11.05.2020 | Uratarina
Clear Channel syksyn harjoittelijoiden silmin: osa 2, markkinointi
Viime syksynä pääsimme tutustumaan viiteen huipputyyppiin! Pyrimme tarjoamaan harjoittelupaikkoja joka syksy sekä kevät, sillä harjoitteluohjelma tarjoaa molemmille osapuolille mahdollisuuden oppia sekä saada inspiraatiota ja uusia näkökulmia. Ensimmäisessä osassa tutustuimme myynnin harjoittelijoiden kokemuksista ja nyt sukellamme markkinoinnin harjoittelijoiden maailmaan.
Viivin, Nikon ja Villen monipuolisiin työtehtäviin kuuluivat muun muassa Adobe-ohjelmien, kuten After Effectsin, Photoshopin ja InDesignin käyttö, verkkosivujen päivittäminen, valokuvaus sekä erilaisten teksti- ja kuvasisältöjen luominen. Unohtumaton harjoittelukokemus antoi hyvät valmiudet jatkoon ja erityisesti toimiston yhteisöllisyys ja tiimihenki teki siitä erinomaisen.
"Clear Channel antoi minulle mahdollisuuden oppia uusia asioita ympäristössä, jossa ei tarvinnut pelätä epäonnistumista. Minusta tuntui, että voin mennä puhumaan kenelle tahansa ja sitä ei tarvitse jännittää, oli henkilö sitten vierustoveri taikka toimitusjohtaja", kertoo Niko.
"Heti ensimmäisestä päivästä lähtien minusta on tuntunut siltä, että olen osa työporukkaa", Ville jatkaa.
Niko Haapalinna, 25
Haaga-Helia, Liiketalouden koulutusohjelma, 3. vuoden opiskelija
3 ensimmäistä sanaa, jotka tulevat mieleen Clear Channelista:
matala hierarkia, yhteisöllinen, moderni.
Opintojaan viimeistelevä Niko tuo iloa ja huumoria jokaiseen päivään. Hän hurmaa työkaverit sosiaalisuudellaan ja avuliaisuudellaan. Nikolla on paljon kokemusta erilaisista asiakaspalvelutehtävistä ja hän onkin erinomainen kuuntelija ja juttukaveri.
"Hain Clear Channelille, sillä jo opiskelujeni aikana minulle muodostui käsitys, että Clear Channel on moderni, innovatiivinen ja ammattimainen ulkomainonnan toimija. Olin myös kuullut Clear Channelin upean kekseliäistä erikoistoteutuksista, ja halusinkin päästä osaksi porukkaa, joka ne on mahdollistanut. Lisäksi olin, ja olen edelleen sitä mieltä, että Clear Channel on kova sana markkinoinnin piireissä!"
"Ensimmäinen päivä oli ennen kaikkea todella jännittävä. Minua oltiin pyydetty tekemään presentaatio itsestäni ensimmäistä päivää varten. Minuutin ajan käteni tärisivät uusien työkavereiden edessä, mutta jännitykseni katosikin kokonaan. Toimiston työntekijät hymyilivät minulle ja nauroivat, kun kerroin jännittyneitä vitsejäni heidän edessään. Tästä tuli erittäin lämmin, hyvä ja tervetullut olo. Mielestäni minut otettiin oikein hyvin vastaan toimistolla, alussa erityisesti työparini Mikko oli suuri apu, ja jollakin tapaa tuntui omalta tukihenkilöltäni", Niko kertoo.
Ville Manninen, 26
Haaga-Helia, Liiketalouden koulutusohjelma, 3. vuoden opiskelija
3 ensimmäistä sanaa, jotka tulevat mieleen Clear Channelista:
asiantunteva, avoin ja mukava
Kolmatta vuotta Haaga-Heliassa opiskeleva Ville haki Clear Channelille, sillä työtehtävät vaikuttivat todella mielenkiintoisilta ja kansainvälisyys sekä valtakunnallinen verkosto houkuttelivat Villeä yhä entisestään. Vaikka Ville osasi odottaa mukaansatempaavia työtehtäviä, niiden monipuolisuus yllätti. Työharjoittelun aikana Ville on osoittautunut oikeaksi Excel-velhoksi.
"Heti ensimmäisestä päivästä lähtien minusta on tuntunut siltä, että olen osa työporukkaa. Työtehtäviä oli laidasta laitaan. Olen päässyt tutustumaan sekä osallistumaan monipuolisesti erilaisiin projekteihin, joita B2B-mediamyyntiyrityksen toiminta pitää sisällään."
Harjoittelu antoi Villelle paremman käsityksen siitä, miten B2B-yritykset toimivat. Hän oppi paljon ulkomainonnasta ja sen tehokkuudesta. "Lisäksi käsitys siitä, mitä haluan valmistuttuani tehdä työkseni, on muovautunut harjoittelun ansiosta", Ville kertoo.
Viivi Lehtinen, 21
Haaga-Helia, Liiketalouden koulutusohjelma, 3. vuoden opiskelija
3 ensimmäistä sanaa, jotka tulevat mieleen Clear Channelista:
yhteisöllinen, lämminhenkinen ja opettavainen
Luonteeltaan innokas ja energinen Viivi pitää vastuusta ja mahdollisuudesta ideoida sekä toteuttaa sisältöä itsenäisesti, mutta arvostaa myös yhteisiä hetkiä työkavereiden kanssa. Hän on rakastanut tarinoiden kirjoittamista ja piirtämistä jo päiväkodista asti, ja maalaileminen ja kirjoittaminen ovatkin Viiville edelleen tärkeitä rentoutumiskeinoja.
”Juuri ennen hakemista olin nähnyt tosi mielenkiintoisen erikoistoteutuksen Clear Channelin Adshel-pinnoissa. Clear Channel vaikutti modernilta ja monipuoliselta yritykseltä."
”Olen saanut paljon vastuuta, mihin olen osaltani vaikuttanut oma-aloitteisuudellani. Olen muun muassa kirjoittanut päivityksiä sosiaaliseen mediaan sekä julkaissut verkkosivuartikkeleita ja uutiskirjeitä Hubspot-järjestelmän kautta. Tämän lisäksi olen saanut suunnitella ja toteuttaa yrityksen ensimmäisen ladattavan oppaan sekä tehdä mainosvideoita Adobe After Effectsillä sekä graafisia kuvia niin Adobe Photoshopilla kuin Illustratorillakin. Pääsin myös mukaan markkinoinnin strategiapalaveriin sekä IAB:n järjestämään Smart Marketing -seminaariin”, Viivi kertoo opettavaisista työtehtävistään.
"Olen joka päivä ajatellut, miten mahtava juttu Clearille hakeminen oli! Sen lisäksi, että olen oppinut uskomattoman paljon, olen myös löytänyt elinikäisiä ystäviä. Yhteishenki Clear Channelilla on puhdasta kultaa.”
Kiinnostuitko?
Tutustu myös
myynnin harjoittelijoihin:
Jaa sisältö: