22.12.2021 | Airport, Digitaalinen

Uudistunut Helsinki-Vantaan lentoasema digitaalisempi kuin koskaan

Vuonna 2022 mainostajille luvassa upeita mahdollisuuksia Helsinki-Vantaan lentoasemalla

Helsinki-Vantaalla on käynnissä lentoaseman historian mittavin laajennushanke, jonka tavoitteena on kehittää lentoaseman palveluita ja asiakaskokemusta sekä vahvistaa Helsinki-Vantaan asemaa Euroopan johtavana vaihtokenttänä. Kokonaisuudessaan hanke valmistuu vuonna 2023. Lentoaseman laajennuskokonaisuus kiteytyy one roof -konseptiin, joka mahdollistaa yhä alati kasvavan matkustajamäärän ja palvelee entistä paremmin sekä liike- että vaihtomatkustuksen kasvua.¹ Kaikki toiminnot sijaitsevat yhden katon alla ja näin liikkuminen lentoasemalla on helppoa ja nopeaa.



Laajennushankkeen edetessä olemme kehittäneet lentoaseman mainosympäristöä mainostajien tarpeet entistä paremmin huomioiden. Lopputuloksena on ainutlaatuinen kohtaamispaikka brändin ja matkustajan välille − todellinen tulevaisuuden mediaympäristö. Mainostajille lentoasemalla on luvassa upeita mahdollisuuksia ja ennennäkemättömiä mediapintoja, joiden sijoittelussa on huomioitu matkustajan polku jokaista askelta myöten.

Uudet, modernit ja lentoaseman puitteita kunnioittavat mediapinnat tavoittavat sekä lähtevät että saapuvat matkustajat lentoaseman keskeisimmillä kulkuväylillä. Mediapintojen lokaatiot on tarkkaan mietitty palvelemaan brändejä parhaalla mahdollisella tavalla. Lentoaseman one roof -konsepti mahdollistaa mainostajalle halutun kohderyhmän laajamittaisen puhuttelun koko lentoaseman tavoittavuudessa.

Mainostajille lentoasemalla on luvassa upeita mahdollisuuksia ja ennennäkemättömiä mediapintoja, joiden sijoittelussa on huomioitu matkustajan polku jokaista askelta myöten.

 

Fireworks-mediapinta-Helsinki-Airport

Tulevaisuuden mainosympäristön avainelementit ovat datapohjainen kohdentaminen ja ostovoimainen yleisö


Helsinki-Vantaan lentoasema vahvistaa jalansijaansa ainutlaatuisena seikkailujen areenana, jossa mainostaja pystyy tavoittamaan ja herättämään huomiota ennennäkemättömällä tavalla. Lentoaseman kautta kulkee vuosittain miljoonia matkustajia ja brändille lokaatio on erittäin mielenkiintoinen, sillä se tarjoaa uniikin tarttumapinnan kansainvälisyyteen, ostovoimaiseen yleisöön ja aktiivisiin kuluttajiin. Lentoasemalla kohdataan ostovoimainen yleisö aina kansainvälisistä kohderyhmistä kotimaisiin B2B-päättäjiin.

 

Lue lisää lentoaseman mahdollisuuksista mainosympäristönä ≫


Heartbeats-konseptimme ansiosta lentoaseman tavoittavuus saa kokonaan uudet ulottuvuudet, kun osaamme dataa hyödyntäen kohdentaa mainostajan viestin halutulle kohderyhmälle ja tehostaa näin matkustajan ja mainostajan välistä dialogia entisestään. Heartbeats on moderni ja datalähtöinen ratkaisu, jonka avulla tunnistamme matkustajien reitit lentoasemalla eri ajankohtina.

 

Tutustu Heartbeats-konseptiin ja mainonnan kohdentamiseen ≫

 

Mediapinta-Helsinki-Airport


Monipuolinen tuotevalikoima nostaa kampanjamahdollisuudet uusiin korkeuksiin

Monipuolinen tuotevalikoimamme Helsinki-Vantaan lentoasemalla tarjoaa kattavasti työkaluja mainostajien eri tarpeisiin. Viime vuoden positiivisen vastaanoton saaneen tuoteuudistuksen jälkeen olemme tänä vuonna keskittyneet hiomaan tuoteportfoliota vastaamaan entistäkin paremmin mainostajien kasvavia tarpeita, niin taktisen kampanjoinnin kuin pidempikestoisemman vuosinäkyvyydenkin osalta. Lisäksi vuoden 2022 tuotevalikoimassa on huomioitu entistä kattavammin brändien tarpeet yli mainosympäristörajojen – tarjoamme tavoittavia yhdistelmätuotteita, joiden avulla puhuttelet kohdeyleisöäsi helposti sekä lentoasemalla että muissa mainosympäristöissämme.

Clear Channel on vahva toimija ja meillä on pitkät perinteet lentoasemamainonnan parissa - myös kansainvälisesti. Verkostomme kattaa yli 230 lentoasemaa maailmanlaajuisesti, mukaan lukien suurimpia lentoasemia Pohjois-Amerikassa. Pohjoismaissa olemme jo pitkään operoineet Helsinki-Vantaan lisäksi Oslon lentoasemaa ja ensi vuodesta alkaen myös Kööpenhaminan lentoasema on osa kansainvälistä portfoliotamme.


Ohjelmallinen ostaminen tuo lentoasemamainonnan käden ulottuville asiakkaillemme

Ohjelmallinen ostaminen tuo ulkomainontaan lisää ostamisen mahdollisuuksia ja lentoaseman digitaaliset ratkaisut tulevat olemaan mukana ohjelmallisen tuotekokonaisuudessa. Clear Channelin lanseerasi tänä vuonna LaunchPAD-alustan, joka mahdollistaa digitaalisen ulkomainonnan ostamisen reaaliajassa.

 

Tutustu: Ohjelmallinen ostaminen

Helsinki-Vantaan mahdollisuudet mainostajalle


Mainosympäristönä Helsinki-Airport tulee tarjoamaan asiakkaillemme vuonna 2022 monipuolisen ja kehittyvän tuotevalikoiman, upeat, modernit ja tavoittavat mediapinnat, mahdollisuuden puhutella ainutlaatuista ja ostovoimaista yleisöä sekä Heartbeats-konseptin avulla mainonnan kohdentamisen mahdollisuuden haluttuun kohderyhmään.

 

Lataa Miksi ja miten mainostaa lentoasemalla -opas ≫

 

Helsinki-Airport-Luoto


¹) Finavia, verkkosivut. 2021.

 

Jaa sisältö: