10.07.2025 | Uratarina

Vuosi 2024 harjoittelijoiden silmin —  Ensimmäinen vuoden mittainen harjoittelu  Bauer Media Outdoorilla

 

Bauer Media Outdoor mahdollistaa opiskelijoille vuosittain opintoihin kuuluvan työharjoittelun suorittamisen. Vuodesta 2024 tekee erityisen se, että ensimmäistä kertaa kokeilussa oli vuoden mittainen harjoittelujakso.

Vuoden työharjoittelun tarkoituksena oli tarjota opiskelijoille pidempi oppimismahdollisuus, jonka aikana ehtii tutustua markkinoinnin toimenpiteisiin pintaa syvemmältä. Harjoittelu on ollut myös varsinainen syväsukellus ulkomainonnan maailmaan, joka on pitänyt sisällään niin monipuolisia työtehtäviä, hauskoja hetkiä työporukalla kuin ikimuistoisia tapahtumiakin.

 

Untitled-1-1

Noora Pöyhönen 

Myyntimarkkinoinnin harjoittelija 

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, liiketalouden tradenomi

Suuntautuminen: Markkinointi ja viestintä 

 

Idearikas ja suunnitelmallinen Noora ei ennen harjoittelun alkua ollut vielä varma, minkälaisen uran haluaisi markkinoinnin parissa rakentaa. Bauer Media Outdoorin vuoden mittainen harjoittelu kiinnitti heti Nooran huomion, sillä se vaikutti hyvältä vaihtoehdolta laajan osaamisen kerryttämiseen ja media-alaan tutustumiseen.

Vuoden aikana Noora on päässyt sopivassa suhteessa niin kehittämään vahvuuksiaan kuin haastamaan itseään vieraampienkin tehtävien parissa. Nooran työpöydälle kuului erityisesti artikkelien kirjoittamista sekä sisältöjen tuottamista sosiaalisen mediaan, verkkosivuille ja uutiskirjeisiin.

Noora ei aiemmin pitänyt kirjoittamista vahvuutenaan, mutta harjoittelun aikana siitä muotoutuikin olennainen osa hänen ydinosaamistaan. Harjoittelussa Noora sai myös vahvistusta luontaisille vahvuuksilleen kuten järjestelmällisyydelle. Halu pitää tehtävät ja aikataulut järjestyksessä olikin ominaisuus, joka osoittautui hyödylliseksi niin Nooralle itselleen kuin aika ajoin työkavereillekin!

 

”Vuosi vierähti hurjan nopeasti, kun mielenkiintoiset tehtävät ja ulkomainonnan maailma veivät mukanaan. Oli antoisaa päästä näkemään markkinointitoimenpiteitä kokonaisen vuoden varrelta sekä olla mukana monenlaisissa projekteissa ja tapahtumissa. Koko ajan on oppinut jotakin uutta – niin työstä kuin itsestään.”

 

Mindset  Harkkareiden viimeinen tentti

3 ensimmäistä sanaa, jotka tulevat mieleen Bauer Media Outdoorista?

Dynaaminen, lämminhenkinen ja joustava.

 

Harjoittelun kohokohta?

Yhtä kohokohtaa on vaikea valita, mutta suosikkihetkiin lukeutuu ainakin upea PMMP:n keikka!

 

Hienoin mainoskampanja kuluneelta vuodelta?

Ehdottomasti 3D-toteutukset Triplan kulmanäytöissä!

 

Suosikkityötehtäväsi?

Kaikki kirjoittamiseen liittyvä, etenkin silloin kun saa käyttää luovuutta.

 

Vinkkisi seuraaville harkkareille?

Lähde rohkeasti mukaan projekteihin, ja kerrytä työnäytteitä portfolioon. Uskalla pyytää apua tarvittaessa ja esittää uusia ideoita.

 

 

Aleksin kuva

Aleksi Anttila

Markkinoinnin ja tutkimuksen harjoittelija 

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, liiketalouden tradenomi

Suuntautuminen: Markkinointi ja viestintä 

 

Teknisesti näppärä ja vapaa-ajallaan muun muassa ruoan laitosta nauttiva Aleksi oli kiinnittänyt huomiota Bauer Media Outdoorin laajaan katukuvapresenssiin jo ennen harjoittelunsa alkua. Mieleenpainuva ensivaikutelma houkutti hakemuksen lähettämiseen.

Harjoittelussaan Aleksi keskittyi erityisesti kuva- ja videoeditointiin, vaikkakin monipuolisia tehtäviä riitti valokuvauksesta somepostauksiin ja tapahtumien toteuttamisesta verkkosivujen suunnitteluun. Tutkimusharjoittelijana Aleksin työpäivät sisälsivät myös tutkimusten analysointia sekä datan käsittelyä.

Ohjelmistojen tekninen hallinta nousi harjoitteluvuonna Aleksin ehdottomaksi vahvuudeksi. Aleksi tulikin toimistolla tunnetuksi markkinoinnin teknisen puolen osaajana: erityisesti lähes kaikkien Windows pikanäppäinkomentojen osaaminen teki toimistolla lähtemättömän vaikutuksen! Myös Aleksin visuaalinen hahmotuskyky on parantunut vuoden aikana lukuisten kuvanmuokkaus- ja valokuvaustehtävien parissa.

 

”Työskentely Bauerilla oli todella antoisaa ja viihdyin todella hyvin lämminhenkisen porukan kanssa. Sain tunteen heti alusta alkaen että olin osa ryhmää. Oli mahtavaa nähdä koko vuoden kulku Kickoffista päätösjuhliin, ja kaikki näiden väliin mahtuneet tapahtumat. Pystyin myös vuoden aikana syventymään ulkomainosalaan ja tutustumaan Bauerin hyvään porukkaan. Oli hienoa päästä näkemään itse tekemiään sisältöjä mainoslaitteissa toimistossa sekä sen ulkopuolella.”

 

Mindset  Harkkareiden viimeinen tentti

3 ensimmäistä sanaa, jotka tulevat mieleen Bauer Media Outdoorista?

Tehokas, lämmin ja vastuullinen.

 

Harjoittelun kohokohta?

Parhaat hetket kuluivat hyvässä seurassa. Erityisesti mieleen nousee tiimipäivät, jolloin pystyi pysähtymään ja nauttimaan ajasta tiimin kanssa. Vuoden päätösjuhlat prom-teemalla olivat myös aivan huikeat.

 

Hienoin mainoskampanja kuluneelta vuodelta?

Ben & Jerry’s: The Platform + Rautatieaseman promootio.

 

Suosikkityötehtäväsi?

Nautin kuvanmuokkauksesta, kuvaustehtävistä ja animaatioista, joita pääsin tekemään harkan aikana.

 

Vinkkisi seuraaville harkkareille?

Ole rohkea ja uskalla kokeilla, oppi tulee hyvin tehdessä. Muista myös pitää kirjaa työnäytteistä, joita voit hyödyntää portfolioon!

 

 

Millan kuva

Milla Simola

Tuotemarkkinoinnin harjoittelija 

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, liiketalouden tradenomi

Suuntautuminen: Markkinointi ja viestintä 

 

Aurinkoinen ja avulias Milla oli kuullut jo entuudestaan paljon hyvää Bauer Media Outdoorin harjoitteluohjelmasta, ja kiinnostava työpaikkailmoitus sinetöi päätöksen harjoitteluun hakemisesta. Se kannatti, sillä harjoittelu on tarjonnut Millan mukaan huikean oppimismatkan, joka on sisältänyt niin ammatillisten taitojen jalostamista kuin upeisiin tapahtumiin osallistumista hauskalla työporukalla.

Milla on päässyt harjoittelunsa aikana kehittämään erityisesti kuva- ja videomuokkaustaitojaan tekemällä esimerkiksi graafista suunnittelua sekä visualisoimalla myyntimateriaaleja. Vuoden aikana myös Bauer Media Outdoorin sadat tuotteet tulivat Millalle erittäin tutuksi, sillä tuotemarkkinoinnin harjoittelijana Milla sai vastuuta tuotetietojen päivittämisestä ja automatisoinnista.

Harjoittelu on vahvistanut vuoden aikana Millan vahvuuksia, kuten tarkkuutta ja huolellisuutta. Erityisesti Millan taidot ovat kehittyneet esimerkiksi Adoben ohjelmistojen käytössä, ja editointi nousikin nopeasti Millan suosikkityötehtäväksi. Toimistolla Milla muistetaan poikkeuksetta hyväntuulisena ja kannustavana, aina valmiina auttamaan kaveria!

 

”Vuoden mittainen harkka on tuntunut hyvältä, kun on päässyt tutustumaan hyvin kollegoihin ja tekemään erilaisia ja mielenkiintoisia tehtäviä. Vuoden aikana ollaan päästy osallistumaan moniin firman tapahtumiin, ja harkkarit ollaan aina otettu ihanasti huomioon. Lisäksi on pystynyt rauhassa kehittymään omaan tahtiin!”

 

Mindset  Harkkareiden viimeinen tentti

3 ensimmäistä sanaa, jotka tulevat mieleen Bauer Media Outdoorista?

Yhteisöllisyys, lämminhenkisyys, menestys.

 

Harjoittelun kohokohta?

Tiimipäivät olivat erityisen kivoja!

 

Hienoin mainoskampanja kuluneelta vuodelta?

Venom -elokuvan 3D-toteutus.

 

Suosikkityötehtäväsi?

Videoiden ja kuvien muokkaus- ja editointi.

 

Vinkkisi seuraaville harkkareille?

Kannattaa pyytää rohkeasti apua, ja esittää toiveita siitä mitä haluaa päästä tekemään. Kannattaa myös laittaa ylös mitä on tehnyt omaa portfoliota ja kehityksen seuraamista varten!