30.5.2022 | Airport, Digitaalinen, Staattiset, Promootiot, Inspiraatio, Asiakaskokemus

Helsinki-Vantaan lentoaseman monipuoliset mahdollisuudet mainostajalle

Millainen mainosympäristö Helsinki-Vantaa on mainostajalle? Mitkä ominaisuudet tekevät Helsinki-Vantaasta kiinnostavan ja tavoittavan mainosympäristön? Lue lisää ja tutustu Helsinki-Vantaan monipuolisiin mediaratkaisuihin, joita kehitämme mainostajan tarpeita kuunnellen. 

Lentoasemalla tavoitat ostovoimaisia kohderyhmiä, niin kotimaisia kuin kansainvälisiä matkustajia, aina B2B-päättäjistä vapaa-ajan matkustajiin. Lentoasemalla kohtaat erilaisia kuluttajaprofiileja ja Heartbeats-konseptimme avulla voimme tarjota mainostajalle myös mahdollisuuden tavoittaa ja kohdentaa viesti haluttuun kohderyhmään korostuneesti.

Lentoasema on ainutlaatuinen mediaympäristö kasvattaa tunnettuutta ja rakentaa brändiä sekä aktivoida haluttua kohdeyleisöä. 67% ​pitää lentoasemaa erinomaisena mainosympäristönä, ja 50% matkustajista muistaa spontaanisti nähneensä mainontaa lentoasemalla.1  Lentoasemamainonta tavoittaa ostovoimaisia ja päättävässä asemassa työskenteleviä kuluttajia, ja erityisesti B2B-mediana lentoaseman rooli mainostajalle on valtaista. Matkustajat ovat myös positiivisessa mielentilassa, joten mainontaa kohdataan vastaanottavaisin mielin.1

Tutustu oppaaseemme: Miksi ja miten mainostaa lentoasemalla? »

 

Mainostajan tarpeisiin sopiva ratkaisu

Helsinki-Vantaan lentoasema tarjoaa upeita mahdollisuuksia mainostajan tarpeisiin, on kyse sitten lyhytkestoisesta taktisesta kampanjasta tai pitkäjänteisestä brändikampanjasta. Monipuolisista ratkaisuistamme löydät vaihtoehdon tavoittaa haluamasi yleisön ja lukuisat näyttävät mediapinnat takaavat onnistuneen lopputuloksen. Kun kampanjasi tavoite on selvä − löydämme sinulle parhaan ratkaisun tukemaan ja varmistamaan tavoitteesi täyttymisen. Olemme luokitelleet ratkaisumme kokonaisuuksiksi, joita ovat Fame, Context, Target, Reach, Reach Total ja Activate. Kuten nimet jo kertovatkin, on ne rakennettu mainostajalle suoraan tarvelähtöisesti. Ratkaisuja on mahdollista myös räätälöidä tarvittaessa.

Tutustu: Helsinki-Vantaa on digitaalisempi kuin koskaan »

 

fame – vahvista brändiä näyttävästi

Fame-ratkaisujen valtavat, katseenkääntävät mediapinnat tavoittavat lentoaseman vilkkaimmilla alueilla. Luo lähtemätön vaikutus ja kohtaa uniikki yleisö näyttävästi korkealuokkaisessa ympäristössä. Brändisi arvo, maine ja edelläkävijyys vahvistuu näkymällä lentoasemalla.

 

 "Luo lähtemätön vaikutus ja kohtaa uniikki yleisö näyttävästi korkealuokkaisessa ympäristössä."

 

 

Fame-ratkaisuilla rakennat pitkäkestoista vaikuttavuutta päivittäin vaihtuvaan yleisöön sekä luot lähtemättömän muistijäljen matkustajiin. Inspiroivat ja vaikuttavat toteutukset jättävät vahvan muistijäljen yleisöösi ja lisäävät huomioarvoa.

Upeita ja näyttäviä Fame-ratkaisuja ovat muun muassa The Voyage -. The Cube - sekä The High Street -mediaratkaisut. 

 

the high street

The High Street

HubSpot Video

The Cube

 

CONTEXT – tavoita täydellisessä kontekstissa

Context-ratkaisujen mediapinnat tavoittavat matkustajat valikoiduissa hetkissä ja lokaatioissa lentoasemalla. Puhuttele ja kohtaa kohderyhmäsi täydellisessä kontekstissa, oikeassa hetkessä ja mieleenpainuvassa paikassa. Kontekstuaalinen mainos huomataan ja sen viesti on merkityksellisempi.  Kontekstuaalinen viesti huomataan, sekä sen muistijälki on vahva. Puhuttelet oikealla sisällöllä juuri silloin, kun yleisö on vastaanottavaisessa mielentilassa.

 

"Puhuttele ja kohtaa kohderyhmäsi täydellisessä kontekstissa, oikeassa hetkessä ja mieleenpainuvassa paikassa."

 

Oikeassa kontekstissa mainostaminen jättää yli puolet vahvemman muistijäljen mainoksen sanomasta ja lisää harkintaa 10 %.2  Oikealla hetkellä tavoitettu viesti parantaa asiakaskokemusta sekä rakentaa brändiäsi relevantilla tavalla. 

Context-ratkaisuja ovat muun muassa Gate Takeover -, Fireworks - sekä Premium Parking Takeover - mediaratkaisut.

 

 

HubSpot Video

Business Lounge Takeover

 

TARGET – kohdenna näkyvyytesi

Target-ratkaisu tarjoaa kohdennetun näkyvyyden lentoaseman digitaalisilla mediapinnoilla valitulle kohderyhmälle. Tavoita tehokkaasti haluamasi kohdeyleisö lentoasemalla. Mainos näkyy juuri siellä, 
missä kohdeyleisösi tietyllä hetkellä korostuu ja viestisi tavoittaa tuloksellisesti.

Datan avulla lentoasemamainonnan tavoittavuus ja kohdentaminen tuo mainostamiseen tehoa. Tutustu Heartbeats-konseptiimme ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin kohdennetussa lentoasemamainonnassa. Tutustu digitaalisiin kohdennussarjoihimme ja esimerkiksi Target - Family Vacationers -ratkaisuun.

 

"Tavoita tehokkaasti haluamasi kohdeyleisö lentoasemalla. Mainos näkyy juuri siellä, missä kohdeyleisösi tietyllä hetkellä korostuu ja viestisi tavoittaa tuloksellisesti."

 

Datan avulla kohdentaminen onnistuu nyt entistäkin tehokkaammin. Uuden teknologian myötä ulkomainonnan erinomainen tavoittavuus pääsee aivan uudelle ulottuvuudelle tarkkojen kohdentamismahdollisuuksien myötä. Innovatiivinen Heartbeats-konsepti tekee mainonnasta lentoasemalla tavoittavaa täysin uudessa mittakaavassaan. Mainostat oikealla hetkellä, oikealle yleisölle, oikeassa paikassa. Lopputuloksena on kustannustehokasta mainontaa.
 

Kustannustehokkaampaa ja merkityksellisempää mainontaa.

 

Lue lisää kohdentamisesta lentoasemalla

 

reach – Tavoita laajasti ja kattavasti Helsinki-vantaalla

Reach-ratkaisu sisältää laajasti ja kattavasti tavoittavat staattiset ja digitaaliset mediaverkostot Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Puhuttele matkustajia ja näy vahvasti ympäri lentoasemaa. Tällä toteutuksella tavoitat ostovoimaisia matkustajia lyhyessä ajassa - laaja peitto, korkea toisto, pitkä vaikutusaika. Hetkittäisen vaikutuksen lisäksi myös pitkäaikainen brändin rakennus on tärkeää, sillä takaat brändisi menestyksen myös tulevaisuudessa.

 

"Laaja peitto. Korkea toisto. Pitkä vaikutusaika."

 

Brändin rakentamisessa, toisto, on yksi tehokkaimmista mainonnan keinoista. Jätät yleisöllesi muistijäljen toistamalla viestiäsi. Reach-ratkaisuja ovat muun muassa Reach Arrival - ja Reach Premium Traveller -ratkaisut.

 

HubSpot Video

 

REACH TotaL – Tavoita kattavasti Helsinki-vantaalla ja ulkona kaupungeissa

reach Total -ratkaisu pitää sisällään laajasti ja kattavasti tavoittavat staattiset ja digitaaliset mediaverkostomme lentoasemalla ja ulkona kaupungeissa, teiden varsilla sekä kaupoissa ja kauppakeskuksissa. Puhuttele kohdeyleisöäsi helposti ja tehokkaasti juuri siellä missä he liikkuvat ja viettävät aikaa. Tavoita, herätä huomiota ja jää mieleen kampanjallasi.

Yhdistämällä Helsinki-Vantaa lentoaseman uniikin ympäristön valtakunnallisiin mediaratkaisuihimme tavoitat laajasti ja kattavasti. Lentoasemalla vierailee runsas 15 miljoonaa kävijää vuodessa, ja myös kuukausittaiset kävijäluvut ovat korkeita. Reach Total -lentoasemanäkyvyys yhdistettynä muun ulkomainonnan kanssa mahdollistaa kohderyhmien tavoittamisen useassa lokaatiossa.

Kysyy lisää tavoittavista ratkaisuista myynniltämme »

 

 

activate - aktivoi elämyksellisesti

Activate-ratkaisut pitävät sisällään elämykselliset, tavoittavat ja vaikuttavat promootiolokaatiot lentoasemaympäristössä. Kohtaa, keskustele, tarjoa elämyksiä, sovi tapaamisia, tee kauppaa ja inspiroi. Kasvokkain kohtaamalla jäät mieleen ja luot brändielämyksen, joka ei unohdu.

"Kasvokkain kohtaamalla jäät mieleen ja luot brändielämyksen,

joka ei unohdu."

Lentoasema mahdollistaa myös elämyksellisiä ja tavoittavia promootiolokaatioita. Activate-ratkaisuilla kohtaat, keskustelet, sovit tapaamisia, teet kauppaa ja inspiroit. Kasvokkain kohtaaminen jättää yrityksesi ja brändisi mieleen. Luot elämyksellisen hetken, joka ei unohdu. Vuorovaikutuksellisella kohtaamisella rakennat positiivista asiakaskokemusta ja vahvistat laatumielikuvaa yrityksestäsi. 

 

"Osallista ja aktivoi ainutlaatuisella tavalla uniikissa ympäristössä."

 

Lentoasemalla vietetään yleensä 2-3h aikaa, joten promootiot ovat loistava tilaisuus kohdata positiivisella mielellä matkustava yleisösi. Promootiot ovat kuluttajia aktivoiva ja myyntiä lisäävä mainoskeino. Laadukkaasti toteutettu esillepano ja innostava vuorovaikuttaminen takaavat onnistuneen lopputuloksen.

Kysy lisää promootioista Helsinki-Vantaan lentoasemalla »

 

Activate

 

 

 

LÄHTEET

1) Clear Channel & ToinenPHDSource

2) Consumer Compass (2018) Ostopolkututkimus, n=1040

 

 

Jaa sisältö: