asiakastarinoita

K-marketin säädynaaminen kesäkampanja

Paikallisratkaisut

K-marketin säädynaaminen kesäkampanja

K-Marketin Piknik-sää -kampanja houkutteli kaupunkilaiset viettämään piknikiä säästä riippumatta....
Lue lisää
Skanssi valitsi dynaamisen ulkomainoskampanjan tukemaan lanseerausta

Paikallisratkaisut

Skanssi valitsi dynaamisen ulkomainoskampanjan tukemaan lanseerausta

Kauppakeskus Skanssi toteutti ison lanseerauskampanjan syksyn puolivälissä, minkä tavoitteena oli...
Lue lisää
Kotipizzan herkullinen Jättitaulu-kampanja houkutteli Kotzonen ääreen

Paikallisratkaisut

Kotipizzan herkullinen Jättitaulu-kampanja houkutteli Kotzonen ääreen

Kotipizza on toteuttanut herkullisen Jättitaulu-kampanjan jo useana kesänä peräkkäin. Kampanjan...
Lue lisää

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita

Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Kaupunkiympäristö

Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Elisa halusi todentaa ulkomainonnan vaikutuksen myymäläkävijämääriin. ToinenPHD tutki, kuinka...
Lue lisää
Telia kutsui yritykset tukemaan pienyrittäjiä

Kaupunkiympäristö

Telia kutsui yritykset tukemaan pienyrittäjiä

Maalis-huhtikuun 2020 vaihteessa olimme mukana tukemassa Telian #yhdessä-kampanjaa, jossa haluttiin...
Lue lisää
SF FILM ILAHDUTTI INTERAKTIIVISELLA KAMPANJATOTEUTUKSELLA

Kaupunkiympäristö

SF FILM ILAHDUTTI INTERAKTIIVISELLA KAMPANJATOTEUTUKSELLA

SF Film toi digitaaliset värityskuvat Kauppakeskus Kampin kävijöiden kokeiltavaksi Late Lammas:...
Lue lisää