Talviedut 2022 – Vinkit ja ideat mainostajalle

Vuodenvaihteen aika on monille täynnä rakkaita ja odotettuja juhlia. Juhlasesonki alkaa jo marraskuusta ja kiihtyy kohti joulunaikaa mentäessä. Täältä löydät vinkkejä ja inspiraatiota talvisesongin markkinointiin.

Nyt on aika hyödyntää talven juhlasesonkia ja loistaa loppuvuoden kampanjoissa!

Ota yhteyttä

Kausiedut talven juhlasesonkiin

Digitaaliset mediapinnat
lisäetu -20 %*
 
Staattiset mediapinnat

lisäetu -20 %*

Kausiedut ovat voimassa viikot 51-4.
 
tutustu ratkaisuihimme
 
 

Hyödynnä tilaisuus tavoittaa, vaikuttaa ja herättää huomiota –
siellä missä kuluttajat tekevät viime hetken ostoksia!

Kuulemme mielellämme sinusta ja autamme sinua löytämään parhaan ratkaisun saada viestisi haluamasi kohderyhmän tietouteen.

OTA YHTEYTTÄ

 

*koskee vain uusia varauksia.



Siirry tästä haluamaasi osioon:


Inspiraatiota menneistä upeista kampanjoista »

Faktaa ja vinkkejä talven juhlasesongin mainontaan »

Uusi vuosi, uudet kujeet – isosti ja näyttävästi »

Tiesitkö?

Joulu

Vuonna 2020 tehty tutkimus paljasti, että joulutunnelman suomalaisille tekee jouluruoka4. Store Digital -verkosto on uniikki päivittäistavarakaupan mainosverkosto, joka on kohdistettu FMCG-mainostajan tarpeisiin. Store Digital mahdollistaa puhuttelun myymälän sisällä – siellä missä ostopäätökset tehdään. Store Digital -verkoston avulla voit nostaa tuotteesi kuluttajan tietoisuuteen ostohetkellä. Tavoittava Store Digital -verkosto kattaa S-ryhmän myymälöista runsas 52 %5 kokonaisuudessaan. Tutustu Store Digital -verkostoon »

Koko vähittäiskaupan arvonlisäverollinen myynti joulukuussa 2020 oli noin 1 100 euroa jokaista Suomessa asuvaa 15–85-vuotiasta kohden. Joulusesongin tuoma myynnin lisäys kuukausikeskiarvon päälle oli noin 810 miljoonaa euroa.  Joulukuun myynnin merkitys on erityisen suuri tavarataloille ja monille erityiskaupan aloille.6 Clear Channelilla on monipuolisia mainospintaratkaisuja ostosympäristössä, jotka kannattaa hyödyntää kuluttajan tavoittamisessa. Tutustu ja inspiroidu »

Vuodenvaihde 

Erilaiset ulkoaktiviteetit, alennusmyynnit ja loppiaiseen kestävät lomat saavat hyväntuuliset ihmiset liikkeelle, shoppailemaan ja matkustelemaan.

Tammikuu on uuden alku ja juuri tehdyt uudenvuodenlupaukset kannustavat tyypillisesti panostamaan hyvinvointiin, elämästä nauttimiseen ja itsestä huolehtimiseen. Suosituimpia uudenvuodenlupauksia Statistan (2022) mukaan ovat: terveellisemmin eläminen, henkilökohtainen kehittyminen tai onnellisuus, painon pudottaminen, uratavoitteet, taloudelliset tavoitteet, ihmissuhteisiin panostaminen, matkustaminen tai muuttaminen sekä urheilu. 

Tammikuussa onkin erinomainen aika houkutella uusia asiakkaita erilaisten brändien pariin. 

Inspiroidu edellisvuosien kampanjoista

Ulkomainonta aktivoi herättää huomiota ja luo puheenaiheita:

  • 42 %​ vastaajista kertoo ​ostaneensa jonkin kauppakeskuksen ​mainosnäytöllä ​näkemänsä tuotteen7
  • 44 %​ vastaajista kertoo ostaneensa jonkin myymälän mainosnäytöllä näkemänsä tuotteen7
  • Ulkomainonta tehostaa muita mediakanavia. Erityisen voimakkaan vaikutuksen sen on todettu tuovan online-hakuihin (+54 %)8

 

Tutustu case-tarinoihin

https://info.clearchannel.fi/hubfs/V%C3%B6ner_Adshel_3.jpg

Case: Vöner

"Yhteistyö Clear Channelin kanssa on todella toimivaa sekä asiantuntevaa. Clear Channelilla halutaan oikeasti varmistaa asiakkaan kampanjan tavoitteiden toutuminen, ja ideoita ja vinkkejä saa hyvän ulkomainonnan toteutukseen," kommentoi Vönerin luova johtaja ja perustaja, Siva Parlar. 

Lue lisää: Case Vöner »

https://info.clearchannel.fi/hubfs/P%C3%A5genin%20houkutteleva%20ulkomainoskampanja.jpg

Case: Pågen

”Ulkomainonta tavoittaa niin autoilijat, kävelijät, pyöräilijät kuin julkista liikennettä käyttävät matkustajat. Hyvällä ulkomainoskampanjalla pystytään luomaan myös WOW-efektiä – ulkona nähty kampanja mielletään isommaksi, vaikka se olisi kooltaan pienempi. Lisäksi täytyy muistaa, että ulkomainonta on ohittamaton media", kertoo Print and Outdoor Senior Specialist, Anne Kemppainen Wavemakerilta.

Lue lisää: Case Pågen »

https://info.clearchannel.fi/hubfs/estrella%20adshel%20case%20bw.jpg

Case: Estrella

”Saavutimme tavoitteemme erinomaisesti eli laajan näkyvyyden sovituilla pinnoilla ja onnistuneella luovalla toteutuksella – – Kuluttajien mielikuva brändistä ja mainonnasta oli positiivinen ja tehdyn tutkimuksen mukaan mainonta koettiin selkeäksi ja se selkästi houkutteli kokeilemaan uutuustuotetta”, kertoo markkinointipäällikkö Emma Vuorela Estrellalta.

Lue lisää: Case Estrella »

Faktaa ja vinkkejä

Missä mainostaa ja miksi? Mitä kohderyhmiä tavoitat mainosympäristöittäin? Millainen on hyvä ulkomainos?

  • Ulkomainonta tavoittaa 99 % väestöstä¹

  • Jatkuvasti laajenevat digitaaliset ulkomainosverkostot tuovat uudenlaisia mahdollisuuksia mainostajille, ja ulkomainonnan erinomainen tavoittavuus mahdollistaa halutun kohderyhmän tavoittamisen iästä sekä paikkakunnasta riippumatta

  • Pääkaupunkiseudun, Turun Tampereen ja isojen kaupunkien keskusta-alueet tavoittavat viikon aikana 71 % suomalaisista1. Tutustu eri mainosympäristöjen tavoittavuuteen »

  • Vuonna 2021 suomalaiset aikoivat käyttää jouluhankintoihin keskimäärin 565 € aikuista kohden ja suosituimpia lahjoja ovat makeiset vaatteet, lelut, kirjat ja lahjakortit2

  • 67% joululahjojen ostajista on sitä mieltä, että he välittävät enemmän parhaan lahjan löytämisestä kuin parhaasta hinnasta3

  • Ulkomainonta antaa loputtomasti mahdollisuuksia erottua, vain mielikuvitus on rajana. Kurkkaa vinkkimme onnistuneeseen ulkomainontaan »

Mainonta lisää tietoisuutta, vaikuttaa ja aktivoi. Oikeiden mediakanavien hyödyntäminen on tärkeässä roolissa mainonnan onnistumisessa, sillä yrityksen tulisi tarjota katkeamatonta vuorovaikutusta niin nykyisille kuin potentiaalisillekin asiakkaille. Mainonta kannattaa, sillä se on investointi yrityksen kasvuun ja kannattavuuteen.

Lue lisää kokoamastamme tietopaketista, miten saada kasvua ja kannattavuutta mainonnalla »

 

TheRex_K-market_joulu-2

Uusi vuosi − uudet kujeet

Isoilla digitaalisilla näytöillämme pystyt puhuttelemaan suurta yleisöä sekä kasvattamaan brändisi tunnettuutta tehokkaasti. Premium-mainospaikoillemme voidaan tavoittaa kuluttajat monipuolisesti erilaisilla huomiotaherättävillä ja moderneilla ratkaisuilla. ​​

Näyttöjen digitaalisuutta voidaan hyödyntää luovasti dynaamisissa kampanjoissa. Dynaaminen kampanja herättää ohikulkijan huomion esimerkiksi ajankohdan mukaan vaihtuvalla tai vuorovaikutteisella sisällöllä. 

Aloita siis uuden vuoden markkinointikampanjasi isosti ja näyttävästi kaupungin näkyvimmillä mainospinnoilla!

Ps. Muista vuodenvaihteen kausietumme, joka koskee myös isoja digitaalisia pintojamme.

Tutustu tuoteratkaisuun: isot digit

 

”Monimediakampanjoissamme tähtäämme siihen, että katsojat löytävät mainontamme monipuolisesti juuri siellä, missä he ovat alustoista riippumatta. Ulkomainonta on näyttävä keino tuoda mainontaamme sinne, missä suomalaiset liikkuvat päivittäin”, kertoo markkinointipäällikkö Anssi Paloposki Nelonen Medialta.

Lue lisää Nelonen Median dynaamisesta ulkomainoskampanjasta The Wall-pinnallamme.

Case: Nelonen media

 

HYÖDYNNÄ ULKOMAINONNAN MAHDOLLISUUDET

Mainosratkaisumme sijaitsevat siellä missä kuluttajat liikkuvat.
Tarjoamme käyttöösi tavoittavan mainosverkoston sekä monipuoliset ja näyttävät mainospinnat.
Kysy meiltä lisätietoja!
 
 
TheFame_CocaCola

Pyydä tarjous talven juhlasesongin ja vuodenvaihteen ulkomainonnasta


Lähteet:
1) Kantar Mind 2021. Ulkomainonnan mittaaminen ja tulokset 2018-2020
2) Nordea, uutiset ja lehdistötiedotteet, 1.12.2021, Nordean kyselytutkimus: suomalaisten joulubudjetti viime vuotta suurempi - nuoret huomioivat ilmastonmuutoksen muita enemmän.
3) Google/Ipsos, “Holiday Shopping Study”, November 2019 January 2020, Online survey, Finland, n=3150 online Finns 18+ who shopped for Christmas in the past two days.
4) MTV Uutiset, 15.11.2020, Tutkimus paljasti: Jouluruoka on suomalaisille jopa perheen kanssa vietettyä aikaa tärkeämpää – tässä ovat joulupöydän ehdottomat ykköset
5) SOK, luvut päivitetty 2.9.2021
6)  Kaupan liitto, Joulukauppa 2021 ja tiedote, 11.11.2021, Kauppa luo hyvinvointia Suomeen. Tilastokeskus, Kaupan liikevaihtokuvaaja.
7) Consumer Compass Oy: Clear Channel. Ostopolkututkimus 2018. Kohderyhmä: N1040, Väestö 18-69​ 8) Rapport (2019) Standing on the Shoulders of Giants.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

0207 312 000. tai lähetä sähköpostia
sales@clearchannel.fi