10.10.2022 | Vastuullisuus

Osallistumme energiansäästötalkoisiin osana Motivan Astetta alemmas -kampanjaa

Suomen Ulkomainosliitto julkaisi 1.10.2022 energiansäästösuositukset liiton jäsenille. Vastuullisena toimijana ja liiton jäsenenä Clear Channel haluaa osallistua säästötalkoisiin ja ryhtyy soveltamaan säästösuosituksia.

 

Pääosa verkostomme pinnoista – lähes 80 % – on jo nyt ollut toiminnassa esimerkiksi vain kauppakeskusten tai liikkeiden aukioloaikoina. Olemme pitkään investoineet näyttöjen automaattiseen kirkkauden säätöön, jonka ansiosta näyttöjen sähkökulutus pienenee murto-osaan näiden maksimitehosta. Osana Motivan Astetta alemmas -kampanjaa lyhennämme kaikkien mainosnäyttöjemme toiminta-aikaa yöaikana, jolloin ihmisten liikkuminen on vähäisintä. Lyhyempi toiminta-aika on otettu käyttöön 10.10. alkavalla energiansäästöviikolla. 

  1. Loka- ja marraskuussa suljemme kaikki digitaaliset mainosnäytöt 4 tunniksi yöaikaan.
  2. Joulukuusta alkaen suljemme kaikki näytöt 5 tunniksi yöaikaan.



Miten energian säästäminen vaikuttaa Clear Channelin verkostojen kontaktikertymiin?


Näyttöjen sammuttaminen klo 01:00-06:00 välillä tarkoittaa, että kontaktivähenemä on keskimäärin 0,9-2,3 % riippuen käytettävästä mainosverkostosta. Asiakkailtamme tämä ei vaadi toimenpiteitä: huolehdimme, että ostetut kontaktimäärät saavutetaan, esimerkiksi lisäämällä kampanjan pintamääriä, ajamalla kampanjaa päiväsaikaan tiheämmällä rotaatiolla tai pidentämällä kampanja-aikaa. Kampanjat lasketaan suoraan lyhyemmän toiminta-ajan mukaisesti, jolloin kontaktivähenemä on kampanjakokonaisuuksissa automaattisesti huomioitu.



Tiesitkö jo, miten ulkomainonta hyödyttää yhteiskuntaa?

  1. Ulkomainonnan liikevaihdosta lähes puolet palautuu takaisin yhteiskunnalle maanvuokrina ja erilaisina mainosrahoitteisina palveluina*.
  2. Ulkomainosverkostoissa olevat joukkoliikenteen pysäkkikatokset sekä niiden ylläpito ja huolto toteutetaan täysin mainosrahoitteisesti.
  3. Mainosrahoitteiset kaupunkipyörät vähentävät konkreettisesti liikkumisen hiilijalanjälkeä.
  4. Clear Channel kehittää yhdessä kumppaniensa kanssa mainosrahoitteisia sähköautojen latauspisteitä sekä älykkäitä pakettiautomaatteja.

Samalla kannustamme myös kumppaneitamme ja asiakkaitamme miettimään omaa energiankulutustaan ja mahdollisia toimenpiteitä energian säästämiseksi.

Lue Ulkomainosliiton tiedote tästä

 


*PwC UK:n tekemä laskelma

Jaa sisältö: