09.2.2018 | Tutkimus

Ulkomainonta jatkaa vahvassa kasvussa

Ulkomainonta oli  mediaryhmien toiseksi suurin kasvaja vuoden 2017 toisella kvartaalilla verrattuna vuoden 2016 aikaan. Tulos on huikea, sillä samaan aikaan mediamainonta laski -3,9 %. Eritysesti elintarvikkeiden mainostajat lisäsivät investointejaan ulkomainontaan peräti reilut 20 %.

-Ulkomainonta on nyt aikaisempaa lähempänä ostopaikkoja, jossa ostopäätökset tehdään. Pystymme tarjoamaan tavoittavat ratkaisut kuluttajan ostopolulla niin kivijalkaan kuin verkkoonkin, mainostajat ovat huomanneet tämän ja hyödyntävät ulkomainonnan vahvuuksia” iloitsee Ville Bergman, Clear Channelin myyntijohtaja.

Lähde: Kantar TNS, Mediamainonnan muutosmittari Heinäkuu 2017. Ulkomainonta oli  mediaryhmien toiseksi suurin kasvaja vuoden 2017 toisella kvartaalilla verrattuna vuoden 2016 aikaan. Tulos on huikea, sillä samaan aikaan mediamainonta laski -3,9 %. Eritysesti elintarvikkeiden mainostajat lisäsivät investointejaan ulkomainontaan peräti reilut 20 %.