3.1.2022 | Digitaalinen mainonta, Store Digital, Ostosympäristö, Tutkimus: mainonnan vaikuttavuus

Store Digital – Tuloksellista ja tehokasta mainontaa

Store Digital on uniikki mainosverkosto, jonka avulla kasvatat tuotteesi myyntiä. Verkoston mainosnäytöt sijaitsevat S-ryhmän päivittäistavarakaupoissa tai niiden välittömässä läheisyydessä noin 400 myymälässä, yli sadalla paikkakunnalla. Store Digital -verkosto on kasvanut vuosittain sisältäen tällä hetkellä 1 250 näyttöä parhaimmilla mainospaikoilla - voit siis saavuttaa yli 44 miljoonaa kontaktia viikossa! Store Digital -verkosto kattaa S-ryhmän myymälöistä runsaat 52 %1 ja Prismat, S-marketit, Alepat sekä Salet tavoittavat viikon aikana jopa 85 % suomalaisista2, mikä tekee S-ryhmän kaupoista tavoittavimman päivittäistavarakauppaverkoston. Voit siis muistuttaa tuotteestasi ja aktivoida ostoaikeissa olevat kuluttajat ympäri Suomen.

Oikeassa paikassa, oikeaan aikaan, OIKEALLA VIESTILLÄ

Vaikka verkko-ostamisen suosio on kasvussa, niin ennustusten mukaan jopa 76 % tuotteista tullaan edelleen ostamaan fyysisestä myymälästä. Kauppojen läheisyyteen tai niiden sisälle sijoitellut mainosnäytöt ovatkin erinomainen väline mainosviestien välittämiseen paikassa, jossa yleisö on jo lähtökohtaisesti todella motivoitunutta ostamaan. Kontekstissa oleva mainonta lisää mainosten kiinnostavuutta ja niihin sitoutumista, ja dynaamisesti päivittyvien digitaalisten mainosnäyttöjen onkin todettu kasvattavan myyntiä jopa +16 %3.

Vaikka verkko-ostamisen suosio on kasvussa, niin ennustusten mukaan jopa 76 % tuotteista tullaan edelleen ostamaan fyysisestä myymälästä.

 

Store Digital -verkostossamme teet tuloksellista mainontaa ja saat kuluttajan ostamaan tuotteesi. Digitaalinen myymälämedia kaupan sisällä vaikuttaa tutkitusti suoraan tuotteen myyntiin, ja se on toimiva kanava tuotteen tunnettuuden, markkinaosuuden sekä myynnin kasvattamiseksi. Kattava verkostomme tuo viestisi lähelle asiakasta oikeassa paikassa, oikeaan aikaan. Mainostamalla Store Digital -verkostossamme varmistat sen, että kuluttaja muistaa juuri sinun brändisi tuotehyllyn ääreen astuessaan.

Hyödynnä verkoston tarjoamaa valtakunnallista näkyvyyttä, mainosta paikallisesti tietyllä alueella tai valikoitujen S-ryhmän kauppojen, kuten Prismojen, yhteydessä. Valtakunnallinen verkostomme ohjaa ajatuksia ostopäätöksen hetkellä, ja verkoston avulla voit vaikuttaa kuluttajan valintoihin. 

Tutkimus: Myymälämedia ohjaa ostopäätöksiä

 

Store-Digital-verkosto-tavoittaa

 

case: proteiinipatukka

Store Digital -verkostossamme, valikoiduissa myymälöissä, toteutettiin talvella 2020 mainoskampanja proteiinipatukalle ja tulokset olivat erinomaiset4. Kampanja houkutteli lähes tuhat täysin uutta asiakasta kokeilemaan tuotetta. Positiiviset vaikutukset jatkuivat myös kampanjan jälkeen, sillä uusasiakkaista jopa 38 % konvertoitui uudelleenostajaksi.

Kampanjan aikana oli nähtävissä selkeä kehityspiikki:

  • Asiakkaat +76 %
  • Ostetut tuotteet +97 %
  • Ostotapahtumat +83 %
  • Osuus Proteiinipatukat-kategorian ostotapahtumista +84 %


CASE: PURUKUMI

Store Digital -verkostossa toteutettiin syys-lokakuussa 2021 mainoskampanja purukumibrändille. Kampanjaviikon aikana kasvoivat sekä ostavien asiakkaiden määrä (+10 %), ostettujen tuotteiden määrä (+ 11 %) että ostokertojen määrä (+11 %). Kampanjalla voidaan todeta olleen pitkäkestoinen vaikutus kuluttajiin, sillä kampanjaviikkoa seuranneella viikolla mainonnan vaikuttavuus parani entisestään:

  • Asiakkaat +20 %
  • Ostetut tuotteet +26 %
  • Ostotapahtumat +24 %

CASE: KAURARUOKAKERMA

Maaliskuussa 2021 oli Store Digital -verkostossa esillä kauraruokakerman mainoskampanja. Tuote on luonteeltaan sellainen, joka saattaa päätyä asiakkaiden ostoskoriin yksittäisestä herätteestä ja puhtaasta kokeilunhalusta. Kerätyn ostodatan perusteella mainonnalla voidaankin todeta olleen tehostava vaikutus tuotteen menestykseen: kampanjaviikon aikana ostavien asiakkaiden ja ostettujen tuotteiden määrä kasvoi +11 % ja ostokertojen määrä kasvoi +9 %. Samaan aikaan kilpailevien brändien metriikat painuivat miinuksen puolelle (ostavat asiakkaat -3 %, ostetut tuotteet -6 % ja ostokerrat -4 %).

 

tavoita asiakkaasi ostopäätöksen hetkellä

Olemme koostaneet oppaan, joka tutustuttaa sinut myymälämainontaan. Oppaassa kerromme, miksi Store Digital myymälämediaratkaisumme on tehokkain tapa tavoittaa asiakkaasi ostohetkellä. Kerromme myös, millaisiin tilanteisiin ja tarpeisiin mainonta myymälän sisällä sopii. Oppaassa käsitellään myymälämainonnan hyötyjä ja erityispiirteitä. Monivuotisen kokemuksemme lisäksi käytämme oppaan tukena laadukasta tutkimusdataa.

lataa store digital -opas

 

Kiinnostuitko Store Digital -myymälämediamme tarjoamista tehokkaista mainosmahdollisuuksista? Ota yhteyttä myyntiimme.

OTA YHTEYTTÄ

 

Store-Digital-mediapinta-tavoittaa-ostopäätöksen-hetkellä

 

Lähteet:

1) SOK. Luvut päivitetty 2.9.2021.

2) Kantar Mind 2021. Ulkomainonnan mittaaminen ja tulokset 2018-2020.

3) Webinar: How to influence add-to-cart moments with an in-store digital media channel. Broadsign, 2021.

4) SOK - Smart Marketing. 2021.