Ulkomainonta voi tarkoittaa julisteita ja mainostauluja ympäri kaupunkia, mutta se on yhtälailla myös Helsingin, Espoon ja Turun kaduilla rullaavia kaupunkipyöriä, vilkkaimpien liikennereittien yhteyteen rakennettuja mainosverkostoja ja tilojen haltuunottoa, sekä ajatusten ohjaamista ostoympäristössä kuten kauppakeskuksissa ja niiden läheisyydessä. Myös ilmaisnäytteet, autojen koeajot ja muut promootiot ovat ulkomainontaa. Ulkomainontaa on kaikki mainonta, minkä koh kotisi ulkopuolella – Out Of Home.
Kolme asiaa erottaa ulkomainonnan muusta mediakentästä.
Massamediana ulkomainonta tavoittaa kaikki. Ulkomainonnan vahvuutena on suuren tavoittavuuden lisäksi toiston määrä. Kampanja kohdataan useaan otteeseen viikon aikana siellä missä ihmiset liikkuvat ja muu mediahäly on pienimmillään.
Ulkomainonta on tällä hetkellä ainut kasvava massamedia, johon mediakentän muutokset eivät vaikuta negatiivisesti.
Ulkomainonta mahdollistaa kuluttajan kohtaamisen juuri oikealla hetkellä. Esimerkiksi ostoympäristössä mainostaja on läsnä ostopäätöksen hetkellä.
Ulkomainonnalla voidaan toteuttaa hyvinkin näyttäviä mainoskampanjoita. Erikoistoteutukset ja digitaalisuus maksimoivat huomioarvon.
Ulkomainonta on todella kustannustehokasta mainostajalle. Voit tavoittaa halutessasi kaikki tai kohdentaa mainontaa tietyille kohderyhmille monipuolisilla tuoteratkaisuillamme. Digitaalisuus tarjoaa mahdollisuuden dynaamiseen mainontaan, jolloin luovaa sisältöä voidaan näyttää dataohjatusti. Näin mainonta pysyy relevanttina vähällä vaivalla.
Ulkomainonnassa pelkkä suuri koko tai erinomaisinkaan sijainti eivät yksin riitä takaamaan huomioarvoa. Sekä viestillä että suunnittelulla on tärkeä rooli onnistuneessa ulkomainoskampanjassa. Tässä muutama vinkki seuraavaa kampanjaasi varten!
0207 312 000. tai lähetä sähköpostia
sales@clearchannel.fi