Clear Channelin Jättitauluverkosto on Suomen laajin isojen staattisten pintojen verkosto, kattaen noin 1000 tienvarsimainosta. Jättitaulut ovat pääosin valaistuja yli 24 m2 mediapintoja.
Autoilu on suomalaisten selkeästi yleisin liikkumismuoto. (1 Tienvarsimainonta takaa näkymisen kuluttajan työ-, ostos- ja vapaa-ajan matkoilla ympäri Suomen.
Tienvarsimainokset saavat aikaan suuren huomioarvon rauhallisessa mediaympäristössä. Teiden varsilla oleva ulkomainonta toimii jopa pelkällä tarttuvalla sloganilla pitkän vaikutusaikansa ansiosta.
Lue lisää tienvarsimainonnan hyödyistä »
1. Henkilöliikennetutkimus 2021
2. Consumer Compass (2018). Ostopolkututkimus, n=1040
3. Dentsu (2019). Out-of-Home Consumer Survey, Sweden, n=2 512
*konversio = online, wom, consideration, interaction & purchase
Tienvarsimainokset sopivat sekä brändilliseen että taktiseen viestintään. Kunkin tuoteperheen alta löytyy erilaisiin tarpeisiin ja budjetteihin sopivia tuotteita. Mahdollistamme myös kohdennetut ja räätälöidyt mainoskampanjat.
Clear Channelin Jättitauluverkosto on Suomen laajin isojen staattisten pintojen verkosto, kattaen noin 1000 tienvarsimainosta. Jättitaulut ovat pääosin valaistuja yli 24 m2 mediapintoja.
Tavoitat autoilijakohderyhmän vaikuttavilla, digitaalisilla tienvarsimainoksilla ympäri Suomen. Noin 160 näytön verkosto kattaa yli 40 kaupunkia.
Klassinen Biglight toimii erinomaisesti digitaalisen Panorama-kampanjan parina. Valikoimaamme kuuluu 7 pintaa Turussa.
St1 ja Shell -asemilla ympäri Suomen tavoittava Driver Digital sopii hyvin pariksi Panorama-kampanjoihin. Tankkausnäytön äärellä vietetään keskimäärin jopa 120 sekuntia.
Ulkomainonnan tavoittavuus on ylivertainen verrattuna muihin medioihin. Vuonna 2023 ulkomainonnan tavoittavuus nousi jo 99 prosenttiin viikkotasolla (1 tehden siitä vieläkin ylivoimaisemman massamedian. Tienvarsiverkostomme avulla tavoitat ihmiset ympäri Suomen ostos-, työ- ja vapaa-ajan matkojen yhteydessä. Tavoittavuutensa lisäksi teiden varret ovat rauhallinen mediaympäristö, jossa mainokset huomataan varmasti. Rauhallinen ympäristö yhdessä valtakunnallisen tavoittavuuden kanssa on erinomainen yhdistelmä!
Huolimatta siitä, että ulkomainonta on massamedia, voidaan siinä hyödyntää kohdentamista. Digitaaliset Panorama ja Driver Digital tienvarsimainokset ovat kohdennettavissa muun muassa kellonajan, kohderyhmän tai sijainnin mukaan. Voit varioida kohdennusta ja mainoksen sisältöä esimerkiksi toimipisteen mukaisesti tai painottumaan aamupäivän ajaksi. Mikäpä olisikaan oivempi hetki mainostaa läheltä löytyvää, maistuvaa aamupala-tarjousta kuin aamuruuhkassa istuville työmatkalaisille?
Tienvarsimainonta sopii monipuolisesti erilaisiin kampanjoihin. Tienvarsimainontaa voidaan käyttää niin taktisessa kampanjassa kuin brändin rakennuksessa. Esimerkiksi Bolt.Worksin brändikampanjassa pitkäaikainen näkyvyys toimi mainiosti kasvattaen tunnettuutta ja huomioarvoa. Taktisella kampanjalla voidaan taasen aktivoida kuluttajaa pysähtymään seuraavalla huoltoasemalla tai muistuttaa talvirenkaiden vaihdosta ajon aikana. Esimerkiksi Kotipizzan näyttävällä, taktisella kampanjalla tuplattiin mainostetun tuotteen myynti.
Ihmiset käyttävät tutkitusti (3 paljon aikaa elämänsä eri osa-alueiden suunnitteluun ulkomainonnan äärellä liikkuessaan: työ- ja vapaa-ajanmatkojen aikana suunnitellaan esimerkiksi tulevia aterioita, ruokaostoksia tai vapaa-ajanvietettä. Matkojen aikana nähdyllä mainonnalla todella on vaikutusta: joka toinen sanoo toimineensa* ulkomainonnan inspiroimana – ulkomainonta saa aikaan mm. tuotteeseen tutustumista, harkintaa sekä keskustelua. Mikä tärkeintä, lähes 20 % on hankkinut tuotteen tai palvelun ulkomainontaa kohdattuaan.(3
Ostomatkat ovat täydellinen hetki muistuttaa asiakasta brändistäsi, sillä 7/10 menee ostoksille autolla ja 70 % keskustelee tarkemmin ostoksista vielä matkan aikana. (2 Tienvarsimainoksen näkyminen ostosmatkalla tai ostopaikan välittömässä läheisyydessä viimeistelee ostopolun ja takaa tehokkaan viestin läpimenon. 68 % suomalaisista kertookin vierailleensa ostopaikassa matkalla kohdatun mainonnan perusteella. Valitsemalla tienvarsimainonnan on sinulla mahdollisuus vaikuttaa kuluttajan ostopäätöksiin!
1. Kantar Mind tammikuu - kesäkuu 2023.
2. Consumer Compass (2018). Ostopolkututkimus, n=1040
3. Dentsu (2019). Out-of-Home Consumer Survey, Sweden, n=2 512
*konversio = online, wom, consideration, interaction & purchase