2.3.2021 | Tutkimus, Mainonnan toimivuus, Kuluttajakäyttäytyminen

Ulkomainonnan tavoittavuus on edelleen HYVÄLLÄ tasolla

Vuosi 2020 muutti maailmaa ja sitä kautta myös mediaympäristömme on muuttunut tänä poikkeuksellisena aikana. Vaikutukset ovat nähtävissä myös ulkomainosmedian osalta. Muutoksista huolimatta ulkomainonnan tavoittavuus ja nettokontaktit ovat edelleen hyvällä tasolla.

Ulkomainonnan, kuten koko median, vuosi 2020 oli haastava. Vaikka erilaiset rajoitukset ovat vaikuttaneet ihmisten liikkumiseen ja etätyökehoitus on otettu vakavasti, on ulkomainonnan tavoittavuus yhä korkealla tasolla. Katso ajantasainen tilannekatsauksemme. 

 

Ulkomainonta on säilyttänyt kilpailukykynsä odotettua paremmin

 

Ulkomainosmedian osalta otamme vuoden 2021 luottavaisin mielin vastaan. Kiinnostusta ja kysyntää ulkomainonnalle on edelleen. Monet mainostajat ovatkin jo palanneet ulkomainonnan pariin, ja rokotekannan kasvaessa ja rajoitusten höllentyessä, odotamme kysynnän kasvavan entisestään.

 

Myös Iso-Britanniasta kantautuu positiivisia uutisia ja näkökulmia asiaan, kun Omnicom UK esitteli mediakentän muutoksia vuosina 2020-2021. Uusimpien tutkimustulosten¹ mukaan ulkomainonnan tavoittavuus on edelleen korkea, TV:ta lukunottamatta korkeampi kuin muissa medioissa. Koronan aikana ja seurauksena ulkomainonnan toisto on kuitenkin väliaikaisesti alhaisemmalla tasolla. Ulkomainonnan kontaktiluvut ovat normaaliaikoina niin poikkeuksellisen suuria, että koronarajoituksien vaikutuksienkin jälkeen tavoittavuus on edelleen hyvällä tasolla. Kontakteja siis riittää.

 

Oheisessa kuvassa on nähtävissä, miten mediaympäristämme on jakautunut rajoitusten aikana. Mediaympäristön muutoksessa ulkomainonta menetti vain vähän tavoittavuuttaan.
 
 
Graafi_mediaympäristö_korona-aikana

 ulkomainonta joustaa, kun maailma ympärillämme muuttuu

 

Mennyt vuosi on tuonut muutoksia koko mediakenttään ja samalla myös tarpeen joustavuudelle. Ulkomainonnan joustavuudesta hyvän esimerkin antaa ohjelmallisen ostamisen kehittyminen. Ohjelmallisten alustojen avulla mainostajat voivat ostaa ulkomainontaa siellä, missä ihmiset liikkuvat. Ihmisten liikkumisen havainnointiin puolestaan voidaan hyödyntää muun muassa mobiililokaatioihin perustuvaa liikkumisdataa. Tämä auttaa meitä ymmärtämään myös merkittävän eron online-median (one-to-one) ja ulkomainosmedian välillä (one-to-many) välillä.

 

Vaikka vuosi 2020 oli ulkomainonnalle vaikea, me Clear Channelilla totesimme perinteisen median olevan edelleen joustava ja sopeutuva. Kykenimme ketterästi muuttamaan toimintamallejamme ja uskommekin, että vuosi 2021 tulee olemaan kehittymisen ja menestyksen vuosi.

 

Clear Channelin ratkaisut tavoittavat

 

Clear Channel Suomi Oy on valtakunnallinen ulkomainosyhtiö ja osa globaalia Clear Channel Outdoor -konsernia. Clear Channelin mainoslaiteverkostot sijaitsevat kaupunkien keskustoissa, suosituimmissa kauppakeskuksissa sekä myymälöiden sisällä ja vilkkaimpien teiden varsilla. Clear Channel on digitaalisen ulkomainonnan edelläkävijä, joka tarjoaa modernin ja kattavan mainosverkoston mainostajien käyttöön.

 

Kuulemme mielellämme sinusta ja tavoitteistasi tälle vuodelle. Autamme löytämään parhaan ratkaisun saada viestisi haluamasi kohderyhmän tietouteen.

 

OTA YHTEYTTÄ

Inspiroidu asiakastarinoistamme


Lähde 1: Omnicom UK. Covid & Post Covid Story.

Jaa sisältö: