ccbw.png

Mediasanasto

OTC = Opportunity to Contact. Ulkomainonnan käyttämä termi. Ilmaisee, kuinka monella on ollut teoreettinen mahdollisuus katsekontaktiin. Ulkomainonta käyttää OTC-termiä selvennykseksi muiden medioiden (tv, lehdet ,radio) käyttämästä OTS/OTH -termeistä, joita käytetään kuvaamaan keskimääräistä toistoa.

VAC = Visibility Adjusted Contact. Outdoor Impact -yleisönmittausjärjestelmän tuottama uusi, pitkälle jalostettu mediavaluutta. Kertoo eri ulkomedioiden ja mediayhdistelmien todennetut katsekontaktit – eli sen, kuinka moni ulkomainosjulistetta katsoo havaitsemistutkimuksen (silmänliikekamera) mallinnuksen mukaan

VAC Nettokontakti = Sellaisten kohderyhmään kuuluvien henkilöiden määrä, joka on kampanjan aikana katsekontaktissa vähintään kerran.

VAC Toisto = Tavoitetun kohderyhmän keskimääräiset VAC-kontaktit eli kuinka monta kertaa keskimäärin kampanjan nähneet ovat katsekontaktissa kampanjan pintoihin.

VAC Peitto (%) = Kampanjanaikana vähintään kerran kontaktissa olevan väestömäärän suhde valitun kohderyhmän kokoon.

VAC totaalikontaktit = Katsekontaktien yhteenlaskettu kokonaismäärä kampanjan aikana.

CPT = Cost Per Thousand. Tuhannen kohderyhmäkontaktin hinta.

Flow= Liikennemäärä. Ulkomainospinnan ohittavan liikennevirran estimoitu määrä.

Outdoor Impact= Yleisönmittausjärjestelmä, jonka CAFAS-mediasuunnittelutyökalu antaa luotettavat yhteismitalliset tutkimusfaktat ulkomainonnan suunnittelun pohjaksi. Kansainvälinen konsepti, jonka taustalla on kattava määrä Suomessa kerättyä ja käsiteltyä tietoa: kulkureittitutkimus, liikennevirtatiedot, mainosvälineiden luokittelu ja mainospintojen havainnointitutkimus silmänliikekameralla.

Lähde: Cafas

Jäikö jokin mietityttämään? Jos et löytänyt etsimääsi termiä, ota yhteyttä niin täydennämme sanastoa!

Ota yhteyttä

0207 312 000. tai lähetä sähköpostia sales@clearchannel.fi