Digitaalinen mainonta, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille nuorille. Toteutuksessa hyödynnettiin ulkomainonnan lisäksi näyttävää installaatiota, joka sisälsi 800 kenkäparia Kampin Narinkkatorilla. Kokonaisuus herätti voimakkaita tunteita, korosti kodittomien nuorten tilannetta ja kannusti yleisöä toimimaan.

 

Asiakas: Sininauhasäätiö

Kampanjan tavoite: kerätä lahjoituksia yksityishenkilöiltä ja yrityksiltä

Kohderyhmä: laaja yleisö/koko Suomi

Kampanjan ajankohta: 6.10.–8.10.2023


Katu Ei Ole Koti on Sininauhasäätiön varainhankinnankampanja, jonka tuotoilla autetaan kodittomia nuoria. Kampanjassa hyödynnettiin oivaltavasti ulkomainontaa, joka yhdistettiin vaikuttavaan toteutukseen Kampin Narinkkatorilla. Vaikka ulkomainonta kattoi koko Suomen, erityinen panostus sijoittui pääkaupunkiseudun näkyvyyteen, koska asunnottomuus on siellä yleisintä. 

 

"Ulkomainonta, erityisesti Clear Channelin ’The Wall’ tarjoaa meille erinomaisen keinon tavoittaa kampanjan kohderyhmä. The Wall yhdistettynä Katu Ei Ole Koti -kampanjan installaatioon Narinkkatorilla antaa mahdollisuuden kokonaisvaltaiseen näkyvyyteen siellä, missä tapahtuu",

kuvailee Jack Tarvajärvi Valveelta.

 

Koskettavaa symboliikkaa ja ohittamatonta näkyvyyttä

Viikonlopun ihmisvilinän pysäytti vaikuttava näky Kampin Narinkkatorilla:

800 kenkäparia, joista jokainen symboloi yhtä Suomessa olevaa koditonta nuorta. Tämä huomiota herättävä installaatio yhdistettynä Kampin ikoniseen 'The Wall' -pintaan, loi ajatuksia herättävän ja ohittamattoman yhdistelmän.

Tällaiset puhuttelevat kokonaisuudet eivät vain informoi ja tavoita suurta yleisöä, vaan myös jäävät mieleen, herättävät ajatuksia ja aktivoivat. Lisäksi ulkomainonta kohtaa ihmiset heidän arkielämässään häiritsemättä tai keskeyttämättä, minkä vuoksi he ovat vastaanottavaisia näkemälleen.

 

Ulkomainonnan voima piilee sen kyvyssä luoda yhteys reaalimaailmaan

Kampanjan pääviesti "Katu ei ole koti" pyrki välittämään Sininauhasäätiön tavoitteen tarjota jokaiselle asunnottomalle oma koti, jonne he voivat laskea päivän päätteeksi kengät eteiseen. Kengät ovat olennainen osa asunnottomien arkea, ja suomalaisessa kulttuurissa kenkien jättäminen eteiseen on kotiin saapumisen symboli. 

Koska ulkomainonta on suurta ja näyttävää, se jättää pysyvän muistijäljen katsojan mieleen. Siihen yhdistettynä vaikuttavat visuaaliset elementit tai symbolit, kuten kodittomien nuorten edustamat kengät, ovat erityisen tehokkaita.

 

Onnistunutta pro bono -näkyvyyttä tärkeälle teemalle

Olemassaolomme tarkoitus "A platform for Good" kiteytyy siihen, että haluamme olla muutakin kuin mediantarjoaja. Teemme pieniä ja suuria tekoja yhdessä kaupunkien ja mainostajien kanssa, joilla edistämme hyvinvointia yhteiskunnassamme. Siksi haluamme tarjota tämän kaltaisille tärkeille aiheille ilmaista medianäkyvyyttä.

"Olimme erityisen tyytyväisiä kampanjan näkyvyyteen ja siihen, miten se otettiin vastaan laajalti. Kampanjan alkuperäinen tavoite saavutettiin, mikä tekee meidät onnellisiksi.
 
Erityisesti koemme onnistuneemme mediamainonnan näkökulmasta luomalla kokonaisuuden, jossa hyödynsimme tapahtumaosaamistamme erinomaisesti ja vahvistimme viestiä DOOH-pinnoilla. Haluamme lopuksi antaa erityiskiitoksen Clear Channelille, joka lähti mukaan kampanjaan",
 
sanoo Jack Tarvajärvi.
 
 
Katso video toteutuksesta:
 

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalinen mainonta

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalisella ulkomainonnalla ihmisten tietoisuuteen − Lemonsoft Oy mainosti menestyksekkäästi...
Lue lisää
Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Digitaalinen mainonta

Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Atria Suomi Oy halusi kampanjassaan kertoa, että kaikki kanatuotteet voidaan jäljittää...
Lue lisää
Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Digitaalinen mainonta

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Ulkomainonta valittiin mukaan Vallilan mainoskampanjaan, sillä sen avulla voidaan saada laaja...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Inspiraatio

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Taksi Helsinki on kääntänyt katseet puoleensa kaupungin vilinässä ja lentokentän hälinässä –...
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Inspiraatio

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää
Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Inspiraatio

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalisella ulkomainonnalla ihmisten tietoisuuteen − Lemonsoft Oy mainosti menestyksekkäästi...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Mainonnan toimivuus

Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Vöner toteuttaa näyttäviä ulkomainoskampanjoita katukuvassa. Yrityksen ensimmäisen...
Lue lisää
Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Mainonnan toimivuus

Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Samsung toteutti näyttävän lanseerauskampanjan uuden Samsung Galaxy S22 -sarjan johdosta. Kampanjan...
Lue lisää
Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Mainonnan toimivuus

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Suomalaisen komediatuotannon johtotähdet palaavat valkokankaalle, kun Luokkakokous 3 -elokuva saa...
Lue lisää