9.6.2022 | Matkustusympäristö, Smart City, Kaupunkiympäristö, Vastuullisuus

Mainosrahoitteisia sähköauton latauspisteitä Helsingin Satamaan

Katajanokan ja Olympiaterminaalin kupeessa on otettu käyttöön mainosrahoitteisia sähköauton latauspisteitä. Etenkin kaupunkien keskustoissa sähköautojen latausverkoston rakentaminen on avainasemassa yksityisautoilun sähköistymiselle. Terminaaleille tuodut mainosrahoitteiset sähköauton latauspisteet ovat osa Clear Channelin Smart City -ratkaisuja.

 

Vuonna 2021 Suomessa ensirekisteröidyistä uusista autoista jo 30 % oli ladattavia hybridi- tai täyssähköautoja. Niiden määrän arvioidaan kasvavan edelleen. Helsingin Satama yhdessä mainosyhteistyökumppaninsa Clear Channelin kanssa haluaa olla mukana edistämässä kestävää kehitystä ja toteuttamassa älykkäitä kaupunkeja asukkaiden elämän helpottamiseksi. Uudet latauspisteet löytyvät Katajanokan ja Olympiaterminaalin pysäköintialueelta.

 

– Yhdessä Helsingin Sataman kanssa tarjoamme sähköautojen latauspisteitä laivamatkustajille ja lähialueilla asioiville kaupunkilaisille. Clear Channelin ja Helsingin Sataman yhteistyö tukee ekologisempaa ja sujuvampaa matkustusta, sillä riittävät sähköautojen latausmahdollisuudet edistävät keskustan toimivuutta ja ilmastotavoitteiden saavuttamista”, toteaa Clear Channelin tuote- ja kehitysjohtaja Lassi Tolonen.

 

Ulkoalueille sijoitetut mainosnäytöt tavoittavat hyvin terminaalien matkustajat, alueen asukkaat ja muut kaupunkilaiset. Keskeinen sijainti kaupunkien vilkkaimmilla paikoilla mahdollistaa mainostajille suuren näkyvyyden.

Helsingin Satama on mukana kehittämässä Helsingistä maailman toimivinta kaupunkia ja sataman omana pyrkimyksenä on kehittyä maailman toimivimmaksi satamaksi.

 

– Helsingin Satama palvelee pääkaupunkiseudun ja koko maan elinkeinoelämää ja hyvinvointia. Pidämme myös arvossa hyviä suhteita satama-alueidemme lähellä asuviin asukkaisiin, ja haluamme tarjota palveluja paitsi laivamatkustajille, myös helsinkiläisille, kertoo matkustajaliiketoiminnan kehityspäällikkö Marika Pauli.

 

Clear Channelin ja Helsingin Sataman yhteistyö tukee ekologisempaa ja sujuvampaa matkustusta. Lisäksi reaaliaikaiset digitaalinäytöt mahdollistavat esimerkiksi matkustajien ja alueella liikkuvien opastamista.

 

Lisätietoja:
Tuote- ja kehitysjohtaja, Clear Channel
Lassi Tolonen
lassi.tolonen(at)clearchannel.fi
+358 40 523 0041

 

Clear Channel Suomi Oy valtakunnallinen ulkomainosyhtiö. Olemme osa globaalia Clear Channel Outdoor -konsernia. Mainosratkaisumme tavoittavat halutun kohderyhmän niin valtakunnallisesti kuin paikallisesti. Mainoslaiteverkostomme sijaitsevat kaupunkien keskustoissa, suosituimmissa kauppakeskuksissa ja myymälöiden sisällä, vilkkaimpien teiden varsilla, Helsingin Satamassa ja Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

Clear Channelin tavoitteena on vähentää liiketoiminnan aiheuttamia ympäristövaikutuksia. Otamme vastuullisuuden huomioon kaikessa toiminnassamme. Tahdomme tarjota asiakkaillemme entistä kestävämpiä ratkaisuja ympäristön kuormitusta vähentämällä, energiatehokkuutta parantamalla ja kierrätystä lisäämällä.