31.12.2018 | Uutiset

Uusi älykäs pakettipalvelupiste on lanseerattu

Clear Channel ja suomalainen start up -yritys Agora Networks tuo kaupunkikuvaan uudenlaisen pakettipalvelupisteen, Agora-kioskin. Clear Channel vastaa kioskien mainosmyynnistä ja tuo modernit mainoslaitteet kiinteäksi osaksi uusia pakettipalvelupisteitä.


Kaupungistuminen on megatrendi

YK:n arvion mukaan kaksi kolmasosaa maapallon väestöstä asuu kaupungeissa vuoteen 2050 mennessä. Kaupungistuminen ja teknologinen vallankumous tuovat lisää investointeja älykkäisiin liikkumisen ratkaisuihin ja sähköisiin palveluihin. Clear Channel on jo pitkään ollut aktiivisesti kehittämässä, kaupunkilaisten elämää helpottavia ratkaisuja, mistä pääkaupunkiseudun kaupunkipyörät, Alepa-fillarit, ovat hyvä esimerkki.

Myös Agora-pakettipalvelupisteet ovat osa smart city eli älykäs kaupunki -ilmiötä.

– Haluamme olla mukana smart city -hankkeissa, koska näemme, että ulkomainonta tarjoaa edistyksellisiä ratkaisuja kaupunkien kehittämiseen ja palveluiden parantamiseen sekä brändeille mahdollisuuden olla mukana helpottamassa kaupunkilaisten elämää. Ulkomainonta tarjoaa laajan yleisön monenlaiselle viestinnälle ja jatkuvasti kasvava digitaalinen mainoslaiteverkostomme mahdollistaa viestien nopean läpimenon, Clear Channel Suomi Oy:n tuote- ja kehitysjohtaja Lassi Tolonen sanoo.

Agora-kioski on moderni kohtaamispaikka

Pakettipalvelupisteet omistaa suomalainen start up -yritys Agora Networks. Clear Channel vastaa kioskien mainosmyynnistä.

– Uskomme, että verkkokaupan kasvun myötä innovatiivinen pakettipiste tulee jäädäkseen ja on hienoa, että saamme olla mukana kehittämässä sitä. Synergia palvelun, ihmisten elämän helpottamisen sekä brändien läsnäolon välillä on loistava. Kuten muinaisessa Kreikassa, nykypäivän Agora luo kohtaamisia, Tolonen kuvailee.

Ulkomainonnalla rahoitetaan palvelun käyttöä

Aluksi Agora-kioskeja asennetaan Helsinkiin, mutta jo syksyn aikana palvelu laajenee Tampereelle ja ensi vuonna muihin kaupunkeihin.

– Ensimmäisessä vaiheessa kioski toimii verkkokauppojen noutopisteenä, mutta jatkossa sen kautta voi lähettää ja vastaanottaa paketteja. Ulkomainonnan keinoin teemme kioskeista näyttäviä ja huomiota herättäviä elementtejä katukuvaan. Mainonnan tuotoilla on tarkoitus myös kattaa palvelun kustannuksia, mikä tarkoittaisi, että paketin voi lähettää ja vastaanottaa ilmaiseksi, Tolonen kertoo.

Digitaalisuus lisää informaation huomioarvoa

Digitaalisten näyttöjen kehitys ja reaaliaikaisuus sekä vuorovaikutteiset ominaisuudet tuovat valtavasti mahdollisuuksia sekä mainontaan että muuhun tiedonvälitykseen. Clear Channelin mainoslaiteverkoston avulla yleisön tavoittaa tehokkaasti kaupunkien parhaimmilla paikoilla keskustoissa, kauppakeskuksissa, vähittäiskaupoissa sekä liikenneympäristössä.

-Uskon, että tulevaisuudessa tuomme yhdessä kumppaneidemme kanssa katukuvaan mainonnan lisäksi enemmän myös muita sisältöjä, kuten jo pitkään käytössä olleet digitaaliset opastetaulut. Esimerkiksi kumppanimme Flow Festivalin alueelle sijoitettiin digitaalinen mainosnäyttö, jota voitiin hyödyntää yleisön opastamiseen. Mainoslaiteverkostomme kasvaa jatkuvasti ja digitaalisuus lisää informaation huomioarvoa valtavasti, Tolonen sanoo.