
Hyvä suunnitelma, vaikuttavampi toteutus
Vaikuttavan ulkomainoskampanjan perusta on huolellinen suunnitelma. Tärkeitä huomioitavia tekijöitä ovat muun muassa tavoitteen ja kohderyhmän määrittely, houkuttelevan luovan toteutuksen suunnittelu sekä onnistumisen mittaaminen ja analysointi. Tältä sivulta löydät tärkeimpiä vinkkejä ja suunnitteluohjeita kampanjallesi.
Jos tarvitset apua tai inspiraatiota kampanjan toteutukseen, voit olla yhteydessä kampanjasuunnitteluumme täältä. Luodaan yhdessä onnistunut toteutus!
1. määrittELE TAVOITE
Haluatko esimerkiksi lisätä tietoisuutta vai aktivoida asiakkaitasi ostamaan jotakin? Tietoisuuden lisääminen ja brändin rakentaminen on tärkeää pitkällä tähtäimellä, kun taas taktinen mainonta ohjaa ostamaan ja parantaa myyntiä nopeasti. Esimerkiksi isot ja vaikuttavat digipinnat sopivat brändin kasvattamiseen erinomaisesti, kun taas Store Digital ja Shopping Digital-verkostomme sopivat taktiseen mainontaan juuri ostopäätöksen hetkellä.
2. MÄÄRITTELE KOHDERYHMÄ
Haluatko tavoittaa uusia asiakkaita ison yleisön keskuudesta vai kohdentaa mainoksesi tarkasti potentiaalisille asiakkaille? Minkälainen tausta kohdeasiakkaalla on ja mitä hän arvostaa? Mitä asiakkaan ongelmia tuotteesi tai palvelusi ratkaisee? Missä hänet tavoittaa? Hyödyntämällä meidän kohderyhmätietämystä tavoittavimman sijainnin valitseminen on erittäin helppoa.
3. MÄÄRITTELE BUDJETTI
On totta, että budjetti on tutkimuksen (1 mukaan heti luovan toteutuksen jälkeen tärkein kampanjan tehokkuuteen vaikuttava tekijä. Myös pienellä budjetilla voidaan kuitenkin saavuttaa erinomaisia tuloksia, kun käytössä on toimiva mediaratkaisu, ja luova toteutus on kekseliäs sekä juuri kohdeasiakkaaseen vetoava.
4. VALITSE KANAVAT
Oikeanlaisen mediamixin hyödyntäminen on tänä päivänä tärkeää, sillä asiakkaan ostopolku on pirstaloitunut vahvasti useisiin eri kanaviin perinteisten sekä digitaalisten medioiden välillä. brändin tulisi tarjota katkeamatonta vuorovaikutusta kuluttajille, joka seuraa asiakasta kodista fyysiseen ostopaikkaan – onlinesta offlineen. Ulkomainonta on massamedia, joka mahdollistaa kattavan tavoittavuuden ja korkean toistotason sekä sopii niin brändimainostamiseen että taktisempiin kampanjoihin.
5. SUUNNITTELE LUOVA TOTEUTUS
Onnistunut toteutus on suunniteltu tavoitetta, mediavalintaa ja kohderyhmää silmällä pitäen. Luota kuvan voimaan ja uskalla pitää muu viestintä tiiviinä. Pyri antamaan katsojalle oivallus yhdellä katsomalla. Ulkomainonnassa parhaiten toimivat suuret ja selkeät kuvat, jotka eivät kaipaa sanallista selittämistä. Oikein valitut kuvat auttavat mainosviestin ymmärtämisessä.
6. MITTAA ONNISTUMISTA
Kasvoiko myynti, herättikö mainos ostokiinnostuksen tai liitetäänkö brändiisi aikaisempaa enemmän haluamiasi mielikuvia? Muista, että mainonnan onnistumisen mittaamiseen on useita erilaisia keinoja ja esimerkiksi brändimainonnan vaikutukset näkyvät vahvemmin vasta pitkällä aikavälillä. Kampanjan mittaamisen sopii hyvin lisäpalveluna tarjoamamme ulkomainoskampanjan huomioarvotutkimus.
Jäitkö miettimään jotakin?
Kaipaatko apua esimerkiksi kampanjan suunnittelemiseen tai toteutukseen? Ei hätää, autamme sinua mielellään.
Voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse, lomakkeella tai soittamalla numeroon 0207312030
Jaa sisältö: