23.9.2019 | Digitaalinen mainonta, Ostosympäristö, Kauppakeskusmedia

Clear Channel vastaa laajenevan Kauppakeskus AINOAn mainosmyynnistä

Espoon Tapiolassa sijaitseva Kauppakeskus AINOA laajenee ja liittyy osaksi Clear Channelin valtakunnallista kauppakeskusmedian verkostoa. Kauppakeskukseen sijoitetaan kaikkiaan 28 digitaalista mainosnäyttöä sekä yksi iso Shopping Wall keskuksen sisäänkäynnin ulkopuolelle, kaikki asiakkaiden tavoittamisen kannalta parhaille paikoille.

Kauppakeskus AINOA on Espoon kaupunkikeskuksen sydän. Syksyllä valmistuvan laajennuksen myötä kauppakeskus kasvaa 50 000 neliömetriin ja 100 liikkeeseen. 

"Tapiola on kehittynyt viime vuosina monipuoliseksi ja toimivaksi kaupalliseksi kaupunkikeskukseksi, mitä uudistuva Kauppakeskus AINOA nyt osaltaan täydentää. On etuoikeus päästä mukaan kehittämään uudistuvaa AINOAa ja lisäämään sen vetovoimaa entisestään tuomalla kauppakeskusmedia ja relevantit sisällöt osaksi kuluttajan ostopolkua", kertoo Partner Manager Jemina Koskinen Clear Channel Suomi Oy:stä.

 

Suomen ostovoimaisin kohdeyleisö

AINOAn välittömässä läheisyydessä sijaitsevat muun muassa Espoon kulttuurikeskus, Weegee ja Emma, Espoon kaupunginteatteri, Tapiolan urheilupuisto sekä Aalto-yliopiston 15 000 opiskelijan kampus. Kauppakeskuksen vaikutusalue on ainutlaatuinen: 20 minuutin matkan päässä asuu lähes puoli miljoonaa ihmistä ja käy töissä 350 000 ihmistä.

"Merkittävää on myös se, että AINOAn vaikutusalueella asuu Suomen ostovoimaisin kohderyhmä. Tilastojen mukaan alueen asukkailla on 35 % korkeampi tulotaso verrattuna pääkaupunkiseutuun ja kaksi kertaa korkeampi tulotaso verrattuna koko maahan. Taloustutkimuksen toteuttaman asiakastyytyväisyyskyselyn mukaan AINOAssa vieraileva kuluttaja on valmis sijoittamaan yli 100 euroa heräteostoksiin", kertoo markkinointipäällikkö Pilvi Rissanen.

 

Kauppakeskusten suosio on kasvussa

Clear Channelin valtakunnalliseen, digitaaliseen mainosverkostoon kuuluu nyt 34 kauppakeskusta. AINOAn myötä kauppakeskusverkostomme tavoittaa yli 60 miljoonaa viikkokontaktia, ja verkostoon kuuluu peräti 451 mainosnäyttöä. 

"Kauppakeskukset ovat Suomen suosituimpia ostoympäristöjä – miellyttäviä ja säästä riippumattomia paikkoja viettää aikaa. Suomen Kauppakeskusyhdistyksen mukaan myynti- ja kävijämäärät kauppakeskuksissa ovat olleet jo pitkään kasvussa. Mainostajan kannalta tilanne on houkutteleva: kauppakeskusmedian kautta tavoittaa kuluttajat hetkellä, jolloin he ovat avoimia mainonnalle, tarjouksille ja uutuustuotteille", muistuttaa Pilvi Rissanen.

Tällä hetkellä AINOAssa vierailee yli 6 miljoonaa kävijää vuodessa. Laajennuksen ja uuden bussiterminaalin myötä kävijämäärän odotetaan kasvavan jopa 11,5 miljoonaan vuositasolla.

Kauppakeskus AINOAn mainospaikkojen myynti alkaa 1.11.2019. 

Tutustu kauppakeskusmainontaan lukemalla artikkelimme sen hyödyistä.

katso videolue artikkeliTARJOUSPYYNTÖkatso video