Digitaalinen mainonta, Store Digital, Ostosympäristö, Mainonnan toimivuus

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus on huipussaan. 3 Kaveria päätti hyödyntää tätä otollista aikaa ja lanseerasi ensimmäisen ulkomainoskampanjansa S-ryhmän päivittäistavarakaupoissa. Kampanjan ajoitus oli loistava, sillä uudet jäätelöpuikot saatiin kuluttajille tutuiksi juuri ennen kesähelteiden ja varsinaisen jäätelökauden alkua. 


Asiakas:
3 Kaveria
Tavoite: Kampanjan tavoitteena oli tuoda 3 Kaverin kevään uudet jäätelöpuikot ihmisten tietoisuuteen pääkaupunkiseudulla.
Kampanja-aika: 8.-24.5.2020 ja 1.6.-7.6.2020



3 Kaveria on raivannut tiensä suomalaisten sydämiin. Rakastettu jäätelöbrändi on aikaisemmin hyödyntänyt lähinnä sosiaalista mediaa sekä lehtiartikkeleja markkinoinnissaan. Tänä kesänä kuvaan astui ulkomainonta, jonka avulla uutuustuotteet saatiin lanseerattua isosti koko kansan tietoisuuteen.

Laajasta mainosvalikoimastamme mainosratkaisuksi valikoitui Store Digitalin HOK-sarja, joka mahdollistaa kuluttajien tavoittamisen S-ryhmän päivittäistavarakaupoissa jopa 10:ssä eri kaupungissa.

”Hyödynsimme ulkomainontaa ensimmäistä kertaa, ja päädyimme Store Digitaliin, koska halusimme päästä lähelle asiakasta sekä ostohetkeä", kertoo Anna Wikholm, markkinointivastaava, 3 Kaveria. 

Valtakunnallinen myymälämediamme on erinomainen mainosvalinta kesään, sillä päivittäistavarakaupoissa asioidaan riippumatta siitä, missä tai miten kuluttajat kesäänsä viettävät.
68 %1 suomalaisista käy ruokakaupassa useammin kuin kerran viikossa ja valtaosa heistä (63 %)
2 asioi pääasiallisesti juuri S-ryhmän kaupoissa. Verkostomme tavoittaakin kokonaisuudessaan huikeat 32 miljoonaa kontaktia viikossa.

Digitaalinen mainosverkosto kaupan sisällä vaikuttaa tutkitusti tuotteen myyntiin, ja se on toimiva kanava tuotteen tunnettuuden, markkinaosuuden sekä myynnin kasvattamiseksi.

  • 86 % suomalaisista kertoo kiinnittäneensä huomiota ruokakaupassa näkyvään mainontaan.
  • 44 % vastaajista kertoo ostaneensa jonkin myymälänäytöllä mainostetun tuotteen.
  • 40 % vastaajista toivoisi mainosnäyttöjen kertovan uutuustuotteista.1

Tehokas keino puhutella kuluttajaa juuri ostopäätöksen äärellä

Kesällä monien sesonkituotteiden myynti lisääntyy huomattavasti ja houkuttelevia uutuustuotteita ilmestyy valtavasti valikoimiin. On arvioitu, että kuluttaja näkee 40 minuutin kauppareissun aikana jopa 500 hintaviestiä: tämä tarkoittaa 125 viestiä minuutissa ja 2 viestiä sekunnissa.3

Hyödyntämällä Store Digital -mainospintoja voit varmistaa sen, että kuluttaja muistaa juuri sinun brändisi tuotehyllyn ääreen astuessaan. Näkyvyys ostohetkellä kannattaa, sillä jopa 67 % tuotevalinnoista tehdään vasta kaupassa.1


Myymälässä olevat mainokset ovat paras keino vaikuttaa ostopäätökseen:

  • 63 % suomalaisista kertoo myymälässä olevien mainosten vaikuttavan ostopäätökseen.
  • 54 % suomalaisista kertoo tuote-esittelyiden olevien mainosten vaikuttavan ostopäätökseen.
  • 16 % suomalaisista kertoo ostoskärryssä olevien mainosten vaikuttavan ostopäätökseen.2

Myymälämainonta oli positiivinen kokemus myös 3 Kaverille:

"Käyttäisin ulkomainontaa jatkossakin, varsinkin sellaisten tuotteiden kohdalla, jotka haluan kerralla saattaa isomman yleisön tietoisuuteen. Yhteistyö Clear Channelin kanssa on ollut erittäin sujuvaa ja asiakaslähtöistä”, Anna Wikholm kertoo.


lataa store digital -opas

 

Kesä 2020 – houkuttelevin ulkomainoskesä koskaan

Kesäsesonki on mainostajalle erinomaista aikaa, sillä kesä saa ihmiset vapautumaan: 68 % kertoo olevansa elämyshakuisempia, 63 % spontaanimpia ja 45 % kertoo tekevänsä kesällä enemmän heräteostoksia.4 
 
Kesä 2020 on ainutlaatuisen houkutteleva aika kokeilla ulkomainontaa, sillä kevään poikkeustilanteen takia monet suomalaiset ovat vaihtaneet ulkomaanmatkasuunnitelmat kesälomaan Suomessa. Tästä syystä uskomme, että ulkomainonta tavoittaa ennennäkemättömän määrän kuluttajia tänä kesänä. Usean ennusteen mukaan suomalaiset tulevat matkustamaan ja kuluttamaan ennätysmäärän Suomessa − nyt todella kannattaa panostaa ulkomainontaan! 
 

Jotta voisimme tehdä tästä kesästä vieläkin houkuttelevamman ulkomainoskesän, tarjoamme nopeimmille asiakkaille rajoitetusti tutustumistarjouksia. Ota yhteyttä ja suunnitellaan yhdessä kesän houkuttelevin mainoskampanja! 

Tutustu kesään sopiviin uutuustuotteisiin OTA YHTEYTTÄ

 


LÄHTEET
1. Consumer Compass Oy. Clear Channel. Ostopolkututkimus 2018 Kohderyhmä: N1040, Väestö 18-69
2. Tietokanta: Kantar Mind, tammi-kesä 2018. Päivittäistavarat. Kohderyhmä: Väestö 15-74, est. 3 801 000.
3. Clear Channel UK: the Science of Supermarkets, 2018
4. Suomalaisen Työn Liitto: Kesätutkimus 2014

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Digitaalinen mainonta

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Suomalaisen komediatuotannon johtotähdet palaavat valkokankaalle, kun Luokkakokous 3 -elokuva saa...
Lue lisää
Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Digitaalinen mainonta

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Bolt.Works kampanjoi näkyvästi Clear Channelin mainosverkostossa kevään ja kesän 2020 aikana...
Lue lisää
Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Digitaalinen mainonta

Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Maaliskuussa 2020 Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin hyperlokaaleilla...
Lue lisää

Store Digital - lue asiakastarinoita

Luova SodaStream-kampanja herätti ostokiinnostuksen

Store Digital

Luova SodaStream-kampanja herätti ostokiinnostuksen

Maailman johtavan kuplavesien valmistajan SodaStreamin selkeät ja hyväntuuliset ulkomainokset...
Lue lisää
Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Store Digital

Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Vöner toteuttaa näyttäviä ulkomainoskampanjoita katukuvassa. Yrityksen ensimmäisen...
Lue lisää
Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Store Digital

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää

Ostosympäristö - lue asiakastarinoita

PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Ostosympäristö

PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Hymyjen tarina -kampanja ilahdutti kauppakeskuskävijöitä hyödyntämällä täysin uudenlaista...
Lue lisää
Polarin Motion-erikoistoteutus osallistutti yleisöä

Ostosympäristö

Polarin Motion-erikoistoteutus osallistutti yleisöä

Polarin kampanja osallistutti ja sai aikaan Top of Mindia POLAR ARJEN SANKARIT Kampanjan tavoite:...
Lue lisää
Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Ostosympäristö

Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Samsung lanseesari uuden Samsung Music Galaxy -tapahtumakonseptinsa yhteistyössä artisti Isac...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Mainonnan toimivuus

Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Henkilöstövuokrausyritys Bolt.Works on kampanjoinut näyttävästi jo parin vuoden ajan Clear...
Lue lisää
Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Mainonnan toimivuus

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Bolt.Works kampanjoi näkyvästi Clear Channelin mainosverkostossa kevään ja kesän 2020 aikana...
Lue lisää
Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Mainonnan toimivuus

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Ulkomainonta valittiin mukaan Vallilan mainoskampanjaan, sillä sen avulla voidaan saada laaja...
Lue lisää