17.9.2018 | Uutiset

Upea toukokuu ulkomainonnalle

Ulkomainonta teki kaikkien aikojen ennätyksen toukokuussa.

Perinteisten medioiden jatkaessa laskuaan, onnistuimme rikkomaan aiemmat myyntiennätyksemme. Ulkomainonnan mediapanostukset kasvoivat enemmän kuin millään muulla medialla; huikeat 18,1% (verrattuna toukokuuhun 2017).

Mediaryhmänä ulkomainonta on jo neljänneksi suurin 7,5% markkinaosuudella.

MIKSI ULKOMAINONNALLA MENEE NIIN HYVIN?

Ulkomainonnalla on kiistämättömän kilpailukykyisiä vahvuuksia, joihin monet muut perinteiset mediat eivät digitaalisuuden aikakaudella pysty vastaamaan.

ULKOMAINONTA TAVOITTAA MASSAT

Onlinen ollessa suurin media mainostajan on yhä vaikeampaa tavoittaa suuria yleisöjä. Ulkomainonta tarjoaa kuitenkin mahdollisuuden tavoittaa ihmismassat siellä missä he liikkuvat ja muu mediahäly on pienimmillään.

AINUTLAATUINEN ALUSTA LUOVUUDELLE JA ROHKEUDELLE

Ulkomainonta tarjoaa loistavan alustan luovalle ja rohkealle viestinnälle. Mainos on ulkona kaikkien nähtävillä, eikä piilossa lehtien sivujen välissä tai internetin syövereissä.

ULKOMAINONTA TAVOITTAA KULUTTAJAT, KUN HE OVAT VASTAANOTTAVAISIA

Monissa medioissa varsinainen sisältö katkeaa mainoksiin, mikä saattaa jopa häiritä kuluttajaa. Ulkomainonnassa sisältö on pelkästään mainoksia, joten se häiritse muuta sisältöä. Sitä ei voi myöskään ohittaa tai blokata näkyvistä.

YLEISÖ KASVAA JATKUVASTI

Kaupunkien väkiluvut kasvavat ja kaupungistumisen myötä kodin ulkopuolella vietetty aika lisääntyy. Ulkomainonnalle tämä tarkoittaa entistä suurempaa yleisöä, sillä ulkomainonta on läsnä siellä missä ihmiset viettävät aikaa.