13.4.2022 | Digitaalinen, Store Digital, FMCG, Ostosympäristö, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus, Kuluttajakäyttäytyminen

Kesä – erinomainen aika mainostaa päivittäistavarakaupoissa

Lähenevä kesä houkuttelee kuluttajia erilaisten aktiviteettien ja tuotteiden sekä palveluiden pariin. Kesä onkin mainostajalle erinomaista aikaa, sillä aurinkoinen lomakausi saa kuluttajat käyttämään tavanomaista enemmän rahaa sekä kokeilemaan uusia asioita. Riippumatta siitä, viettääkö kuluttaja kesänsä mökillä Kouvolassa, loma-asunnolla Hangossa vai kotipihallansa Helsingissä, kuluttajien liikkumista yhdistää yksi asia – päivittäistavarakaupoissa käyminen.


68 %3 suomalaisista käy ruokakaupassa useammin kuin kerran viikossa. Päivittäistavarakaupat ovatkin erinomainen keino kuluttajien tavoittamiseen kesällä riippumatta siitä, missä tai miten he viettävät aikaa. Store Digital on laaja myymälämediaverkosto, jonka avulla voit tavoittaa kuluttajat niin Helsingissä kuin Rovaniemelläkin. Keväällä 2022 Store Digital laajeni myös Turun osuuskaupan alueelle, tuoden verkostolle lisäpeittoa Länsi-Suomessa.

Tutustu Store Digital -verkoston tavoittavuuteen »

Tutustu kesäetuumme »

 

Mainosnäytöt sijaitsevat S-ryhmän päivittäistavarakaupoissa sekä niiden välittömässä läheisyydessä kadulla kattaen yli 480 myymälää jopa 130 paikkakunnalla. Hyödynnä verkoston tarjoamaa valtakunnallista näkyvyyttä tai mainosta paikallisesti tietyllä alueella tai valikoitujen S-ryhmän kauppojen, kuten Prismojen, yhteydessä. Oli valintasi mikä tahansa, saat kampanjallesi erinomaisen peiton. Valtaosa suomalaisista (63 %)5 asioi pääasiallisesti juuri S-ryhmän kaupoissa ja verkostomme tavoittaakin kokonaisuudessaan huikeat 55 miljoonaa kontaktia viikossa. Jopa 49 % kertoo asioivansa säännöllisesti Prismassa ja 48 % asioi säännöllisesti S-marketissa.7 MIllainen mainos toimii Store Digital -verkostossa? »

Wilhelm Makkara Store Digital -mainos


Myymälämainonta sopii monipuolisesti erilaisille brändeille

Myymälämediaan sopivat tutkimuksen3 mukaan monipuolisesti eri tuotekategoriat, muun muassa kauneudenhoito, vaatteet ja kengät, kodintekniikka ja urheiluvälineet. Store Digital -verkostomme on erinomainen vaihtoehto myös silloin, kun kohderyhmänäsi ovat lapsiperheet, sillä he altistuvat ulkomainonnalle eniten juuri Prismoissa ja S-marketeissa.4

Kuluttajat ovat vastaanottavaisia myös päivittäistavaratuotteisiin kuulumattomalle mainonnalle, joten Store Digital on ideaali mainosratkaisu myös palveluiden mainostamiseen. 3

Älä unohda mainostaa sesonkituotettasi

On arvioitu, että kuluttaja näkee 40 minuutin kauppareissun aikana jopa 5 000 hintaviestiä: tämä tarkoittaa 125 viestiä minuutissa ja 2 viestiä sekunnissa.

On arvioitu, että kuluttaja näkee 40 minuutin kauppareissun aikana jopa 5 000 hintaviestiä.

 

Hyödyntämällä Store Digital -mainospintoja varmistat sen, että kuluttaja muistaa juuri sinun brändisi tuotehyllyn ääreen astuessaan.

Jopa 67 % tuotevalinnoista tehdään vasta kaupassa.3

44 % asiakkaista on ostanut digitaalisessa myymälämediassa mainostetun tuotteen.3

Kesällä monien sesonkituotteiden, kuten marjojen ja hedelmien, jäätelön, lenkkimakkaran ja virvoitusjuomien myynti lisääntyy huomattavasti – myös houkuttelevia uutuustuotteita ilmestyy valtavasti valikoimiin.

Kesällä 2021 myytiin tietenkin paljon jäätelöä. S-ryhmässä jäätelön myynti nousi kesällä 30 prosenttia verrattuna vuotta aikaisempaan. Mansikoiden myynnin lisäksi S-ryhmällä hittituotteita olivat melonit (+ 20 %) sekä kesäkurpitsa (+30 %)1

lataa store digital -opas

kokis

S-ryhmä: grillit voidaan viedä käsistä jo huhtikuun aikana

Kesän uutuusjäätelöt ja -juomat tulevat myyntiin S-ryhmän kaupoissa pääosin maaliskuussa, mutta ensimmäinen varsinainen myyntipiikki nähdään siinä vaiheessa, kun lämpötila nousee kesäiseksi. Myös grillaaminen kuuluu suomalaisten kesään ja grillikauden aloitus ja pihan laittaminen kevätkuntoon alkaa kiinnostaa suomalaisia jo siinä vaiheessa, kun maisema on vielä luminen, selviää S-ryhmän myyntidatasta.⁶

Digitaalinen myymälämediamme on Joustava ja innovatiivinen mainosratkaisu

Miltä kuulostaisi esimerkiksi aamiaistarvikkeiden mainostaminen aamulla ja illallisraaka-aineiden mainostaminen iltapäivällä? Dynaamisen, eli tilanteen mukaan vaihtuvan mainonnan avulla saat parempia tuloksia ja autat kuluttajaa näyttämällä juuri kyseiseen hetkeen relevanttia sisältöä. Jätä brändistäsi positiivinen muistijälki ajankohtaisella mainossisällöllä! 

Digitaalinen ulkomainonta on myös joustavaa, sillä aineisto voidaan vaihtaa tarvittaessa helposti uuteen eikä printtikustannuksia ole. Digitaalinen ulkomainonta on siis kustannustehokas, turvallinen sekä ekologinen mainosvalinta.

 Aina ajankohtainen, dynaaminen kampanja Dynaamisen kampanjan toteutus

 


Ville

OTA YHTEYTTÄ!

Tarjoamme joustavat ja ajankohtaiset tuotepaketit, jotka on hinnoiteltu ja suunniteltu juuri tähän hetkeen sopiviksi.

Haluatko luoda kanssamme vaikuttavan ulkomainoskampanjan ja hurmata asiakkaasi oikeassa paikassa, oikeaan aikaan?

Ota yhteyttä ja rakennetaan yhdessä näyttävä kampanja tuotteellesi.

OTA YHTEYTTÄ

 


Artikkeli julkaistu ensimmäisen kerran 19.5.2020

Päivitetty 14.4.2022.

LÄHTEET
1. Iltalehden artikkeli 2021, Pitkä ja kuuma hellejakso loi kysyntää yllättäville tuotteille: ulko-ovien myynti räjähti - katso tästä muut suosikit
2. Clear Channel UK: the Science of Supermarkets, 2018
3. Consumer Compass Oy: Clear Channel. Ostopolkututkimus 2018. Kohderyhmä: N1040, Väestö 18-69
4. Tietokanta: Kantar Mind, tammi-kesä 2018. Päivittäistavarat. Pääkohderyhmä: Väestö 15-74-vuotiaat, est. 3 801 000. Kohderyhmä: Lapsiperheet, est. 1 389 000.
5. Tietokanta: Kantar Mind, tammi-kesä 2018. Päivittäistavarat. Kohderyhmä: Väestö 15-74, est. 3 801 000. 
6. S-ryhmä: Jäätelöuutuuksissa korostuvat premium-vaihtoehdot, juomissa hyvinvointitrendi pitää pintansa – kesän uutuustuotteet saapuvat kauppoihin, Puutarhakausi alkaa – suosituimmat grillit voidaan viedä käsistä jo huhtikuun aikana, 
7. Tietokanta: Kantar Mind, Päivittäistavarakaupat 2020, N = 1 517

Jaa sisältö: