Joulu 2021 − Vinkit ja ideat mainostajalle

The-Wall-mediapinta-kauppakeskuksessa-jouluna

Markkinoijan joulu

Joulu on monelle juhlapyhistä rakkain ja odotettu juhla. Joulusesonki alkaa jo marraskuusta ja kiihtyy kohti joulunaikaa mentäessä. Täältä löydät vinkkejä ja inspiraatiota joulun sekä vuodenvaihteen markkinointiin. Nyt on aika juhlistaa joulunaikaa ja loistaa loppuvuoden kampanjoissa!

Joulun ja vuodenvaihteen kausietu

Digitaaliset mediapinnat
kausietu -20 %
 
Staattiset mediapinnat

kausietu -30%

Joulun ja vuodenvaihteen kausietu on voimassa viikot 51-4 (20.12.2021-30.1.2022).
 
tutustu ratkaisuihimme
 
 

Hyödynnä tilaisuus tavoittaa, vaikuttaa ja herättää huomiota – siellä missä kuluttajat ovat!

Kuulemme mielellämme sinusta ja autamme sinua löytämään parhaan ratkaisun saada viestisi haluamasi kohderyhmän tietouteen.

Ota yhteyttä

 

 

Inspiraatiota menneistä upeista kampanjoista

Olemme keränneet upeimmat viime vuosien toteutukset antamaan inspiraatiota joulun ja loppuvuoden kampanjoihin. Tutustu lisää!

Adshel-mediapinta-kadun-varrella

 

Faktaa ja vinkkejä joulun mainontaan

Missä mainostaa ja miksi? Mitä kohderyhmiä tavoitat mainosympäristöittäin? Millainen on hyvä ulkomainos? Tutustu!

The-Rex-mediapinta-Helsingissä

 

uusi vuosi − uudet kujeet isosti ja näyttävästi

Missa mainostajan kannattaa näkyä alkuvuonna? Mikä mainosympäristö hurmaa ja tavoittaa kuluttajat alkuvuonna ? Kurkkaa vinkkimme!

Panorama-mediapinta

 

Tiesitkö?

Vuonna 2020 tehty tutkimus paljasti, että joulutunnelman suomalaisille tekee jouluruoka⁶. Store Digital -verkosto on uniikki päivittäistavarakaupan mainosverkosto, joka on kohdistettu FMCG-mainostajan tarpeisiin. Store Digital mahdollistaa puhuttelun myymälän sisällä – siellä missä ostopäätökset tehdään. Store Digital -verkoston avulla voit nostaa tuotteesi kuluttajan tietoisuuteen ostohetkellä. Tavoittava Store Digital -verkosto kattaa S-ryhmän myymälöista runsas 52 %⁷ kokonaisuudessaan. Tutustu Store Digital -verkostoon ≫

Koko vähittäiskaupan arvonlisäverollinen myynti joulukuussa 2019 oli noin 1 049 euroa jokaista Suomessa asuvaa 15–85-vuotiasta kohden. Joulusesongin tuoma myynnin lisäys kuukausikeskiarvon päälle oli noin 690 miljoonaa euroa.  Joulukuun myynnin merkitys on erityisen suuri tavaratalokaupassa.⁸ Clear Channelilla on monipuolisia mainospintaratkaisuja ostosympäristössä, jotka kannattaa hyödyntää kuluttajan tavoittamisessa. Tutustu ja inspiroidu ≫

Pågen-mainos-adshel-mediapinta

Inspiroidu edellisvuosien kampanjoista

Ulkomainonta aktivoi, herättää huomiota ja luo puheenaiheita:

  • 42 %​ vastaajista kertoo ​ostaneensa jonkin kauppakeskuksen ​mainosnäytöllä ​näkemänsä tuotteen⁹
  • 44 %​ vastaajista kertoo ostaneensa jonkin myymälän mainosnäytöllä näkemänsä tuotteen⁹
  • Ulkomainonta tehostaa muita mediakanavia. Erityisen voimakkaan vaikutuksen sen on todettu tuovan online-hakuihin (+54 %)¹⁰

”Ulkomainonta tavoittaa niin autoilijat, kävelijät, pyöräilijät kuin julkista liikennettä käyttävät matkustajat. Hyvällä ulkomainoskampanjalla pystytään luomaan myös WOW-efektiä – ulkona nähty kampanja mielletään isommaksi, vaikka se olisi kooltaan pienempi. Lisäksi täytyy muistaa, että ulkomainonta on ohittamaton media," Print and Outdoor Senior Specialist, Anne Kemppainen Wavemaker kertoo  toimivan ulkomainoskampanjan salaisuudesta, lue lisää: case Pågen ≫

Ole kuluttajien mielessä, kun he hakevat inspiraatiota aktivoidaksesi ostopäätöksiä sekä verkko- että kivijalkakaupoissa. 

Pågen-mainos-adshel-mediapinta
erikoistoteutus-adshel-mediapinnassa

Faktaa ja vinkkejä

  • Ulkomainonta tavoittaa 99 % väestöstä¹

  • Jatkuvasti laajenevat digitaaliset ulkomainosverkostot tuovat uudenlaisia mahdollisuuksia mainostajille, ja ulkomainonnan erinomainen tavoittavuus mahdollistaa halutun kohderyhmän tavoittamisen iästä sekä paikkakunnasta riippumatta

  • Pääkaupunkiseudun, Turun, Tampereen ja isojen kaupunkien keskusta-alueet tavoittavat viikon aikana 71 % suomalaisista¹. Tutustu eri mainosympäristöjen tavoittavuuteen>>

  • Vuonna 2020 suomalaiset aikoivat käyttää jouluhankintoihin keskimäärin 531 € aikuista kohden ja suosituimpia lahjoja ovat makeiset, vaatteet, lelut, kirjat ja lahjakortit⁴

  • Vähittäiskaupan joulusesonki on joulukuussa, jolloin liikevaihto oli viime vuonna keskimäärin 17 prosenttia koko vuoden kuukausikeskiarvoa suurempaa⁵
  • Ulkomainonta antaa loputtomasti mahdollisuuksia erottua, vain mielikuvitus on rajana. Kurkkaa vinkkimme onnistuneeseen ulkomainontaan ≫

Mainonta lisää tietoisuutta, vaikuttaa ja aktivoi. Oikeiden mediakanavien hyödyntäminen on tärkeässä roolissa mainonnan onnistumisessa, sillä yrityksen tulisi tarjota katkeamatonta vuorovaikutusta niin nykyisille kuin potentiaalisillekin asiakkaille. Mainonta kannattaa, sillä se on investointi yrityksen kasvuun ja kannattavuuteen.

Lue lisää kokoamastamme tietopaketista, miten saada kasvua ja kannattavuutta mainonnalla ≫

erikoistoteutus-adshel-mediapinnassa
Biglight-mediapinta-tien-varrella

Uusi vuosi − uudet kujeet

Liikenneympäristön ratkaisut tavoittavat tehokkaasti autoilevan kohderyhmän, jossa mainoshäly on minimissään. Tavoita kuluttajat vuoden vaihteessa​ näyttävästi työ-, osto- ​ja vapaa-ajanmatkojen varrella. ​​Onko parempaa tapaa uuden vuoden näkyvyydelle, kuin ISOSTI ja NÄYTTÄVÄSTI!

Liikenneympäristön ratkaisut ohjaavat ja herättävät huomioita. Mediapintaratkaisut ohjaavat tehokkaasti kuluttajat joko yrityksesi luokse tai nettiin hakemaan lisätietoa ja vahvistavat ostoaikeita. 

Ps. Muista vuodenvaihteen kausietumme, joka koskee digitaalisia ja staattisia mediapintoja.

Tavoita Suomessa matkustavat kuluttajat autoteiden varsilla

"Ulkomainonta osana pidempiaikaista strategiaa on auttanut Kotipizzaa ylläpitämään jatkuvaa näkyvyyttä erittäin laajalla alueella, lähellä Kotipizzan verkostoa. Se on myös oivallinen keino rakentaa top-of-mindia ja tavoittaa laajat massat", Kotipizzan markkinointijohtaja, Rainer Lindqvist, kertoo.

Lue lisää ulkomainonnan roolista ja hyödyistä Kotipizzalla.

KOTIPIZZA TUNNISTAA ULKOMAINONNAN ROOLIN YHÄ TARKEMMIN

 

Adshel-mainostajan-mainoksella

Pyydä tarjous joulun ja vuodenvaihteen ulkomainonnasta

Hyödynnä ulkomainonnan mahdollisuudet

Mainosratkaisumme sijaitsevat siellä missä kuluttajat liikkuvat. Tarjoamme käyttöösi tavoittavan mainosverkoston sekä monipuoliset ja näyttävät mainospinnat. Kysy meiltä lisätietoja!

Ulkomainonta tavoittaa ison osan suomalaisista kustannustehokkaasti ja näyttävästi, se herättää huomiota ja inspiroi sekä luo ilmiöitä.

Olemme valmiita auttamaan eri näkyvyysmahdollisuuksissa. Inspiroidu eri vaihtoehdoista ja keskustele asiantuntijamme kanssa parhaasta ratkaisuista saada viestisi haluamasi kohderyhmän tietouteen.

  • Ulkomainonta on moderni massamedia, joka tavoittaa tehokkaasti
  • Ulkomainonta rakentaa mainetta ja tunnettuutta
  • Ulkomainonta huomioi ympäristön, aktivoi ja ohjaa ostamaan

 


Lähteet:
¹) Kantar Mind 2021. Ulkomainonnan mittaaminen ja tulokset 2018-2020 ²) Kuluttajien luottamus 2021, elokuu. Tilastokeskus ³)  Tilannekatsaus, Clear Channel. Monia eri lähteitä. https://www.clearchannel.fi/clearnews/tilannekatsaus-ulkomainonnan-tavoittavuudet ⁴) Nordea, uutiset ja lehdistötiedotteet, 8.12.2020, Nordean kyselytutkimus: Korona ei ole vaikuttanut suomalaisten joulubudjettiin​. ₅)  Kaupan liitto, Joulukauppa 2020 ja tiedote, ⁶) MTV Uutiset, 15.11.2020, Tutkimus paljasti: Jouluruoka on suomalaisille jopa perheen kanssa vietettyä aikaa tärkeämpää – tässä ovat joulupöydän ehdottomat ykköset ⁷) SOK, luvut päivitetty 2.9.2021 ⁸)  Kaupan liitto, Joulukauppa 2020 ja tiedote, 12.11.2020, Tulossa kaikkien aikojen digijoulu. Tilastokeskus, Kaupan liikevaihtokuvaaja. ⁹) Consumer Compass Oy: Clear Channel. Ostopolkututkimus 2018. Kohderyhmä: N1040, Väestö 18-69​ ¹⁰) Rapport (2019) Standing on the Shoulders of Giants.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

0207 312 000. tai lähetä sähköpostia
sales@clearchannel.fi