Matkustusympäristö

Volvon näyttävä ulkomainoskampanja johti hyviin tuloksiin

Volvo Car Finland toteutti jälleen onnistuneen tuotelanseerauksen Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Toisto ja tavoittavuus varmistettiin yhdistämällä kampanjaan mukaan vaikuttavia isoja digipintoja myös lentoaseman ulkopuolelta. Näin näyttävät mainokset tavoittivat halutun kohderyhmän matkan jokaisella vaiheella. Lue lisää ja katso inspiroiva video alta! 

 

Asiakas: Volvo Car Finland

Käytetyt pinnat: valikoidut Shopping Walls -pinnat, Panorama Finland Total, Helsinki Airport: Reach Premium Launch, Fireworks, Landside Traveller, Departures Wall, High Street, Plaza Arrivals Wall, Isot digit: The Fame, The Wall, The Rex, The Scene, Sokos 360 

Kampanjan ajankohta: 14.11.-27.11.2022


Helsinki-Vantaan lentoasema on mainosympäristönä uniikki ja täynnä mahdollisuuksia niin brändiä rakentavalle kuin taktisellekin mainonnalle. Lentoasema tavoittaa vuosittain miljoonia paikallisia ja kansainvälisiä, ostovoimaisia matkustajia, joten se on erinomainen mainosympäristö sekä lokaaleille että globaaleille brändeille.  

 

Volvo Car Finland lanseerasi täyssähköisen Volvo EX90 -uutuusmallin hyödyntäen lentoaseman monipuolisia mainosratkaisuja. Tätä tuettiin kattavalla näkyvyydellä myös lentoaseman ulkopuolella: Volvo hyödynsi muun muassa ydinkeskustan The Fame, The Wall, The Rex, The Scene ja Sokos 360 premium -pintoja. Isot digitaaliset mainospinnat ovat erinomaisia näyttämöjä lanseerauskampanjoille, sillä ne vangitsevat huomion ja jättävät uuden tuotteen ihmisten mieliin. 

 

”Olemme käyttäneet Clear Channelin lentoaseman mainosratkaisuja aiemminkin mm. Volvo V90-lanseerauksen yhteydessä hyvin tuloksin. Olikin helppo päätös ottaa lentoaseman uudistuneet välineet osaksi Volvo EX90 -uutuusmallin julkistusta. Tavoitimme kannaltamme oikeat asiakkaat tehokkaasti ja pystyimme nostamaan uuden tuotteen tunnettuutta nopeasti. Ennakkomyynti sai tästä hyvin lisää vauhtia ja brändimme lisää vahvuutta!” kertoo Kari Joronen, Head of Marketing Operations, Volvo Car Finland Oy Ab.

 

Mainoksilla pyrittiin tavoittamaan ostovoimaiset asiakkaat sekä nostamaan uuden tuotteen tunnettuutta, ennakkomyyntiä ja brändin vahvuutta. Useiden eri mainospintojen ansiosta Volvon mainokset tavoittivat kohderyhmän matkan jokaisella hetkellä.  

 

Ulkomainonnalla lisäboostia lanseerauskampanjaan 

 

Ulkomainonnan hyödyntäminen lanseerauskampanjan tukena johtaa parempiin tuloksiin. Keskeisillä paikoilla sijaitsevat mainospinnat tavoittavat suuren yleisön sekä kampanjan viesti saa vahvuutta toistoilla. Useat kohtaamiset voimistavat uutuuden asemaa kuluttajan mielessä – ja näin myös harkinnan ja ostopäätöksien määrä lisääntyy.  

Ulkomainonnalla voidaan toteuttaa moderneja ja huomiota herättäviä lanseerauskampanjoita, jotka on räätälöity vastamaan juuri brändin tarpeisiin. Hyödynnä ulkomainonnan mahdollisuuksia ja kasvata tuotteesi tunnettuutta ja mainetta! 

 

Tutustu lentoaseman tuoteratkaisuihin »

Lue lisää ulkomainonnan hyödyistä »

 

Katso video:

 

 

Matkustusympäristö - lue asiakastarinoita

Vuoden jaetuin ulkomainos – #myhelsinkiairport

Matkustusympäristö

Vuoden jaetuin ulkomainos – #myhelsinkiairport

Finavia toteutti yhdessä TWBA\Helsingin ja Clear Channelin kanssa luovan kampanjan, josta syntyi...
Lue lisää
Mall of Triplan lanseeraus ulkomainosverkostossamme

Matkustusympäristö

Mall of Triplan lanseeraus ulkomainosverkostossamme

Mall of Tripla avasi ovensa lokakuussa Helsingin Pasilassa ja uusi kaupunkikeskus lanseerattiin...
Lue lisää
Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Matkustusympäristö

Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Software Sauna valitsi uniikin ja kohderyhmänsä tavoittavan lentoaseman ympäristön...
Lue lisää