Digitaalinen mainonta, Store Digital, Ostosympäristö, Mainonnan toimivuus

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus on huipussaan. 3 Kaveria päätti hyödyntää tätä otollista aikaa ja lanseerasi ensimmäisen ulkomainoskampanjansa S-ryhmän päivittäistavarakaupoissa. Kampanjan ajoitus oli loistava, sillä uudet jäätelöpuikot saatiin kuluttajille tutuiksi juuri ennen kesähelteiden ja varsinaisen jäätelökauden alkua. 


Asiakas:
3 Kaveria
Tavoite: Kampanjan tavoitteena oli tuoda 3 Kaverin kevään uudet jäätelöpuikot ihmisten tietoisuuteen pääkaupunkiseudulla.
Kampanja-aika: 8.-24.5.2020 ja 1.6.-7.6.2020



3 Kaveria on raivannut tiensä suomalaisten sydämiin. Rakastettu jäätelöbrändi on aikaisemmin hyödyntänyt lähinnä sosiaalista mediaa sekä lehtiartikkeleja markkinoinnissaan. Tänä kesänä kuvaan astui ulkomainonta, jonka avulla uutuustuotteet saatiin lanseerattua isosti koko kansan tietoisuuteen.

Laajasta mainosvalikoimastamme mainosratkaisuksi valikoitui Store Digitalin HOK-sarja, joka mahdollistaa kuluttajien tavoittamisen S-ryhmän päivittäistavarakaupoissa jopa 10:ssä eri kaupungissa.

”Hyödynsimme ulkomainontaa ensimmäistä kertaa, ja päädyimme Store Digitaliin, koska halusimme päästä lähelle asiakasta sekä ostohetkeä", kertoo Anna Wikholm, markkinointivastaava, 3 Kaveria. 

Valtakunnallinen myymälämediamme on erinomainen mainosvalinta kesään, sillä päivittäistavarakaupoissa asioidaan riippumatta siitä, missä tai miten kuluttajat kesäänsä viettävät.
68 %1 suomalaisista käy ruokakaupassa useammin kuin kerran viikossa ja valtaosa heistä (63 %)
2 asioi pääasiallisesti juuri S-ryhmän kaupoissa. Verkostomme tavoittaakin kokonaisuudessaan huikeat 32 miljoonaa kontaktia viikossa.

Digitaalinen mainosverkosto kaupan sisällä vaikuttaa tutkitusti tuotteen myyntiin, ja se on toimiva kanava tuotteen tunnettuuden, markkinaosuuden sekä myynnin kasvattamiseksi.

  • 86 % suomalaisista kertoo kiinnittäneensä huomiota ruokakaupassa näkyvään mainontaan.
  • 44 % vastaajista kertoo ostaneensa jonkin myymälänäytöllä mainostetun tuotteen.
  • 40 % vastaajista toivoisi mainosnäyttöjen kertovan uutuustuotteista.1

Tehokas keino puhutella kuluttajaa juuri ostopäätöksen äärellä

Kesällä monien sesonkituotteiden myynti lisääntyy huomattavasti ja houkuttelevia uutuustuotteita ilmestyy valtavasti valikoimiin. On arvioitu, että kuluttaja näkee 40 minuutin kauppareissun aikana jopa 500 hintaviestiä: tämä tarkoittaa 125 viestiä minuutissa ja 2 viestiä sekunnissa.3

Hyödyntämällä Store Digital -mainospintoja voit varmistaa sen, että kuluttaja muistaa juuri sinun brändisi tuotehyllyn ääreen astuessaan. Näkyvyys ostohetkellä kannattaa, sillä jopa 67 % tuotevalinnoista tehdään vasta kaupassa.1


Myymälässä olevat mainokset ovat paras keino vaikuttaa ostopäätökseen:

  • 63 % suomalaisista kertoo myymälässä olevien mainosten vaikuttavan ostopäätökseen.
  • 54 % suomalaisista kertoo tuote-esittelyiden olevien mainosten vaikuttavan ostopäätökseen.
  • 16 % suomalaisista kertoo ostoskärryssä olevien mainosten vaikuttavan ostopäätökseen.2

Myymälämainonta oli positiivinen kokemus myös 3 Kaverille:

"Käyttäisin ulkomainontaa jatkossakin, varsinkin sellaisten tuotteiden kohdalla, jotka haluan kerralla saattaa isomman yleisön tietoisuuteen. Yhteistyö Clear Channelin kanssa on ollut erittäin sujuvaa ja asiakaslähtöistä”, Anna Wikholm kertoo.


lataa store digital -opas

 

Kesä 2020 – houkuttelevin ulkomainoskesä koskaan

Kesäsesonki on mainostajalle erinomaista aikaa, sillä kesä saa ihmiset vapautumaan: 68 % kertoo olevansa elämyshakuisempia, 63 % spontaanimpia ja 45 % kertoo tekevänsä kesällä enemmän heräteostoksia.4 
 
Kesä 2020 on ainutlaatuisen houkutteleva aika kokeilla ulkomainontaa, sillä kevään poikkeustilanteen takia monet suomalaiset ovat vaihtaneet ulkomaanmatkasuunnitelmat kesälomaan Suomessa. Tästä syystä uskomme, että ulkomainonta tavoittaa ennennäkemättömän määrän kuluttajia tänä kesänä. Usean ennusteen mukaan suomalaiset tulevat matkustamaan ja kuluttamaan ennätysmäärän Suomessa − nyt todella kannattaa panostaa ulkomainontaan! 
 

Jotta voisimme tehdä tästä kesästä vieläkin houkuttelevamman ulkomainoskesän, tarjoamme nopeimmille asiakkaille rajoitetusti tutustumistarjouksia. Ota yhteyttä ja suunnitellaan yhdessä kesän houkuttelevin mainoskampanja! 

Tutustu kesään sopiviin uutuustuotteisiin OTA YHTEYTTÄ

 


LÄHTEET
1. Consumer Compass Oy. Clear Channel. Ostopolkututkimus 2018 Kohderyhmä: N1040, Väestö 18-69
2. Tietokanta: Kantar Mind, tammi-kesä 2018. Päivittäistavarat. Kohderyhmä: Väestö 15-74, est. 3 801 000.
3. Clear Channel UK: the Science of Supermarkets, 2018
4. Suomalaisen Työn Liitto: Kesätutkimus 2014

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Uusi teknologia tukemassa Polarin onnistunutta kampanjaa

Digitaalinen mainonta

Uusi teknologia tukemassa Polarin onnistunutta kampanjaa

Polar lähti rohkeasti toteuttamaan ulkomainonnan avulla uusien tuotteiden lanseerauksia ja...
Lue lisää
Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Digitaalinen mainonta

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Suomalaisen komediatuotannon johtotähdet palaavat valkokankaalle, kun Luokkakokous 3 -elokuva saa...
Lue lisää
Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista

Digitaalinen mainonta

Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista

Clear Channel lanseerasi viime vuoden lopulla ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen, jonka...
Lue lisää

Store Digital - lue asiakastarinoita

Luova SodaStream-kampanja herätti ostokiinnostuksen

Store Digital

Luova SodaStream-kampanja herätti ostokiinnostuksen

Maailman johtavan kuplavesien valmistajan SodaStreamin selkeät ja hyväntuuliset ulkomainokset...
Lue lisää
Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Store Digital

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää
Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Store Digital

Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Vöner toteuttaa näyttäviä ulkomainoskampanjoita katukuvassa. Yrityksen ensimmäisen...
Lue lisää

Ostosympäristö - lue asiakastarinoita

Polarin Motion-erikoistoteutus osallistutti yleisöä

Ostosympäristö

Polarin Motion-erikoistoteutus osallistutti yleisöä

Polarin kampanja osallistutti ja sai aikaan Top of Mindia POLAR ARJEN SANKARIT Kampanjan tavoite:...
Lue lisää
LIDL AKTIVOI KULUTTAJIA INTERAKTIIVISELLA ERIKOISTOTEUTUKSELLA

Ostosympäristö

LIDL AKTIVOI KULUTTAJIA INTERAKTIIVISELLA ERIKOISTOTEUTUKSELLA

Lidl lanseerasi Cien-värikosmetiikkasarjan näyttävästi syksyllä 2016. Kampanjassa hyödynnettiin...
Lue lisää
RAYn jännittävä Takatukka -kampanja

Ostosympäristö

RAYn jännittävä Takatukka -kampanja

asiakas: RAY (nykyinen Veikkaus) tavoite: lisätä brändin tunnettuutta ja raikastaa sen mielikuvaa...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Ulkomainokset lisäsivät juureen leivottujen Pågen-leipien tunnettuutta

Mainonnan toimivuus

Ulkomainokset lisäsivät juureen leivottujen Pågen-leipien tunnettuutta

Pågenin kekseliäät ulkomainokset houkuttelivat herkullisen leivän pariin ja lisäsivät yrityksen...
Lue lisää
Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Mainonnan toimivuus

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Kotipizzalla otettiin käyttöön mainonnnan ROI:ta mittaava työkalu, jolla todennettiin jo aiemmin...
Lue lisää
Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Mainonnan toimivuus

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Ulkomainonta valittiin mukaan Vallilan mainoskampanjaan, sillä sen avulla voidaan saada laaja...
Lue lisää