Digitaalinen mainonta, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille nuorille. Toteutuksessa hyödynnettiin ulkomainonnan lisäksi näyttävää installaatiota, joka sisälsi 800 kenkäparia Kampin Narinkkatorilla. Kokonaisuus herätti voimakkaita tunteita, korosti kodittomien nuorten tilannetta ja kannusti yleisöä toimimaan.

 

Asiakas: Sininauhasäätiö

Kampanjan tavoite: kerätä lahjoituksia yksityishenkilöiltä ja yrityksiltä

Kohderyhmä: laaja yleisö/koko Suomi

Kampanjan ajankohta: 6.10.–8.10.2023


Katu Ei Ole Koti on Sininauhasäätiön varainhankinnankampanja, jonka tuotoilla autetaan kodittomia nuoria. Kampanjassa hyödynnettiin oivaltavasti ulkomainontaa, joka yhdistettiin vaikuttavaan toteutukseen Kampin Narinkkatorilla. Vaikka ulkomainonta kattoi koko Suomen, erityinen panostus sijoittui pääkaupunkiseudun näkyvyyteen, koska asunnottomuus on siellä yleisintä. 

 

"Ulkomainonta, erityisesti Clear Channelin ’The Wall’ tarjoaa meille erinomaisen keinon tavoittaa kampanjan kohderyhmä. The Wall yhdistettynä Katu Ei Ole Koti -kampanjan installaatioon Narinkkatorilla antaa mahdollisuuden kokonaisvaltaiseen näkyvyyteen siellä, missä tapahtuu",

kuvailee Jack Tarvajärvi Valveelta.

 

Koskettavaa symboliikkaa ja ohittamatonta näkyvyyttä

Viikonlopun ihmisvilinän pysäytti vaikuttava näky Kampin Narinkkatorilla:

800 kenkäparia, joista jokainen symboloi yhtä Suomessa olevaa koditonta nuorta. Tämä huomiota herättävä installaatio yhdistettynä Kampin ikoniseen 'The Wall' -pintaan, loi ajatuksia herättävän ja ohittamattoman yhdistelmän.

Tällaiset puhuttelevat kokonaisuudet eivät vain informoi ja tavoita suurta yleisöä, vaan myös jäävät mieleen, herättävät ajatuksia ja aktivoivat. Lisäksi ulkomainonta kohtaa ihmiset heidän arkielämässään häiritsemättä tai keskeyttämättä, minkä vuoksi he ovat vastaanottavaisia näkemälleen.

 

Ulkomainonnan voima piilee sen kyvyssä luoda yhteys reaalimaailmaan

Kampanjan pääviesti "Katu ei ole koti" pyrki välittämään Sininauhasäätiön tavoitteen tarjota jokaiselle asunnottomalle oma koti, jonne he voivat laskea päivän päätteeksi kengät eteiseen. Kengät ovat olennainen osa asunnottomien arkea, ja suomalaisessa kulttuurissa kenkien jättäminen eteiseen on kotiin saapumisen symboli. 

Koska ulkomainonta on suurta ja näyttävää, se jättää pysyvän muistijäljen katsojan mieleen. Siihen yhdistettynä vaikuttavat visuaaliset elementit tai symbolit, kuten kodittomien nuorten edustamat kengät, ovat erityisen tehokkaita.

 

Onnistunutta pro bono -näkyvyyttä tärkeälle teemalle

Olemassaolomme tarkoitus "A platform for Good" kiteytyy siihen, että haluamme olla muutakin kuin mediantarjoaja. Teemme pieniä ja suuria tekoja yhdessä kaupunkien ja mainostajien kanssa, joilla edistämme hyvinvointia yhteiskunnassamme. Siksi haluamme tarjota tämän kaltaisille tärkeille aiheille ilmaista medianäkyvyyttä.

"Olimme erityisen tyytyväisiä kampanjan näkyvyyteen ja siihen, miten se otettiin vastaan laajalti. Kampanjan alkuperäinen tavoite saavutettiin, mikä tekee meidät onnellisiksi.
 
Erityisesti koemme onnistuneemme mediamainonnan näkökulmasta luomalla kokonaisuuden, jossa hyödynsimme tapahtumaosaamistamme erinomaisesti ja vahvistimme viestiä DOOH-pinnoilla. Haluamme lopuksi antaa erityiskiitoksen Clear Channelille, joka lähti mukaan kampanjaan",
 
sanoo Jack Tarvajärvi.
 
 
Katso video toteutuksesta:
 

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Digitaalinen mainonta

Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Koite Health Oy:n uusi innovaatio Lumoral esiteltiin yleisölle Helsingin ydinkeskustan näyttävillä...
Lue lisää
Valio Oltermanni muistutti liikenneturvasta näyttävästi

Digitaalinen mainonta

Valio Oltermanni muistutti liikenneturvasta näyttävästi

Valio Oltermanni halusi kannustaa autoilijoita huomioimaan nopeusrajoitukset entistä huolellisemmin...
Lue lisää
Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Digitaalinen mainonta

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Inspiraatio

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalisella ulkomainonnalla ihmisten tietoisuuteen − Lemonsoft Oy mainosti menestyksekkäästi...
Lue lisää
HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

Inspiraatio

HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

HelsinkiMission Jotta vastassa olisi ihminen -varainhankintakampanjassa hyödynnettiin...
Lue lisää
Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Inspiraatio

Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Terveystalo toteutti loka-marraskuun vaihteessa ennaltaehkäisevän mainoskampanjan Shopping Digital...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Kotipizzan herkullinen Jättitaulu-kampanja houkutteli Kotzonen ääreen

Mainonnan toimivuus

Kotipizzan herkullinen Jättitaulu-kampanja houkutteli Kotzonen ääreen

Kotipizza on toteuttanut herkullisen Jättitaulu-kampanjan jo useana kesänä peräkkäin. Kampanjan...
Lue lisää
Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Mainonnan toimivuus

Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Henkilöstövuokrausyritys Bolt.Works on kampanjoinut näyttävästi jo parin vuoden ajan Clear...
Lue lisää
Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Mainonnan toimivuus

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalisella ulkomainonnalla ihmisten tietoisuuteen − Lemonsoft Oy mainosti menestyksekkäästi...
Lue lisää