Kaupunkiympäristö, Isot Digit

Helsingin Sanomat – Land of free press

Yhdysvaltojen presidentin Donald Trumpin ja Venäjän presidentti Vladimir Putinin tavatessa Suomessa Helsingin Sanomille tarjoutui mahdollisuus muistuttaa heitä riippumattoman journalismin merkityksestä demokraattisen kansalaisyhteiskunnan välttämättömänä tukipilarina.

Welcome to the land of free press -kampanja toteutettiin yhteistyössä TBWA\Helsingin sekä ulkomainosyhtiö Bauer Media Outdoorin ja JCDecaux’n kanssa, jotka yhdistivät voimansa kronologisen tarinalinjan luomiseksi läpi presidenttien saapumisreitin. Kaiken kaikkiaan haltuunotto sisältää lähes 300 pintaa presidenttien ajoreitin ja tapaamispaikan ympäriltä, tehden kampanjasta ulkomainosteon, jota on mahdoton sivuuttaa.

Helsingin Sanomien vastaavan päätoimittajan Kaius Niemen mukaan kyseessä on teko lehdistönvapauden puolesta.

”Tämä on kannanotto kriittisen ja laadukkaan journalismin puolesta. Samalla, kun toivotamme huippukokouksen Suomeen tervetulleeksi, muistutamme presidenttejä vapaan lehdistön merkityksestä. Median tarkoitus ei ole toimia presidenttien tai hallitusten sylikoirina”, Niemi sanoo.

”Haluamme osoittaa tukemme niille kollegoille, jotka joutuvat kamppailemaan päivittäin yhä vaikeammissa olosuhteissa sekä Venäjällä että Yhdysvalloissa. Tavoitteenamme on nostaa lehdistönvapauden merkitys puheenaiheeksi ympäri maailman.”

TBWA\Helsingin Chief Creative Officer Jyrki Poutasen mukaan toteutus edustaa rohkeaa brändivision todeksi elämistä.

”Helsingin Sanomien tärkeimpiä toimintaedellytyksiä ovat riippumaton media sekä lehdistönvapaus. Lehti taistelee päivittäin työssään valeuutisia ja puolueellista informaatiota vastaan faktoin ja vedenpitävin lähtein. Kahden suurvallan presidentin kohtaaminen antoi meille erinomaisen mahdollisuuden toteuttaa näkyvää brändityötä tämän teeman ympärillä.”

Lähde: Helsingin Sanomat

 

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita

Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Kaupunkiympäristö

Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Elisa halusi todentaa ulkomainonnan vaikutuksen myymäläkävijämääriin. ToinenPHD tutki, kuinka...
Lue lisää
FOX YHDISTI ULKOMAINONNAN VAIKUTTAVAAN MARKKINOINTITEMPAUKSEENSA

Kaupunkiympäristö

FOX YHDISTI ULKOMAINONNAN VAIKUTTAVAAN MARKKINOINTITEMPAUKSEENSA

Vaikka ulkomainonta on tehokas mainoskeino jo sellaisenaan, sen merkitystä muiden kampanjoiden...
Lue lisää
Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Kaupunkiympäristö

Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Ruoan verkkokauppa, Oda, toteutti luovan ja näyttävän ulkomainonnan erikoistoteutuksen. Odan...
Lue lisää

Isot Digit - lue asiakastarinoita

Vaikuttava 3D-ulkomainonta aktivoi lahjoittamaan SPR Konttiin

Isot Digit

Vaikuttava 3D-ulkomainonta aktivoi lahjoittamaan SPR Konttiin

Suomen Punaisen Ristin Kontti kannusti lahjoittamaan tarpeettomia, hyväkuntoisia tavaroita...
Lue lisää
Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Isot Digit

Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Henkilöstövuokrausyritys Bolt.Works on kampanjoinut näyttävästi jo parin vuoden ajan Bauer Media...
Lue lisää
Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Isot Digit

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Mustin ja Mirrin puhutteleva erikoistoteutus herätti huomiota uudenvuodenaattona Musiikkitalon...
Lue lisää