Ostosympäristö, Kaupunkiympäristö

FOX YHDISTI ULKOMAINONNAN VAIKUTTAVAAN MARKKINOINTITEMPAUKSEENSA

Vaikka ulkomainonta on tehokas mainoskeino jo sellaisenaan, sen merkitystä muiden kampanjoiden tehostekeinona ei tule unohtaa. Ulkomainonta tarjoaa ainutlaatuisen keinon lisätä kampanjan näkyvyyttä sekä toistoa huomattavasti. Lokakuussa FOX hyödynsi vaikuttavaa the Wall -diginäyttöä osana mieleenpainuvaa mainoskokonaisuutta, joka toi muukalaisten hyökkäyksen Narinkkatorille. Ulkomainonnan avulla installaation ja uutuussarjan välille saatiin luotua luonteva yhteys. 

asiakas: FOX
tavoite: Saada mahdollisimman korkeat katsojaluvut
kohderyhmä: 24-54 vuotiaat, jotka lukeutuvat joko sci-fi, draama tai action faneiksi.
kampanja-aika: 29.10.2019

PYSÄYTTÄVÄ KOKONAISUUS YLLÄTTI OHIKULKIJAT

Miltä kuulostaisi, jos televisiosarjan tai elokuvan miljöön voisi tuoda katsojien käsinkosketeltavaksi? Nykypäivänä se ei enää ole mahdotonta. Lokakuun lopussa FOX jatkoi rohkeaa markkinointiperinnettään ja loi faneilleen Narinkkatorille autenttisen ympäristön, jossa he voivat virittäytyä tulevan uutuussarjan, War of the World:sin jännittävään tunnelmaan.

Mieleenpainuvan tempauksen ajaksi Kauppakeskus Kampin edusta eristettiin huomionauhalla ja paikalle ilmestyi armeijan varusteisiin pukeutuneita erikoisjoukkoja, tiedemiehiä sekä panssariajoneuvo. Valtava, 108m2 digitaalinen mainosnäyttömme, The Wall tuki tehokkaasti installaation viestiä.

Kokonaisuuden vaikuttavuus korostui erityisesti pimeällä. Kampanja sai ohikulkijat pysähtymään. Se yllätti, jännitti ja hätkähdytti. Pienen hetken ajan saattoi miettiä saapuneensa muukalaisten hyökkäyksen keskelle. Katsoja pääsi kuitenkin huokaisemaan helpotuksesta heti, kun hän huomasi aiheeseen liittyvän mainoksen digitaalisella näytöllämme. Mainos loi luontevasti yhteyden installaation sekä FOX:in uutuussarjan välille.

ihmisiä-katsomassa

VAIKUTTAVA KAMPANJA SAI IHMISET KERÄÄNTYMÄÄN INSTALLAATION YMPÄRILLE

Onnistunut kampanja sai hyvin ansaittua näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa ja uutisissa, kuten Iltalehdessä sekä Markkinointi ja Mainonta -lehdessä. Paikalle kerääntyi paljon ihmisiä, ja monet heistä ottivat valokuvia näyttävästä kokonaisuudesta. FOX:in markkinointipäällikkö Nina Walldén käyttäisi ulkomainontaa mielellään jatkossakin ja hän kehuu yhteistyötä Bauer Media Outdoorin kanssa erittäin joustavaksi.

”On mahtavaa, että rohkeat mainoskampanjat ovat yleistyneet. FOX on jo useita vuosia ollut edelläkävijä innovatiivisten ja uskaliaiden kampanjoiden toteuttamisessa. Olen erittäin kiitollinen, että meidän mainospintamme valittiin vahvistamaan tätä uskomattoman vaikuttavaa toteutusta. Ulkomainonta sopii monipuolisesti erilaisiin tarpeisiin ja kuten tässäkin kampanjassa huomattiin, se on mahtava keino tuoda lisää tehoa lähes mihin tahansa kampanjaan”,
kertoo Account Manager Mika Lievonen, Bauer Media Outdoor.

 

ERINOMAINEN KEINO RAKENTAA BRÄNDIÄ

Vaikuttavien premium-diginäyttöjen tehokkuudesta on tehty laaja kartoitus1, jossa kuluttajatutkimuksen lisäksi menetelminä käytettiin neurotiedettä sekä etnografiaa. Digitaalista premium-ulkomainontaa hyödyntävät brändit koetaan vahvemmiksi monilla tavoin. Premium DOOH2 saa tutkimuksen1 mukaan brändin vaikuttamaan korkealaatuisemmalta, ikonisemmalta ja voimakkaammalta. Ne ovatkin erinomainen keino silloin, kun halutaan rakentaa brändiä tai lanseerata jotakin näyttävästi. Premium-diginäytöt sopivat hyvin myös tapahtumien sekä FOX:in kampanjan kaltaisten, vaikuttavien installaatioiden tueksi.

”Digitaalisessa mainospinnassa brändit vangitsevat katseen sekä näyttävät upeilta ja vaikuttavammilta.”

 

lähikuva

 

LÄHTEET
1. Brand Fame Uncovered, 2016 (n. 1000)
Tutkimuksen on toteuttanut Cog Research, joka yhdistää tutkimuksissaan korkealaatuisia kvantitatiivisia sekä kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä.
2. DOOH eli digital out-of-home media
3. Intelligence: Ten reasons why out-of-home advertising outperforms, 2017

Ostosympäristö - lue asiakastarinoita

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Ostosympäristö

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää
Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Ostosympäristö

Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Atria Suomi Oy halusi kampanjassaan kertoa, että kaikki kanatuotteet voidaan jäljittää...
Lue lisää

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita

Helsingin Sanomat – Land of free press

Kaupunkiympäristö

Helsingin Sanomat – Land of free press

Yhdysvaltojen presidentin Donald Trumpin ja Venäjän presidentti Vladimir Putinin tavatessa Suomessa...
Lue lisää
Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Kaupunkiympäristö

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiön Poista tämä mainos -kampanja lasten syöpätutkimusten puolesta...
Lue lisää
Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Kaupunkiympäristö

Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Ruoan verkkokauppa, Oda, toteutti luovan ja näyttävän ulkomainonnan erikoistoteutuksen. Odan...
Lue lisää